Doom spoiler
Fra : Kim2000

Dato : 11-07-06 12:35

I denne overraskende gode film bliver karantænen brugt og sergenten vil slå
alle de civile ihjel, for at stoppe spredningen af sygdommen. Nogle bliver
som bekendt supermennesker andre bliver monstre.

Når man nu nøgtern sidder i sin sofa og ikke står i det selv, har sergenten
så ikke ret. Hvis blot en enkelt slap op til overfladen kunne sygdommen
sprede sig til hele menneskeheden.

Det kunne nu også have været en interessant drejning hvis hovedpersonen var
blevet til monster og sergent til et supermenneske. Altså at sergenten rent
faktisk ikke var ond, men beskyttede menneskeheden.

mvh
Kim

--
Her kan du finde blade, bøger og hæfter, noget skal du betale for, men det
meste er gratis.

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 11-07-06 21:03

> Det kunne nu også have været en interessant drejning hvis hovedpersonen
> var blevet til monster og sergent til et supermenneske. Altså at sergenten
> rent faktisk ikke var ond, men beskyttede menneskeheden.

Jeg tror faktisk ikke, at det handlede om at være ond eller god. Det
handlede om hvorvidt man havde aggressive tendenser. Ham præstefyren var jo
ikke ond, men havde alligveel problemer i psyken i forhold til visse ting
(han skar vist i sig selv?) så derfor ville han være blevet til et monster,
hvis ikke han havde slået sig selv ihjel.

Fra : Kim2000

Dato : 15-07-06 21:58

"Sren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ting (han skar vist i sig selv?) så derfor ville han være blevet til et
> monster, hvis ikke han havde slået sig selv ihjel.

Det tror jeg du har ret i, selvom det er lidt grotesk at vores helt ikke
skulle besidde aggresive tendenser

mvh
Kim

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 17-07-06 00:25

"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse

> "Sren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Det tror jeg du har ret i, selvom det er lidt grotesk at vores helt ikke
> skulle besidde aggresive tendenser

Nu er det vidst heller ikke en af de klassefilm uden plot-huller ;)

Fra : PerX ...

Dato : 14-07-06 03:02

In article <44b38cfc$0$3549$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, kim2000
@surfmail.dk says...
> I denne overraskende gode film bliver karantænen brugt og sergenten vil slå
> alle de civile ihjel, for at stoppe spredningen af sygdommen. Nogle bliver
> som bekendt supermennesker andre bliver monstre.

Jeg var med dig lige op til 'gode' *g*

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 14-07-06 08:20

>I denne overraskende gode film bliver karantænen brugt og sergenten vil slå
>alle de civile ihjel, for at stoppe spredningen af sygdommen. Nogle bliver
>som bekendt supermennesker andre bliver monstre.

Arrrggg overraskende gode film, er måske så meget sagt, men nærmere
overraskende ikke så dårlig som forventet film

> Når man nu nøgtern sidder i sin sofa og ikke står i det selv, har
> sergenten så ikke ret. Hvis blot en enkelt slap op til overfladen kunne
> sygdommen sprede sig til hele menneskeheden.

Ja det er spørgsmålet om den slags film helte også ville være helte i
virkelighedens verden?????????

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 15-07-06 01:55

> Ja det er spørgsmålet om den slags film helte også ville være helte i
> virkelighedens verden?????????

Det tætteste man kan komme på en rigtig Hollywood-helt i den virkelige
verden er nok en selvmordsbomber.

Fra : Per Nielsen

Dato : 15-07-06 08:57

Sren Kjeldsen wrote:
> Det tætteste man kan komme på en rigtig Hollywood-helt i den virkelige
> verden er nok en selvmordsbomber.

Der er _intet_ helteagtigt over screwed-up selvmordsbombere (som ikke
kan tænke selv), der sprænger uskyldige kvinder og børn i luften.
_Intet_. Kujonagtigt.

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 15-07-06 10:50

> Der er _intet_ helteagtigt over screwed-up selvmordsbombere (som ikke kan
> tænke selv), der sprænger uskyldige kvinder og børn i luften. _Intet_.
> Kujonagtigt.

Næh men de er de eneste individer, der er komplet uimodtagelige for
bestikkelse og nægter at vige for deres mål og idealer.
Hvilket er nogle af grundingredientserne i en typisk Hollywood-helt.
Jeg sympatiserer på ingen måde for selvmordsbomberne, men vil dog bare
betrykke, at sådanne moralsk urokkelige individer ikke er ønskværdige i den
"virkelige" verden.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 15-07-06 13:23

Sren Kjeldsen wrote:

> Næh men de er de eneste individer, der er komplet uimodtagelige for
> bestikkelse og nægter at vige for deres mål og idealer.

Interessant obsevation som jeg til dels kan være enig med dig i.

> [...]
> betrykke, at sådanne moralsk urokkelige individer ikke er ønskværdige i den

Problemet er at den slags personer i Hollywood film altid har ret. Hvis
de står overfor et dilemma er det disse heltetyper der ser den
korrekte løsning og alle de andre der tager fejl. I virkelighedens
verden hænger det sjældent således sammen og den der er ubøjelig i
sin fanatisme er som regel den samme som har misforstået begreber som
retfærdighed, ære, religion eller hvad der nu end driver værket.

At målet helliger midlet ses ofte i hollywood, men kun fordi målet er
retfærdigt. I virkelighedens verdens leder uretfærdige handlinger
oftest til uretfærdige mål, deraf forskellen.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 15-07-06 13:59

Sren Kjeldsen wrote:

> [...]
> retfærdigt. I virkelighedens verdens leder uretfærdige handlinger
> oftest til uretfærdige mål, deraf forskellen.

Plus den forskel, at den virkelige verden ikke er sort og hvid, og at ingen
i bund og grund besidder den rette holdning eller har den rette viden.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 15-07-06 14:06

Sren Kjeldsen wrote:

> Plus den forskel, at den virkelige verden ikke er sort og hvid, og at ingen
> i bund og grund besidder den rette holdning eller har den rette viden.

Det har du jo naturligvis helt ret i. Sjovt nok finder jeg at de
asiatiske film er dem der er bedst til at skildre denne del af
helt/skurke forholdtet. Det er oftest uklart hvem der egentlig er skurk
og hvem der er helt, og heltene fortager ofte handlinger der er af
tvivlsom moral.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 15-07-06 14:25

> [...]
> helt/skurke forholdtet. Det er oftest uklart hvem der egentlig er skurk
> og hvem der er helt, og heltene fortager ofte handlinger der er af

Helt... Det bedste eksempel ville nok være anime-filmen "Princess Minoke" (?
rigtigt stavet?) med mennesket mod naturen, hvor man faktisk ikke ved hvem
man skal holde med, da man kan forstå begge siders synspunkter.

Fra : Kim2000

Dato : 15-07-06 21:58

> [...]
> helt/skurke forholdtet. Det er oftest uklart hvem der egentlig er skurk
> og hvem der er helt, og heltene fortager ofte handlinger der er af

Det er fordi man ikke kan se forskel på dem og øjnene er klisteret til
undertekster for bare at fatte en brøkdel af handlingen. Jeg har set The
Ring (elendig), De syv samuraier tror jeg den hed (endnu en elendig film) og
par andre japanske "mesterværker". I dag går jeg helt konsekvent uden om
film der ikke er franske, tyske, nordiske eller engelske, film hvor man skal
sidde og bruge mere energi på at følge underteksterne end filmen gider jeg
simpelthen ikke. Dark Waters kunne jeg forresten godt lide, men det var en
engelsk synkroniserede udgave.

mvh
Kim

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 15-07-06 14:29

Sren Kjeldsen wrote:

> Helt... Det bedste eksempel ville nok være anime-filmen "Princess Minoke" (?
> rigtigt stavet?) med mennesket mod naturen, hvor man faktisk ikke ved hvem
> man skal holde med, da man kan forstå begge siders synspunkter.

Nu må jeg altså snart se at få den film set!

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 15-07-06 22:39

Kim2000 wrote:

> Det er fordi man ikke kan se forskel på dem og øjnene er klisteret til
> undertekster for bare at fatte en brøkdel af handlingen.

Nej, det er fordi de laver mindre ensidige film hvor alt ikke er sort
på hvidt. Hollywood går alt for meget efter den laveste
fællesnævner så ingen bliver tabt midt i handlingen.

> [...]
> par andre japanske "mesterværker". I dag går jeg helt konsekvent uden om
> film der ikke er franske, tyske, nordiske eller engelske

Jamen det er så dit tab. Jeg mener ikke at det hænger sådan sammen,
men det er da rigtig nok at det i visse asiatiske film kan være
halvsvært at skelne personerne fra hinanden, specielt hvis de alle
går rundt i mørke jakkesæt :.-) Jeg holder stadig på at de syv
samuraier (og mange andre film af kurosawa) hører blandt det
allerbedste der er lavet i hele filmhistorien.

Der er også film hvor handlingen er ligefrem men hvor det gode og det
onde ikke er klart defineret men klart er oppe til fortolkning. Det
finder man sjældent i Amerikanske film.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Kim2000

Dato : 15-07-06 23:24

Kim2000 wrote:

> [...]

Der er også film hvor handlingen er ligefrem men hvor det gode og det
onde ikke er klart defineret men klart er oppe til fortolkning. Det

-------

Nej det er rigtigt nok, hvem husker ikke den forfærdelige mishandling de
lavede af Nattevagten, og kunne jeg finde japanske "storfilm" med
synkroniserede tale ville jeg nok også være mere positive overfor dem.

mvh
Kim

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 16-07-06 10:20

> [...]

> lavede af Nattevagten, og kunne jeg finde japanske "storfilm" med
> synkroniserede tale ville jeg nok også være mere positive overfor dem.

Der er da flere asiatiske film, som ikke er så svært tilgængelige

- Musa - The Warriror (koreansk Braveheart agtig storfilm, kan vist købes
meget billig rundt omkring)
- When the last sword is drawn (samurai drama)
- Twilight Samurai (samurai drama)

Prøv dem, de er ikke så svære at følge, men alle tre er fantastiske film

Mvh. Brian