Igen billig Band of Brothers
Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 23-07-06 17:47

Til jer der ikke nåede at købe den sidste gang, så er den igen på tilbud til
160 kr. http://www.axelmusic.dk/productDetails/cr9325336011768
og altid er portoen i prísen når det er gennem Club Raccoon.
--
Hilsen Torben Greve Otzen

Træt af Outlook Express' måde at citere på?
Hent OE-QuoteFix...

Fra : Jan

Dato : 24-07-06 17:39

"Torben Greve Otzen" skrev
> Til jer der ikke nåede at købe den sidste gang, så er den igen på tilbud
> til 160 kr.

Tak for tippet Torben. Det er den-unten-fløjteme billigt! Jeg har allerede
boxen, men den vil da fremover være en potentiel giv-væk-gave. Fint du
orienterer om tilbuddet/prisen her i gruppen. mvh Jan

Fra : RoJo

Dato : 24-07-06 18:10

On 23/07/06 18:46, in article 973d6$44c3a7f9$55da8460$14629@news.galnet.dk,
"Torben Greve Otzen" <torbengreveotzenSLET@hotmail.com> wrote:

> Til jer der ikke nåede at købe den sidste gang, så er den igen på tilbud til
> 160 kr. http://www.axelmusic.dk/productDetails/cr9325336011768
> og altid er portoen i prísen når det er gennem Club Raccoon.

Er det dem man får i en rigtig lækker papæske?? eller er der flere
versioner?

Mvh RoJo

Fra : Jan

Dato : 24-07-06 18:23

"RoJo" skrev:
> Er det dem man får i en rigtig lækker papæske?? eller er der flere
> versioner?

"Min version" er blot en plastic-boks, med en gang pap omkring. Ikke noget
fancy, men dog ganske pænt. Mener der findes en metal-boks-version, men den
er vist meget dyrere.

Fra : Lars Jensen

Dato : 24-07-06 19:49

Torben Greve Otzen skrev:
> Til jer der ikke nåede at købe den sidste gang, så er den igen på tilbud til
> 160 kr. http://www.axelmusic.dk/productDetails/cr9325336011768
> og altid er portoen i prísen når det er gennem Club Raccoon.

Det er et godt tip - kom bare med flere af dem.

Jeg har allerede BOB - den kan jeg se igen og igen og igen....

Lars B

Fra : Peter Heide

Dato : 26-07-06 01:04

Har lige bestilt den via linket. Så tak for det.

Har aldrig fået set den. Spændt på om den holder med alle
de rosende ord serien har fået med sig .

Fra : Asle Bjerva

Dato : 26-07-06 22:20

Peter Heide wrote:
> Har lige bestilt den via linket. Så tak for det.
>
> Har aldrig fået set den. Spændt på om den holder med alle
> de rosende ord serien har fået med sig .

Alle de som likte "Band of Brothers" og tilsvarende krigs dokumentar/fiction
vil like de AUTENTISKE filmene fra samme steder, men som slett ikke er
skuespilleri men "the real thing".

For tiden finnes det flere slike samlinger ute på markedet, i alle fall her
i Norge, meget prisgunstig også :)

"Europa i Krig" Utgitt av FMG Scandinavia 7 DVD med stort sett de samme
steder og scener som "BoB".
Varenummer 22072. Tekstet på nordiske språk. I denne samlingen finnes
originalopptakene som helt tydelig har vært inspirasjon til BoB episoder.

"Europa i flammer" Utgitt av Wide Vision i Danmark, sammenstilt av dansken
Jeppe Søe.
9 DVD varenummer 42042

"Verden i krig" Utgitt av Wide Vision. 9 DVD, varenummer 15052

I tillegg kan anbefales BBC serien "Secrets of world war II". Denne holder
sedvanlig høy BBS standard. Meget informativ, med intervjuer med
grigsveteraner på alle sider. Vekt på Engelsk krigsinnsats, så man få et
bra korrektiv til Hollywood... Den siste utgis i abonnement av Bonnier i
samarbeid med BBC.

--
Asle Bjerva, Oslo
E-post: asle.bjerva.at.oslo.online.no

Fra : Mr. D

Dato : 26-07-06 23:05

"Asle Bjerva" <abuse@microsoft.com> skrev i en meddelelse

> "Europa i Krig" "Europa i flammer" "Verden i krig"

Hi Asle

Jeg har de to første serier, og det er en rigtig spændende oplevelse at se
de uredigerede og ukommenterede filmoptagelser fra dengang.

"Verden i Krig" har jeg ikke. Jeg var bange for at det var den samme som én
af de andre to serier. Der har været en del dobbetudgivelser af dem. Og jeg
har heller ikke set serien til en pris, jeg har råd til.

> I tillegg kan anbefales BBC serien "Secrets of world war II".

Den har jeg heller ikke. Men jeg har bl.a.

"Heroes of WWII"
"Weapons of WWII"
"History of Nazism"

.... og de er okay til en billig pris.

(Så har jeg et par serier eller fire, som jeg endda ikke har set)

Jeg har også fundet en hel del originale amerikanske newsreels her:
http://www.archive.org/details/movies

Men jeg mangler originale tyske propagandafilm til opvejelse af Europa i
krig og i flammer og div. amerikanske newsreels. Jeg har kun "Triumph of the
will". Nogen, der ved noget om hvor, hvorledes og hvor billigt, man får fat
i sådan noget?

simon

Fra : Asle Bjerva

Dato : 27-07-06 09:14

Mr. D wrote:
> [...]

> "Triumph of the will". Nogen, der ved noget om hvor, hvorledes og
> hvor billigt, man får fat i sådan noget?

Umiddelbart etter krigen var slutt i perioden 1945-50 laget man i amerikansk
fjernsyn programmer med dokumentaropptak fra kampene i under krigen. Det er
disse som har kommet fram igjen på nytt. De seriene jeg nevnte er produsert
av forskjellige TV selskap, men bruker til dels samme opptak. Det er jo
slik med "World at war" serien som gikk på TV for noen år siden, det er
stort sett de samme opptak som brukes.

Tyske / russiske / franske og for så vidt engelske filmer tror jeg nok det
er mangel på.
En film ble funnet i sommer i Norge. det er en tysk dokumentarfilm om
invasjonen i Norge, med opptak som aldri tidligere er publisert.
http://www.aftenposten.no/kul_und/film/article1359974.ece

Forhåpentlig kan den komme på DVD....

AsleB, Oslo.