Ultraviolet - nogen kommentarer
Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 03-07-06 21:55

Nu kan jeg se at Kurt Wimmers Ultraviolet kan købes hos CD-Wow...Nogen som
der har set den? Jeg er især interesseret i folk der godt kunne lide
Equilibrium, om de synes denne her også holder...for de reviews jeg kan
finde er slet ikek positive...men mener altså også at Equilibrium fik mange
dårlige reviews, og den film er utrolig god.

Mvh. Brian

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 03-07-06 22:00

Hej!

Brian, Rikke og Kristian wrote:

> [...]
> finde er slet ikek positive...men mener altså også at Equilibrium fik mange
> dårlige reviews, og den film er utrolig god.

Efter min mening har den alt for ringe effekter og for tyndt plot. Jeg er fan af
EQ, men UV holder ganske enkelt ikke (jeg har dog ikke læst tegneserien).

Skal det være Milla Jovovich så gense Fifth Element :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Tue Sørensen

Dato : 04-07-06 00:13

Kim Voss Schrader skrev:

> [...]

Jeg har set Ultraviolet for nylig, og den har ikke rigtig nogen
ordentlig historie, men visuelt er den fantastisk flot, og om ikke
andet værd at se for Milla-fans som mig. Jeg har da tænkt mig at
købe DVDen, og sikkert også en evt. Director's Cut. Men historie er
der ikke meget af, and it doesn't make much sense. Men der er masser af
flotte farver, og Milla's bare mave... Der er i øvrigt en meget fed
anmeldelse af filmen her:
http://www.revolutionsf.com/article.html?id=3081

Min personlige mening om Equilibrium er at det er en mildt interessant
men i sidste ende middelmådig film, som er teknologi-fjendsk og
natur-romantisk og derfor ikke god science fiction. Men den er bestemt
flot lavet og værd at se et par gange (jeg har da tænkt mig at se den
igen snart).

> Efter min mening har den alt for ringe effekter og for tyndt plot. Jeg er fan af
> EQ, men UV holder ganske enkelt ikke (jeg har dog ikke læst tegneserien).

Der er ingen tegneserie. De lader bare som om.

> Skal det være Milla Jovovich så gense Fifth Element :)

Nu kommer der jo også en Resident Evil 3:
http://community.livejournal.com/ohnotheydidnt/7443517.html

- Tue

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 04-07-06 07:45

Brian, Rikke og Kristian wrote:
> Nu kan jeg se at Kurt Wimmers Ultraviolet kan købes hos CD-Wow...Nogen som
> der har set den?

Følgende trivia fra imdb kan godt køle min entusiasme:

# The film was taken out of director Kurt Wimmer's hands and completely
reedited by the studio after they saw the original version which they
apparently did not like.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 06-07-06 07:49

Brian, Rikke og Kristian wrote:
> Nu kan jeg se at Kurt Wimmers Ultraviolet kan købes hos CD-Wow...

Dit svar ramte vist min inbox istedet for gruppen - skal jeg poste det
her?

btw har jeg netop fået en mail fra CD-WOW der siger at Ultraviolet
bliver forsinket til den 10/7

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 06-07-06 08:21

Lars Hoffmann <lars@intercambiodvd.com> skrev i
1152168514.893358.209720@q16g2000cwq.googlegroups.com :

> Dit svar ramte vist min inbox istedet for gruppen - skal jeg poste det
> her?
>
> btw har jeg netop fået en mail fra CD-WOW der siger at Ultraviolet
> bliver forsinket til den 10/7

Af nysgerrighed:
Er det region 1 eller 3 du har bestilt?
Bestiller du ofte NTSC format dvd'er?
Hvilket system ser du dem i så fald på?
(PC? NTSC-kompatibelt TV + regionskode-fri dvd-afspiller?)

/ Ostenfeldtsvej 8c 2 tv | you're doing, you're | ^ ^ \
\ 4700 Naestved, Denmark | not learning anything. | = @ = /
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 06-07-06 09:44

Fra : René Lønstrup

Dato : 06-07-06 11:24

Lars Hoffmann wrote:
> btw har jeg netop fået en mail fra CD-WOW der siger at Ultraviolet
> bliver forsinket til den 10/7

Ja, den har jeg også fået. Hvis den ikke sendes på mandag, bliver den
afbestilt og bestilt hos Axel istedet, for mit vedkommende.
Har netop været udsat for det samme med Aeon Flux filmen nemlig, - bestilte
den d. 27/5 '06, afbestilte den d. 2/7 '06 hvor den stadig ikke var blevet
afsendt. Det lader til at de har nogle leveringsproblemer med visse
leverandører (et gæt)..

--
Mvh René Lønstrup
web: http://rene.loenstrup.net?r=usenet

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 06-07-06 08:50

Thomas Hejl Pilgaard wrote:

> Af nysgerrighed:
> Er det region 1 eller 3 du har bestilt?

I dette tilfælde er det en region 1 udgivelse, men jeg kigger
sjældent efter hvilken region en skive er.

> Bestiller du ofte NTSC format dvd'er?

Ja, min samling er her:
http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Larshoff og som du kan
se er der fra alle regiones og både NTSC og PAL

> Hvilket system ser du dem i så fald på?
> (PC? NTSC-kompatibelt TV + regionskode-fri dvd-afspiller?)

Mit primære system er baseret på en HTPC i stuen. På en pc kan man
uden problemer omgå regionskodningen med programmet AnyDVD. Jeg har
dog også en DVD i soveværrelset. Det er en Pioneer 656A som er købt
regionsfri.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 06-07-06 11:33

René Lønstrup wrote:

> [...]
> den d. 27/5 '06, afbestilte den d. 2/7 '06 hvor den stadig ikke var blevet
> afsendt. Det lader til at de har nogle leveringsproblemer med visse

CD.-WOW er ikke verdens hurtigste til at sende filmene, men de kommer
altid før eller senere. Hvis man sætter pris på at have filmene
hurtigt er Axilmusic nok det bedste alternativ.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : René Lønstrup

Dato : 06-07-06 11:45

Lars Hoffmann wrote:
> CD.-WOW er ikke verdens hurtigste til at sende filmene, men de kommer
> altid før eller senere.

Næh, men jeg har alligevel aldrig oplevet ventetider på over en måned før..
Der kan godt gå en lille uge fra bestilling til de sender varerne, hvilket
jeg sagtens kan leve med. Men 1+ måned er nu for lang tid at vente, for mit
vedkommende.

> Hvis man sætter pris på at have filmene
> hurtigt er Axilmusic nok det bedste alternativ.

Og så er de faktisk ikke mere end nogle få kroner dyrere med netop
Ultraviolet.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 06-07-06 19:58

René Lønstrup wrote:

> Næh, men jeg har alligevel aldrig oplevet ventetider på over en måned før..

Nu er Ultraviolet heller ikke udgivet før den 26. juni, så en måned
bliver det vel heller ikke til.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : René Lønstrup

Dato : 06-07-06 20:53

Lars Hoffmann wrote:
> Nu er Ultraviolet heller ikke udgivet før den 26. juni, så en måned
> bliver det vel heller ikke til.

Nej nej, jeg tænkte på min oplevelse med Aeon Flux. Men det løber da op på
14 dage, hvis ellers 10/7 datoen holder (mht. Ultraviolet).

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 10-07-06 11:54

René Lønstrup wrote:

> Nej nej, jeg tænkte på min oplevelse med Aeon Flux. Men det løber da op på
> 14 dage, hvis ellers 10/7 datoen holder (mht. Ultraviolet).

Fik lige mail om at den bliver yderligere forsinket til den 14/7