Surround?
Fra : Mikkel Skou

Dato : 14-07-06 19:28

Davs,

Lige et hurtigt spørgsmål; hvilken film skal jeg bruge for at teste mit
surroundsystem til det yderste? :)

Aka - hvilke film er anbefalelsesværdige med rigtig god surroundlyd?

Vh.
Mikkel Skou

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 14-07-06 19:48

Mikkel Skou wrote:
> Davs,
>
> Lige et hurtigt spørgsmål; hvilken film skal jeg bruge for at teste mit
> surroundsystem til det yderste? :)
>
> Aka - hvilke film er anbefalelsesværdige med rigtig god surroundlyd?

For eksempel:

Matrix 1+2+3
Terminator 2
Casshern (full rate DTS6.1)
Avalon (full rate DTS6.1)
Master and Commander4
Løvernes konge DTS
5th element (den der special edition med DTS)

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Hans Joergensen

Dato : 14-07-06 19:50

Mikkel Skou wrote:
> Lige et hurtigt spørgsmål; hvilken film skal jeg bruge for at teste mit
> surroundsystem til det yderste? :)
> Aka - hvilke film er anbefalelsesværdige med rigtig god surroundlyd?

Lord of The Rings (nok mest 2 og 3) har noget ret cool surround når
Gollum går amok med sin skitzo.

Ellers har jeg hørt at lydsiden på The Crow skulle være ganske
fantastisk. Men jeg har dog ikke verificeret det.

// Hans
--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere, der
har spammet usenet i over 6000 indlæg.

Fra : Just Johnny

Dato : 15-07-06 08:22

Mikkel Skou posted the following:

>Davs,
>
>Lige et hurtigt spørgsmål; hvilken film skal jeg bruge for at teste mit
>surroundsystem til det yderste? :)
>
>Aka - hvilke film er anbefalelsesværdige med rigtig god surroundlyd?

"The New World" har et rigtigtig smukt surround lydspor. Ikke så
meget bulder og brag, men bare masser af 'atmosfære' og flot
underlægningsmusik.

--
Webmaster of 'JJJBCW':
Just Johnny's JAMES BOND Comics Website

Fra : Henrik Madsen

Dato : 15-07-06 14:01

"Mikkel Skou" <mikkel@jebir.dk> writes:

> Davs,
>
> Lige et hurtigt spørgsmål; hvilken film skal jeg bruge for at teste mit
> surroundsystem til det yderste? :)

Titan A.E.

Scenen med de store is krystaller er god til at test bassen i
fronthøjtalerne. Man skal gerne kunne høre bassen panorerer. Desuden
får suben også en god omgang.

--
Højt Skum
Henrik Madsen

Fra : Søren Blom

Dato : 15-07-06 14:14

"Henrik Madsen" <news@henrikINGENSPAMmadsen.net> skrev

> Titan A.E.
>
> Scenen med de store is krystaller er god til at test bassen i
> fronthøjtalerne. Man skal gerne kunne høre bassen panorerer. Desuden
> får suben også en god omgang.

Er Top Gun helt overset i den sammenhæng?

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 15-07-06 16:34

"Mikkel Skou" <mikkel@jebir.dk> wrote:

>Lige et hurtigt spørgsmål; hvilken film skal jeg bruge for at teste mit
>surroundsystem til det yderste? :)
>
>Aka - hvilke film er anbefalelsesværdige med rigtig god surroundlyd?

Lidt af hvert:

Startscenen fra Saving Private Ryan
Bilscenerne fra Bad Boys 2
Dybvandsbomberne fra U-et-eller-andet. Den der ubådsfilm fra WW2.
Actionsekvenserne Mr. and Mrs. Smith
Kill Bill 1+2 - især morgenstjerne-scenen sidst i nr. 1.
Star Wars

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Zeki

Dato : 15-07-06 18:47

Godzilla, U-571 eller Gladiator er alle tre fremragende, især med DTS.

Mvh
Zeki

Fra : Per

Dato : 15-07-06 20:40

Hvis du har den, så er der total fed lyd på "Heat". Jeg tænker her på
skudopgøret på åben gade efter de kommer ud af banken.

Fra : Jim Andersen

Dato : 16-07-06 13:02

Mikkel Skou wrote:
> Davs,
>
> Lige et hurtigt spørgsmål; hvilken film skal jeg bruge for at teste
> mit surroundsystem til det yderste? :)
>
> Aka - hvilke film er anbefalelsesværdige med rigtig god surroundlyd?

groups.google.dk

/jim

Fra : MRN

Dato : 17-07-06 16:42

> Lige et hurtigt spørgsmål; hvilken film skal jeg bruge for at teste mit
> surroundsystem til det yderste? :)

Det er godt nok ikke film, men disse her gratis lydklip er nu fede nok
på et ordentligt anlæg :D :D :D

http://www.sr.se/cgi-bin/mall/index.asp?ProgramID=2446

Mvh
MRN

--
"I don't know half of you half as well as I should like, and I like
less than half of you half as well as you deserve!"

Bilbo Baggins

Fra : Jubii

Dato : 23-07-06 10:53

On Mon, 17 Jul 2006 17:42:26 +0200, MRN <haha@hvadtrorduselv.dk> wrote:
in dk.kultur.film

>Det er godt nok ikke film, men disse her gratis lydklip er nu fede nok
> [...]

Hvorfor er der kun støj i de filer?

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 23-07-06 18:56

Jubii <gruntsaver@jubii.dk> skrev:

> Hvorfor er der kun støj i de filer?

Filerne er Dolby Digital eller DTS kodede og skal brændes på en CD der
efterfølgende skal afspilles på en afspiller med digital udgang koblet
til en receiver der kan afkode signalet.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Jubii

Dato : 23-07-06 19:56

On 23 Jul 2006 17:56:07 GMT, "Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote:
in dk.kultur.film

>Filerne er Dolby Digital eller DTS kodede og skal brændes på en CD der
>efterfølgende skal afspilles på en afspiller med digital udgang koblet
>til en receiver der kan afkode signalet.

Nu gik det oprindelige spørgsmål på hvilken film der kunne teste surround, og
jeg tolker det sådan at det skulle ske på en computer med f.eks. et DD 5.1
kompatibelt lydkort.

Hvis filerne ikke kan testes på et lydkort, hvad er så fidusen? Man skal jo ikke
ud at købe et lydanlæg for ar se en film på computeren eller teste lydkortet.

De fleste film incl. dem der er listet i tråden har i det mindste DD 5.1 og
lydkortet skulle gerne kunne gengive DD, hvilket mit lydkort gør.
Så du mener måske at de filer blot skal brændes på en cd og afspilles via
lydkortet, som dermed testes?

Cd/dvd drevet har digital udgang så vidt jeg ved, og lydkortet er forbundet med
udgangen på drevet.

Jeg tror ikke jeg har film med DTS lyd. Men en dvd med Cliff Richard in concert
i dts 5.1.

Hvis ovenstående er forkert, så ville det da være bedre med en fil der kan teste
lydkortets DD 5.1 direkte.

Fra : Morbid Angel

Dato : 18-07-06 13:00

On Fri, 14 Jul 2006 20:28:17 +0200, "Mikkel Skou" <mikkel@jebir.dk>
wrote:

> [...]
>surroundsystem til det yderste? :)
>
>Aka - hvilke film er anbefalelsesværdige med rigtig god surroundlyd?

Black Hawk Down er også ret fed, med masser af kugler der hviner i de
forskellige retninger.

Mvh

MA

Mine DVDfilm: http://www.intervocative.com/DVDCollection.aspx/MorbidAngel

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 18-07-06 15:09

Morbid Angel wrote:

> Mine DVDfilm: http://www.intervocative.com/DVDCollection.aspx/MorbidAngel

Har du fotos af dem? jeg tror aldrig jeg har set 2800 film samlet på
et sted.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Morbid Angel

Dato : 23-07-06 14:09

On 18 Jul 2006 07:08:52 -0700, "Lars Hoffmann"
<lars@intercambiodvd.com> wrote:

>Har du fotos af dem? jeg tror aldrig jeg har set 2800 film samlet på
>et sted.
>
>Med venlig hilsen
>Lars Hoffmann

Dengang den ca var på 2000 blev der postet nogle billeder i denne tråd
af samlingen =)~
http://www.danskhjemmebioforum.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=7103&postdays=0&postorder=asc&highlight=samling&start=465

Jeg prøver så godt som muligt at gæmme samlingen ind i skabe, da der
ikke er så meget plads.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 23-07-06 20:26

Jubii wrote:
> [...]

> kompatibelt lydkort.
>
> Hvis filerne ikke kan testes på et lydkort, hvad er så fidusen?

Det kan de også, de skal blot afspilles som var de en DVD uden
billede.

> [...]
> lydkortet skulle gerne kunne gengive DD, hvilket mit lydkort gør.
> Så du mener måske at de filer blot skal brændes på en cd og afspilles via

Korrekt, De skal bare fyres ned på en CD og så afspilles via noget
der kan decode enten DD eller DTS (alt afhængigt af hvad de er kodet
i)

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Jubii

Dato : 24-07-06 11:00

On 23 Jul 2006 12:26:06 -0700, "Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote:
in dk.kultur.film

> [...]
>
>Korrekt, De skal bare fyres ned på en CD og så afspilles via noget
>der kan decode enten DD eller DTS (alt afhængigt af hvad de er kodet

Ja ja meget morsomt.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 24-07-06 11:21

Jubii wrote:

> Ja ja meget morsomt.

Huh? den fangede jeg ikke lige. Mit indlæg er skam oprigtigt.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Jubii

Dato : 24-07-06 13:47

On 24 Jul 2006 03:21:07 -0700, "Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote:
in dk.kultur.film

>Huh? den fangede jeg ikke lige. Mit indlæg er skam oprigtigt.
>
>Med venlig hilsen
>Lars Hoffmann

Ja ja, jeg har fundet ud af det selv, for jeres "noget" var ikke til nogen
hjælp.

Fra : Michael

Dato : 24-07-06 20:17

Lars Hoffmann skrev:

>Huh? den fangede jeg ikke lige. Mit indlæg er skam oprigtigt.

Det er bare Gverner Mortensen der laver lidt trolleri

--
LMBC
Jeg udtaler mig ikke på vegne af den norske stat

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 25-07-06 16:08

Michael wrote:

> Det er bare Gverner Mortensen der laver lidt trolle

Ja det var da pokkers su ubehøvlet han var.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Per

Dato : 28-07-06 22:50

"Mikkel Skou" <mikkel@jebir.dk> wrote in message
> Davs,
>
> Lige et hurtigt spørgsmål; hvilken film skal jeg bruge for at teste mit
> surroundsystem til det yderste? :)

Hvis du vil teste din subwoofer, så har War of the Worlds DTS mere drøn på
basen end nogen anden film jeg har hørt. I forhold til andre film, så må jeg
skrue ekstra ned for min subwoofer til den. Specielt scenen hvor de første
tripods kommer op af jorden i vejkrydset. Saving Private Ryan har også vild
bas, men den overgår altså ikke War of the Worlds.