The Omen
Fra : Kim2000

Dato : 24-07-06 15:01

Vi lånte denne film i går og kunne ikke se slutningen, efter 1:38
(timer:minutter) løber han ind i kirken og så er det umuligt at se mere. Den
flinke kioskeejer beklagede og vi fik en ny film, men desværre havde han
ikke flere kopier. Så er der nogle der er så flinke at de lige vil fortælle
hvad der sker i de sidste ca. 4 minutter af filmen?

På forhånd tak

Mvh
Kim

Fra : Morten Steen

Dato : 24-07-06 20:06

> [...]
> han ikke flere kopier. Så er der nogle der er så flinke at de lige vil
> fortælle hvad der sker i de sidste ca. 4 minutter af filmen?

Han får fat i Damien, og hæver sin kniv (eller hvad det er), og i det samme
kommer politiet ind, og skyder ham, inden han når at få dræbt knægten.

Sidste scene ser man så Damien stå ved siden af USAs præsident, til sine
forældres begravelse... (underforstået, de har adopteret ham, og vejen til
toppolitik er ryddet)... han sender et djævelsk smil til kameraet...

Fade out. Slut.

SUPERfed film. En af mine all-time favoritgysere.

Morten

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 25-07-06 07:25

> [...]
>
> Fade out. Slut.
>
> SUPERfed film. En af mine all-time favoritgysere.

Er klar over det er Præsident i 2006 udgaven, men er det bare mig der husker
forkert? Jeg kunne ikke huske det var USA's præsident i den gamle udgave,
men huskede det som en eller anden ambasadør, en af faderens venner.

Mvh. Martin

Fra : Morten Steen

Dato : 25-07-06 14:54

> [...]
> husker forkert? Jeg kunne ikke huske det var USA's præsident i den gamle
> udgave, men huskede det som en eller anden ambasadør, en af faderens

Er heller ikke sikker på det bliver antydet i filmen, men mener jeg har læst
et sted det er sådan.

Morten

Fra : Kim2000

Dato : 25-07-06 21:34

"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> han ikke flere kopier. Så er der nogle der er så flinke at de lige vil
> fortælle hvad der sker i de sidste ca. 4 minutter af filmen?

Okay, så fik vi forklaret begge film, det er selvfølgelig den med Gregory
Peck vi så (på vhs, så tiden var misvisende, men det tænkte jeg først over
nu). Egentlig synes jeg ikke den er en genindspilning hver, jeg går i hvert
fald ikke ind og ser den nye version. King Kong var dælme en genindspilning,
der ville noget

mvh
Kim

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 25-07-06 21:58

Kim2000 skrev:

> [...]
> tænkte jeg først over nu). Egentlig synes jeg ikke den er en
> genindspilning hver, jeg går i hvert fald ikke ind og ser den nye

Åh, I har set den 30 år gamle version af "The Omen" / "Tegnet"
fra 1976. Den så jeg i Imperial i til premieren i november
1976. Jeg kan huske at jeg var ret skuffet over den. Synes at
Lee Remick (møgungens moder) spillede elendigt.

Måske skulle man netop se den nye version for at få slettet
indtrykket af den gamle.

--
Herluf :·)

Fra : Mr. D

Dato : 26-07-06 10:36

> [...]
> 1976. Jeg kan huske at jeg var ret skuffet over den. Synes at
> Lee Remick (møgungens moder) spillede elendigt.

.... men var den gamle ikke ialt 3 film, som bør ses samlet, for at få et
godt helhedsindtryk?

simon

Fra : Morten Steen

Dato : 27-07-06 14:14

> ... men var den gamle ikke ialt 3 film, som bør ses samlet, for at få et
> godt helhedsindtryk?

Nej, ikke som så. Der kom ganske rigtigt 2 film mere, men det var aldrig
PLANLAGT som en trilogi.
Om de "bør" ses, skal jeg ikke kunne sige, da jeg stoler på de mange
negative anmeldelser, samt er godt tilfreds med slutningen på 1'eren. :)

Morten

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 27-07-06 20:05

Morten Steen wrote:

> [...]
> Om de "bør" ses, skal jeg ikke kunne sige, da jeg stoler på de mange
> negative anmeldelser, samt er godt tilfreds med slutningen på 1'eren. :)

[Dette indlæg indeholder spoilers på Omen II+III+IV]

Der er faktisk en 4'er også...

I 2'eren er Damien blevet lidt ældre, men er stadig "lille barn". Den er
faktisk meget god.

I 3'eren er han voksen og spilles af Sam Neil. Han er politiker og går
nu efter verdensmagten... Samtidig vil Gud lade Jesus komme tilbage til
jorden, og et slag af store dimensioner er under opsejling... Denne film
er faktisk også meget sjov, men langt fra så god som de to første.

I 4'eren forsøger Satan at få hævn og forplanter sig denne gang med
resultat i en hun-djævleunge. FORFÆRDELIG film, rent tidsspilde, hold
jer væk.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Mr. D

Dato : 27-07-06 23:40

"Kevin Edelvang" <virker@ikke.invalid> skrev i en meddelelse

> [Dette indlæg indeholder spoilers på Omen II+III+IV]
>
> Der er faktisk en 4'er også...

Jeg er enig med din bedømmelse af de 3 første, men regner ellers ikke 4eren
til serien. Den kom jo først meget senere, og har egentlig ikke noget med
historien at gøre.

Jeg så de tre film, da jeg var ganske ung (eller lidt før det) og de gjorde
et stort indtryk på mig.

Men der er da også én film om Antikrist med Kirk Douglas, husker jeg. Men
jeg husker ikke hvad den hedder. Jeg var i biografen og se den for mange år
siden, da Randers havde en del flere biografer end én. Det eneste, jeg
husker er, at Kirk er far til Antikrist, og må flygte ud i ørkenen, hvor han
finder en gammel "huletegning", der til forveksling ligner en eller anden
kæmpekonstruktion, han selv er ved at bygge, og som i virkeligheden er "THE
BEAST" fra Åbenbaringsbogen...

.... nogen som ved hvad den hedder?

simon

Fra : Heidi