Guddommelige film?
Fra : MRN

Dato : 29-06-06 21:44

Hejsa gruppe!

Kan i foreslå nogle gode 'guddommelige' film i stil med "End of Days",
"Bless the Child" osv. Altså film der handler om det gode mod det onde
i kristendommen?

Mvh
MRN

--
"I don't know half of you half as well as I should like, and I like
less than half of you half as well as you deserve!"

Bilbo Baggins

Fra : Anders

Dato : 30-06-06 00:05

A Prayer for the Dying (messe for en morder)

The Devil?s Advocate (djævlens advokat)

Glaspusterens børn (Svensk)

Angel Heart (djævlen i hjertet)
- måske rendyrket "ond"

The Ninth Gat
- måske også rendyrket "ond"

Ringenes Herre Trilogien

Fra : Lasse Jensen

Dato : 29-06-06 23:13

MRN wrote:

> Hejsa gruppe!
>
> Kan i foreslå nogle gode 'guddommelige' film i stil med "End of Days",
> "Bless the Child" osv. Altså film der handler om det gode mod det onde
> i kristendommen?

Dogma. På en helt enormt sjov måde.

Der findes også en del South Park afsnit om det emne.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 30-06-06 09:46

> Kan i foreslå nogle gode 'guddommelige' film i stil med "End of Days",
> "Bless the Child" osv. Altså film der handler om det gode mod det onde
> i kristendommen?

Rosemary's baby

The Omen

Exorcisten

Needful Things

Min liste er vel egentlig mere en Satan/djævelen optræder i filmen.

Mark

http://mark.gazel.dk/

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 30-06-06 14:49

MRN skrev:
> Hejsa gruppe!
>
> Kan i foreslå nogle gode 'guddommelige' film i stil med "End of Days",
> "Bless the Child" osv. Altså film der handler om det gode mod det onde i
> kristendommen?

Jeg syntes, at Stigmata var en overraskende god film...

Mikkel

Fra : Kasper Møller

Dato : 30-06-06 16:03

"MRN" <haha@hvadtrorduselv.dk> wrote in message

> [...]
>
> Kan i foreslå nogle gode 'guddommelige' film i stil med "End of Days",
> "Bless the Child" osv. Altså film der handler om det gode mod det onde i

Jeg tror Da Vinci Mysteriet er en af de helt oplagte i den sammenhæng skønt
jeg dog endnu ikke har set den....

The Seventh Sign med Demi Moore

The Exorcism of Emily Rose er også lidt derhenad

Constantine med Keanu Reeves (ikke en anbefaling, men en som genremæssigt
ligner End of Days meget - religion+action)

Fra : Ukendt

Dato : 03-07-06 15:21

Constantine
Serien Brimstone
Serien American Gothic
The Prophecy 4 film så vidt jeg husker.
Og mange flere.

MVH

Fra : Per Vadmand

Dato : 03-07-06 16:07

Morten Jensen wrote:
> Constantine
> Serien Brimstone
> Serien American Gothic
> The Prophecy 4 film så vidt jeg husker.
> Og mange flere.

Jeg så lige "Bedazzled" forleden om en mand, der sælger sin sjæl til
djævelen i Elizabeth Hurleys overdådige skikkelse. Den må da være inden for
den nævnte genre.

Per v.

Fra : Just George

Dato : 03-07-06 19:32

Per Vadmand had these thoughts

> Jeg så lige "Bedazzled" forleden om en mand, der sælger sin sjæl til
> djævelen i Elizabeth Hurleys overdådige skikkelse. Den må da være
> inden for den nævnte genre.
>
> Per v.

Robin Williams's: What Dreams May Come
En ret interesant fortolkning af hvad der sker efter man er død,
himlen, helvedet, kærligheden og genfødsel.
Nej, ikke en komedie fordi at Robin Williams er med.
http://www.imdb.com/title/tt0120889/

--
Just George.