Drømmepaladset: Danske biografer gennem 10~
Fra : Just George

Dato : 05-07-06 12:11

Jeg har fået fingrene i en CD-Rom der hedder:
Drømmepaladset: Danske Biografer Gennem 100 år
Den indeholder info om over 600 biografer der har eksisteret
i Danmark igennem de sidste 100 år.
Jeg ville høre om der er interesse for den, for så kunne jeg
pakke den lidt sammen og smide den af på en af de utallige
fileshare steder der er derude.
Størrelsen er beskedne 175Mb.
--
Just George.

Fra : Per Vadmand

Dato : 05-07-06 13:34

Just George wrote:
> [...]
> Jeg ville høre om der er interesse for den, for så kunne jeg
> pakke den lidt sammen og smide den af på en af de utallige

Hvis emnet interesserer dig, bør du få fat i Jørgen Stegelmann(Jakobs far)s
bog "Mine biografteatre, der handler om hans tid som yngste biografanmelder
på Berlingeren i 50'erne. Den er meget underholdende og giver samtidig en
masse oplysninger om repertoire, indretning mm.

Per V.

Fra : Ukendt

Dato : 05-07-06 18:12

> [...]
> Jeg ville høre om der er interesse for den, for så kunne jeg
> pakke den lidt sammen og smide den af på en af de utallige

Jeg kunne godt være interesseret

Mvh
Jan Rysz

Fra : Jesper

Dato : 05-07-06 20:52

Just George <thereisnone@tadress.com> wrote:

> [...]
> Jeg ville høre om der er interesse for den, for så kunne jeg
> pakke den lidt sammen og smide den af på en af de utallige

Jatak!
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Anders Hansen

Dato : 06-07-06 06:29

Jamen, det lyder da interessant :)

Fra : Just George

Dato : 06-07-06 13:20

Anders Hansen had these thoughts

> Jamen, det lyder da interessant :)

Så uploader jeg den her den kommende week-end, har fundet et
passende fileshare sted.
Det bliver en ISO fil der er pakket lidt med Winrar.
--
Just George.

Fra : Kim Schroeder

Dato : 10-07-06 00:24

"Just George" <thereisnone@tadress.com> skrev i en meddelelse news:Xns97F786122E925thereisnonetadressco@216.196.109.144...
> Jeg har fået fingrene i en CD-Rom der hedder:
> Drømmepaladset: Danske Biografer Gennem 100 år

[klip]

Lyder spændende - går ud fra, at du ikke kommer på tværs af noget
copyright ved at uploade den (?)

I øvrigt er der gode henvisninger til emnet her:
http://www.biografmuseet.dk/bibliotek/opslag/litteratur.htm

Hvis nogen ved, hvor man kan købe et eksemplar af

Ole Taudal Poulsen
Københavns Biografer Bind 1 og 2
Forlaget Niels Juel, 1997

hører jeg med stor tak derom. Jeg har indtil nu forgæves forsøgt
at opstøve den.

Er man 70mm freak kan http://www.70mm.dk varmt anbefales - her
findes en omtale af en lang række danske biografer.

Kim