Superman Returns - (spoiler kun musikken)
Fra : Doctor Tennant

Dato : 17-07-06 04:54

Hold da kæft...

Den varer ca 2t20min, men det føltes bare som om der kun var gået en halv
time. Den film er virkelig underholdende og hold da kæft nogle flotte
effekter.

Krystalhelvedet bliver inddraget i plottet, og har derfor en funktion andet
end bare at være Superman's hule...

Kevin Spacey er sindssygt god som Luthor efter min mening - vanvittig, kold,
kynisk og ganske morsom.

Hovedrolleindehaveren er ligeledes en fryd at se på. Det er som at se
Christopher Reeve i en anden krop - han må have studeret Reeve's
præstationer i de foregående film.

Musikken er smuk og bombastisk. Det originale Superman tema er bevaret, og
det bruges igennem hele filmen - og intro sekvensen fik det virkelig til at
krible ned af ryggen på mig... Jeg har ventet i mange år på denne film, og
er ikke skuffet.

Og den store overraskelse, som jeg naturligvis ikke nævner her, er meget
interessant - og bidrager noget helt nyt (såvidt jeg ved - har ikke læst
tegneserien læææææænge) til Superman myten, som jeg ellers mente
tegneserierne havde fortalt IKKE kunne ske.

Jeg glæder mig til den får premiere herhjemme, for den skal jeg s'gu se
igen - kan ikke vente til DVD'en til November.

Glæd jer, superfans.

HC

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 17-07-06 09:19

> Den varer ca 2t20min, men det føltes bare som om der kun var gået en
> halv time. Den film er virkelig underholdende og hold da kæft nogle
> flotte effekter.

Fedt. Jeg må indrømme, at den gode gamle Supe har en særlig plads i mit
hjerte. Genså lige de to første, da de blev sendt i sidste uge.

> Krystalhelvedet bliver inddraget i plottet, og har derfor en funktion
> andet end bare at være Superman's hule...

Det var vist én til mig. Det lyder godt. Jeg begynder så småt at acceptere,
at de krystaller er avanceret Krypton-teknologi og det giver hans fort et
Kryptonsk look. Jeg kan dog godt savne det tegneseriens fort med
kæmpenøglen.

> Kevin Spacey er sindssygt god som Luthor efter min mening -
> vanvittig, kold, kynisk og ganske morsom.

Jeg håber han har nogle gode oneliners.

> Hovedrolleindehaveren er ligeledes en fryd at se på. Det er som at se
> Christopher Reeve i en anden krop - han må have studeret Reeve's
> præstationer i de foregående film.

Ja, det er jo ikke meget man får af traileren.

> [...]
> det virkelig til at krible ned af ryggen på mig... Jeg har ventet i
> mange år på denne film, og er ikke skuffet.

Uha, introsekvensen fra den første er legendarisk. Kostede mere at lave end
de fleste film på det tidspunkt.

> [...]
> ikke læst tegneserien læææææænge) til Superman myten, som jeg ellers
> mente tegneserierne havde fortalt IKKE kunne ske.

Hmm.

> Glæd jer, superfans.

Will do.

Mark