Lige en omgang hvilken film - vietnamfilm
Fra : Optimus Prime

Dato : 05-07-06 08:41

Det er en af de utallige Vietnam film fra midt 80'erne vil jeg tror...

Scenen jeg husker er nogle amerikanske soldater som opdager ligene af
andre amerikanske soldater, bundet op på kors og sat i bjergene/bakkerne
til skræk og advarsel...

En af soldaterne vil straks tage ligene ned af respekt og begrave dem;
men en af de mere erfarne soldater stopper ham og fortælle at Vietcong
ofte minerer ligene med sprængstoffer for at dræbe de soldater der
prøver at begrave ligene...

Han skyder så på ligene og det hele begynder at eksplodere... Den står
meget stærkt i min hukommelse, så jeg vil gætte på det er en af de mere
kendte; men kan bare ikke komme i tanke om hvilken

Anyone???

Fra : Holst

Dato : 05-07-06 09:12

Optimus Prime wrote:

> Det er en af de utallige Vietnam film fra midt 80'erne vil jeg tror...

Synes jeg husker noget lignende. Apocalypse Now kommer jeg til at tænke
på, men det er årtier siden jeg har set den film sidst, så ...

Fra : Optimus Prime

Dato : 06-07-06 07:30

Holst skrev:
> Synes jeg husker noget lignende. Apocalypse Now kommer jeg til at tænke
> på, men det er årtier siden jeg har set den film sidst, så ...

Det er ikke den, kan den på fingerspidserne

Men det er også en dejlig film.... "When I say it's safe to surf... it's
safe to surf!"

Fra : Holst

Dato : 06-07-06 07:38

Optimus Prime wrote:

> Det er ikke den, kan den på fingerspidserne

Ja, så kan jeg ikke være mere behjælpelig. Platoon er jeg ret sikker på,
det ikke er.

> Men det er også en dejlig film.... "When I say it's safe to surf... it's
> safe to surf!"

Det er vist en film, jeg må få set igen.

Fra : Steffen

Dato : 06-07-06 06:49

http://axelmusic.dk/list?searchstring=Apocalypse+Now+&searchMediaType=1&searchType=narrow&search=S%D8G
Der er flere udgaver til fornutige priser. Hvis du ikke allerede er medlem
af "racoon" på axelmusic, så kan det godt anbefales. Der er fri levering.

Jeg har godt nok ikke set den, men den lyder spændende. Er der nogen der har
set både 1979 og 2001 udgaverne ? Hvad kan anbefales ? Er der "fed lyd" på
?begge udgaver eller bærer det præg af at den er fra 1979 ?

Steffen

Fra : Morten Nielsen

Dato : 10-07-06 11:42

> [...]
> meget stærkt i min hukommelse, så jeg vil gætte på det er en af de mere
> kendte; men kan bare ikke komme i tanke om hvilken

Det lyder som War Bus

Fra : Optimus Prime

Dato : 11-07-06 09:08

Morten Nielsen skrev:
> Det lyder som War Bus

Det kunne det meget vel være den - vi så den ca. hver anden gang vi
lejede videofilm i de gode gamle dage; men har ikke kunne opspore den
for nylig desværre og kan kun finde den med tysk tale på nettet