Studio Plants
Fra : Lars Hoffmann

Dato : 13-07-06 07:30

Vi har et par gange snakket om at det ser ud til at Dem der udgiver en
film bruger en del tid på at skrive falske bruger anmeldelser på
IMDB. Prøv engang at kigge på disse kommentarer til Pirates of the
Carribean 2: http://www.imdb.com/title/tt0383574/usercomments . Filmen
bliver rost til skyerne og alle anmeldelser giver 9/10 eller 10/10.

Hvis man så bladrer nogle sider længere frem i brugeranmeldelsernene:
http://www.imdb.com/title/tt0383574/usercomments?start=420 er det et
lidt bredere billede der tegner sig. Her er en del kritik af filmen og
anmeldelserne er noget mere nede på jorden.

Er det bare mig, eller ligner det ikke noget fusk?

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : John Hinge

Dato : 13-07-06 09:49

On 13 jul 2006 Lars Hoffmann was heard to say:

> [...]
> filmen og anmeldelserne er noget mere nede på jorden.
>
> Er det bare mig, eller ligner det ikke noget fusk?

Det behøver egentlig ikke være bevidst fusk.
De første anmeldere er typisk dem der enten har gjort sig fortjænt
til premiere eller for forestillinger.. Der vil ofte være en
overvægt af folk som er meget positivt stemt.
Når så filmen kommer i generel release så vil flere naturligt se den,
også folk som måske er mere kritiske og giver det besyv med på de
fora de nu bruger, herunder IMDB

Jeg siger ikke at det er utænkeligt at der fodres med 'bearbejdede'
anmeldelser, blot at det ikke nødvendigvis er sådan..
Alle fora som har en cirka ubegrænset mulighed for debatten er
sårbar overfor en sådan problematik

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"You're basing your Pixie Faerie on Vin Diesel ? I'll say it again..

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 13-07-06 13:44

Lars Hoffmann skrev:
> [...]
> filmen og anmeldelserne er noget mere nede på jorden.
>
> Er det bare mig, eller ligner det ikke noget fusk?

Det hører med, at der er valgmuligheder for, hvilke anmeldelser man
ser først. Standardvalget 'Best' betyder, at de anmeldelser, der har
fået bedst evalueringer af andre brugere, vises først.

Dét kan man selvfølgelig også snyde med, men umiddelbart er jeg lige
så villig til at tro, at der bare er stor begejstring for filmen - og
stor fandyrkelse af den og dens stjerner.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 13-07-06 13:53

Peter Brandt Nielsen wrote:

> Det hører med, at der er valgmuligheder for, hvilke anmeldelser man
> ser først. Standardvalget 'Best' betyder, at de anmeldelser, der har
> fået bedst evalueringer af andre brugere, vises først.

Oh, den havde jeg ikke lige set. Det har nok en del at sige.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : sniper_Nolight

Dato : 13-07-06 14:46

>Oh, den havde jeg ikke lige set. Det har nok en del at sige.

generelt synes jeg karaktererne giver et meget godt 'billede' af filmen...
selvom man nogle gange godt kan undres over en høj karakter... og dermed
forstå dit synspunkt.
--
sniper_Nolight

http://www.sitecenter.dk/sniper_nolight