Hvilke Argento film?
Fra : sniper_Nolight

Dato : 12-07-06 09:05

Suspiria stinker og var en af grundende til at jeg ikke gad Argento. Mange
skamroste den, men jeg bryder mig ikke om den... det eneste fede var brugen
af røde og blå farver... ja stærke farver i det hele taget (jeg elsker det
der 70's look)... men filmen i sig selv... puha.

men

i forgårs viste de så på en af canal+ kanalerne The Bird with the Crystal
Plumage og den var overraskende god... den havde det look jeg godt kan lide
og samtidig var historien spændende... vel mere krimi end gyser.

Hvilke andre film af Argento bør jeg holde øje med? Især det med den
ukendte, maskerede morder med handsker kan jeg lide (Giallo?)

Tak
--
sniper_Nolight

http://www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : sniper_Nolight

Dato : 12-07-06 09:18

> Hvilke andre film af Argento bør jeg holde øje med? Især det med den
> ukendte, maskerede morder med handsker kan jeg lide (Giallo?)

jeg ser netop at Tenebrae kommer den 20. - er den værd at vente på?

Fra : Jesper

Dato : 12-07-06 12:21

sniper_Nolight <sniper_nolight@hotmail.com> wrote:

> jeg ser netop at Tenebrae kommer den 20. - er den værd at vente på?

Absolut! Og Profondo Rosso.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Kasper Andersen

Dato : 12-07-06 23:04

spambuster@users.toughguy.net (Jesper) wrote in news:1hid6df.tkld23fdbj6jN%
spambuster@users.toughguy.net:

> Absolut! Og Profondo Rosso.

"Profondo Rosso AKA Deep Red" er min absolut favorit af Argento. Er enig i
at "Bird.." er væsentlig bedre end den overvurderede "Suspira". Men det
fede ved Argento er, at der, selv i hans mindre gode film, altid er et
eller andet visuelt interessant, på trods af at plottet nogen gange halter.

"Deep Red" var den første giallo film jeg så, og jeg har ikke fundet en
film af samme kaliber i denne genre endnu.. Nogen der har nogle kandidater?

Fra : sniper_Nolight

Dato : 13-07-06 09:06

> [...]
>
> "Deep Red" var den første giallo film jeg så, og jeg har ikke fundet en
> film af samme kaliber i denne genre endnu.. Nogen der har nogle

jeg ser frem til tenebrae og håber de fortsætter med profondo rosso -
hvilken argento film er det hvor en bliver skudt igennem et nøglehul?
jeg kan huske tilbage i LaserDisc dagene, der læste min ven og jeg, ofte om
Argento, men pga. af priser på LaserDisc købte vi aldrig nogen... dengang,
med de priser, var der ikke plads til for mange fejlkøb

Fra : Kasper Andersen

Dato : 14-07-06 00:36

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> wrote in

> [...]
> ofte om Argento, men pga. af priser på LaserDisc købte vi aldrig
> nogen... dengang, med de priser, var der ikke plads til for mange

Filmen du beskriver er Opera fra 1987. Et perfekt eksempel på det visuelle
geni Argento var tidligere i hans karriere. Pas på med at forveksle den med
The Phantom of the Opera fra '98. Den er fuldstændig forfærdelig.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 14-07-06 09:28

> [...]
> med
> The Phantom of the Opera fra '98. Den er fuldstændig forfærdelig.

jep, nu kan jeg huske der var 2 med Opera i titlen.

tak.