hvilken gyserfilm ???
Fra : Johnny B [2000]

Dato : 09-07-06 20:19

hvis jeg skal se en film med masser af gys, hvilken skal det så være ???

kom gerne med flere foreslag

--
Johnny B [2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 09-07-06 20:29

"Johnny B [2000]" skrev i en meddelelse

> hvis jeg skal se en film med masser af gys, hvilken skal >det så være ???
>
> kom gerne med flere foreslag

Jeg mø indrømme at jeg er håbeløs gammeldags.
og så er jeg til Carpenter

Tågen ( The Fog , den orginale)
The Thing (Carpenters)

og så selvfølgelig The Shining. Men der skal man passe på
der findes flere udgaver

her er en liste , hvor IMDB bruger har stemt om alle tiders
bedste ( og værste ) Horror film
http://www.imdb.com/chart/horror

--
Med særlig Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : ML-78

Dato : 09-07-06 20:52

Michael Meidahl Jensen skrev:

> her er en liste , hvor IMDB bruger har stemt om alle tiders
> bedste ( og værste ) Horror film
> http://www.imdb.com/chart/horror

Man kan måske undre sig over hvad "Evil Dead II" og "Shaun of the Dead"
laver der, men alt i alt er det ikke nogen dum liste.

ML-78

Fra : Hans Joergensen

Dato : 09-07-06 21:13

ML-78 wrote:
> Man kan måske undre sig over hvad "Evil Dead II" og "Shaun of the Dead"
> laver der, men alt i alt er det ikke nogen dum liste.

Shaun of the Dead er da smadder fin.. ihvertfald er der nogle ret
fantastiske ting i den.

// Hans
--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere, der
har spammet usenet i over 6000 indlæg.

Fra : Ole Andersen

Dato : 09-07-06 21:18

> Shaun of the Dead er da smadder fin.. ihvertfald er der nogle ret
> fantastiske ting i den.

Helt enig, men den er slet ikke uhyggelig. Det er måske heller ikke et krav.

Fra : ML-78

Dato : 09-07-06 21:23

Hans Joergensen skrev:

Dead"

> Shaun of the Dead er da smadder fin..

Og det er "Evil Dead II" da også i det rette sindelag og med en tilpas
stor mængde popcorn, men genre- eller kvalitetsmæssigt hører de nu ikke
hjemme på sådan en liste.

ML-78

Fra : Hans Joergensen

Dato : 09-07-06 21:31

ML-78 wrote:
> Og det er "Evil Dead II" da også i det rette sindelag og med en tilpas
> stor mængde popcorn, men genre- eller kvalitetsmæssigt hører de nu ikke
> hjemme på sådan en liste.

Nåja.. begge dem er jo nok nærmere splatterkategorien...

// Hans

Fra : Kim2000

Dato : 09-07-06 20:38

"Johnny B [2000]" <johnnyb2000@KAGEN_I_DÅSENgmail.com> skrev i en meddelelse
> hvis jeg skal se en film med masser af gys, hvilken skal det så være ???
>
> kom gerne med flere foreslag

The Village synes jeg er vildt skræmmende, har du et godt lydsystem så vil
jeg mene det er en af de mest skræmmende film de sidste 10 år.

The Gathering synes jeg også er fantastisk.

Der er også en, hvor en pige strander i undergrundsbanen og står ansigt med
ondskaben. Den er ganske ny, lavet på et lille budget og er meget speciel i
sin skildring af monsteret. Nogle der kan huske titlen.

The Saw (2) elsker eller hader man, men modbydelig er de i hvert fald.

Gyser og gyser ved jeg ikke om de næste går ind i, men 28 dage, Doom,
Resident Evil filmene, Day of the dead (den hvor de forskanser sig i
supermarked).

mvh
Kim

Fra : Per Nielsen

Dato : 09-07-06 20:57

Kim2000 wrote:
> [...]
> ansigt med ondskaben. Den er ganske ny, lavet på et lille budget og
> er meget speciel i sin skildring af monsteret. Nogle der kan huske

Creep?

Fra : Per Nielsen

Dato : 09-07-06 20:57

Johnny B [2000] wrote:

Alien filmene?

Fra : Per Nielsen

Dato : 10-07-06 08:41

The Ring 1+2
Forbandelsen (The Grudge) 1+2

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 09-07-06 21:26

"Johnny B [2000]" <johnnyb2000@KAGEN_I_DÅSENgmail.com> skrev i en meddelelse
> hvis jeg skal se en film med masser af gys, hvilken skal det så være ???
>
> kom gerne med flere foreslag

Jeg er måske ikke den rigtig til at foreslå nogle gyserfilm, da jeg faktisk
generelt ikke er til gysere. Men her får du nogle titler på nogle af de
gyserfilm jeg faktisk synes er gode og uhyggelige...

- A tale of two sisters (Koreansk)
- Invasion of the bodysnatchers (Donald Sutherland versionen fra 70'erne)
- The Descent
- Dog Soldiers
- The Brood
- The Others
- The Devils Backbone

Du skal have at vide at det jeg synes er uhyggelig (og godt) er ikke chock
effekter og splat, men en krybende stemning, der får de små hår i nakken til
at rejse sig. Det synes jeg de ovenstående film har. The Descent og Dog
Soldiers er af samme instruktør. Kan nok bedst lide Dog Soldiers som er
gangske humoristisk også, men The Descent er klart den mest skræmmende af de
to, selv om jeg ikke synes at historien var så god, og jeg har lidt
problemer med filmens slutning også, så var jeg sgu skræmt fra vid og sans
gennem det meste af filmen. A tale of two sisters har også efterlads mig tæt
på søvnløs i flere nætter...

Håber du kan bruge det

Mvh. Brian

PS: Synes f.eks. at Scream og I know what You did last summer filmene er
elendige, og efterhånden som man har set de første mord, så begynder man at
kede sig...

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 10-07-06 00:00

"Johnny B [2000]" spurgte:

> hvis jeg skal se en film med masser af gys, hvilken skal det så være
> ???
>
> kom gerne med flere foreslag

Du skal selvfølgelig vælge "Xperiment Q"! Se selv hvorfor:
http://www.grandts.dk/Amager/Amagerbiffer.htm#gys

--
Jørgen Grandt

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 10-07-06 09:17

Johnny B [2000] wrote:
> hvis jeg skal se en film med masser af gys, hvilken skal det så være ???

Enten skal du se nogle film der har et par år på bagen (Alien,
psycho, the thing) eller også skal du østpå.

I hong kong, japan og korea laver de nogle gode gysere. Jeg kan
anbefale:

A tale of two sisters
Ringu
Dark Water
Audition
Ju-on: The Grudge
The Eye

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Steffen

Dato : 11-07-06 16:46

Jeg synes nu "Texas chainsaw massacre" (2004) er rimelig fed . Jeg havde
absolut ikke de helt store forventninger men blev positiv overrasket. ALLE
de suspekte typer mennesker man måske kan møde i hele sit liv - dem møder du
her indenfor ca 30-45 minutter. Og der er også rigtig god surround på og
gode effekter. Der også lidt handling,humor (syg humor,måske)og spænding
uden det hele skal gå op i blod og vold, hvilket det alligevel gør...

Steffen