Cubic
Fra : Kim2000

Dato : 23-07-06 15:01

Hvor er den film pragtfuld.

Christian Bale spiller en "clerk" i et moderne samfund, hvor man ved hjælp
af et stof bedøver menneskets følelser, kunst og skønhed er forbudt og han
tilhører den eliteenhed der sørger for at udrydde dem der alligevel tillader
sig at føle. En dag kommer han til at tabe en ampul af det bedøvende stof og
pludselig opdager han hvad følelser er.

Muskelbundtet Bale spiller igen pragtfuldt, der er masser af kampscener der
ser utrolig ægte ud. I Matrix triologien kunne man se det var indstuderet,
det kan man ikke her. Filmen er praftfuld, suveræn handling, fantastiske
effekter.

Kan du lide Aron Flux så vil dette også være et hit.

6 ud af 6 stjerner.

mvh
Kim

--
Her kan du finde blade, bøger og hæfter, noget skal du betale for, men det
meste er gratis.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 23-07-06 15:29

> Hvor er den film pragtfuld.

ja, den er skøn underholdning... andet er der ikke at sige til det.
--
sniper_Nolight

http://www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Ukendt

Dato : 23-07-06 15:30

> Hvor er den film pragtfuld.

Helt enig. Den er decideret overset.

Mvh
Jan Rysz

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 23-07-06 16:28

"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fantastiske effekter.
>
> Kan du lide Aron Flux så vil dette også være et hit.

....og synes du at Aeron Flux er noget skidt, så er der stadig store chancer
for at du ville kunne lide Cubic... ´

Jeg synes AF var elendig, men Cubic er noget af det bedste Sci-fi næsten på
højde med Blade Runner og The Matrix (kun den første)....

Synes dog at det er helt fjollet at filmen på dansk fik titlen Cubic.
Original titlen er "Equilibrium" hvordan man får det til Cubic ved jeg
ikke...ved ikke engang hvad titlen Cubic har med filmens handling at gøre,
nogen der kan forklare det?

Mvh. Brian

Fra : Kim2000

Dato : 23-07-06 16:44

"Brian, Rikke og Kristian" <brauner.kjeldsen@mail.dkFJERNVENLIGSTDETTE>
skrev i en meddelelse news:44c39596$0$3465$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> Original titlen er "Equilibrium" hvordan man får det til Cubic ved jeg
> ikke...ved ikke engang hvad titlen Cubic har med filmens handling at gøre,

Der er ikke noget der kan stave til equilllium

Cubic kan måske henvise til ensarteredehed??

Jeg tror dog en del har troet at Cubic har endnu en The Cube film og har
skræmt en del væk. (The Cube er kun for hardcore sci-fi fans tror jeg?).

mvh
Kim

Fra : Johnny Jakobsen

Dato : 24-07-06 16:56

> Der er ikke noget der kan stave til equilllium

Var også sikker på det ville blive et helvede at skulle til at rette svar,
da jeg havde et screenshot fra filmen med i min quiz.
Men der var faktisk ikke en eneste der havde stavet det forkert. Så enten
kan folk godt, eller også havde de alle givet op på forhånd og copy/pasted
fra imdb ;)

Kunne også godt forestille mig at title blev droppet her ovre, pga at der
sikkert ikke er ret mange europæer der aner hvad equilibrium betyder eller
overhovedet har hørt ordet før.
Jeg kender det ihvertfald kun selv pga filmen :)

og ja iøvrigt en overaskende fed film.

Kan man lide historien i Fahrenheit 451, stemningen i Brazil og action
sekvenserne i The Matrix, så er Equilibrium den perfekte film!
....Også selv om man ikke brød sig specielt meget om Æon Flux ;)

--
-The Baptizer
www.moviescreenshot.com

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 25-07-06 06:21

"Johnny Jakobsen" <btz@area42.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> overhovedet har hørt ordet før.
> Jeg kender det ihvertfald kun selv pga filmen :)

Ja det lyder rimeligt nok, men at oversætte det til Cubic så...det ord
kender jeg da ikke bedre
Når jeg nævner filmen for folk, så forveksler de den med Cubix, som er noget
børneunderholdning

Mvh. Brian

Fra : Mr. D

Dato : 26-07-06 10:32

skrev i en meddelelse news:44c5aa3a$0$12603$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> "Johnny Jakobsen" <btz@area42.dk> skrev i en meddelelse
>>
> Når jeg nævner filmen for folk, så forveksler de den med Cubix, som er
> noget børneunderholdning

.... og Cubix er heller ikke at kimse ad

simon

Fra : Rune Larsen

Dato : 31-07-06 16:27

Johnny Jakobsen wrote:
> der sikkert ikke er ret mange europæer der aner hvad equilibrium betyder

Equilibrium betyder ligevægt eller balance, men filmtitler skal jo
åbenbart være engelske på dansk(!), så hellere finde et engelsk ord, der
ikke dækker, men er nemmere at udtale. Suk. Hvad er det de filmfolk gør
ved vores sprog.

Tom Waits: "I've lost my equilibrium, my car keys and my pride."
Rune: "I've lost my equilibrium, my car keys and my språg."

Mvh Rune

Fra : Lars Petersen

Dato : 23-07-06 20:54

"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor er den film pragtfuld.

Tja, smag og behag, men jeg fandt filmen decideret kedelig og forudsigelig.
Eneste interessante moment var det der "gun-kata".

> [...]
> tillader sig at føle. En dag kommer han til at tabe en ampul af det
> bedøvende stof og pludselig opdager han hvad følelser er.

Jeg kan normalt godt lide Bale, men han lider under at det er en kedelig
film her.

> Kan du lide Aron Flux så vil dette også være et hit.

Den har jeg ikke set, så tak for advarslen

> 6 ud af 6 stjerner.

1 ud af 6 stjerner herfra.

/Lars

Fra : Tue Sørensen

Dato : 30-07-06 11:52

Kim2000 skrev:

> Der er ikke noget der kan stave til equilllium

Det er nok noget med det! Såvidt jeg ved er Cubic filmens tyske titel,
som de så bare også brugte i den danske udgave, måske pga. samtrykte
DVD-covers i hele Nord-Europa...

> Jeg tror dog en del har troet at Cubic har endnu en The Cube film og har
> skræmt en del væk. (The Cube er kun for hardcore sci-fi fans tror jeg?).

Hvis The Cube kun er for hardcore fans, så har resten vel slet ikke
set den, og kan derfor næppe skræmmes væk af en lignende titel...

Jeg deler i øvrigt ikke folks begejstring over Equilibrium. Jeg fandt
den tynd og cliché-fyldt og videnkabsfjendsk, men kampscenerne er
fede.

- Tue