Bygning ødelagt flest gange i film?
Fra : Hans

Dato : 21-07-06 16:25

Nu har jeg efterhånden set Chrysler bygningen i New York smadret i en hel
del film, men er der andre bygninger som kan toppe den statistik, eller er
det blot fordi den er så særegen at man bemærker det hver gang?

Hans

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 21-07-06 17:22

Således skrev Hans den Fri, 21 Jul 2006 17:24:55 +0200:

>Nu har jeg efterhånden set Chrysler bygningen i New York smadret i en hel
>del film, men er der andre bygninger som kan toppe den statistik, eller er
>det blot fordi den er så særegen at man bemærker det hver gang?

Jeg tror ikke at der er mange japanske monster/katastrofe-film, hvor
Tokyo Tower *ikke* bliver spist eller smadret.

<http://en.wikipedia.org/wiki/Tokyo_Tower>

Knud
--
"Early to bed and early to rise,
makes a man healthy, wealthy and wise."

Fra : Silver

Dato : 21-07-06 22:03

> Nu har jeg efterhånden set Chrysler bygningen i New York smadret i en hel
> del film, men er der andre bygninger som kan toppe den statistik, eller er
> det blot fordi den er så særegen at man bemærker det hver gang?

Hehehe viste Tv3 nu Armageddon igen igen?, jeg syntes dog det er lidt snyd
fordi selve den sekvens hvor bygningen bliver smadret er faktisk meget
længere, men Bay syntes åbenbart vi skulle klippe lige efter meteoret ER
pløjet igennem bygningen.....snyd!

Elsker at nærstuderet sådanne sekvenser, både i zoom og med langsom
afspilning osv osv for at få alle detaljer med.

Mvh
Silver.

Fra : Jan O

Dato : 22-07-06 17:19

"Silver" <dsl46016@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> "Hans" <nospam@kvik.org.invalid> skrev i en meddelelse

Det hvide hus ? syntes at det er tit det går i stykker

Jan O

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 22-07-06 17:48

Hans skrev:

> Nu har jeg efterhånden set Chrysler bygningen i New York
> smadret i en hel del film, men er der andre bygninger som
> kan toppe den statistik, eller er det blot fordi den er så
> særegen at man bemærker det hver gang?

Empire State Building er - om ikke smadret - så i hvert fald
udsat for diverse angreb i en del film, fx "King Kong".

Og vort hjemlige rådhustårn i København er udsat for et
slemt angreb fra en ildsprudende øgle i "Verdens værste
science fiction film" ved navn "Reptilicus" fra 1961. :·)

--
Herluf