The Woodsmen / Kevin Bacon som pædofil
Fra : Peter Heide

Dato : 29-06-06 17:52

http://www.imdb.com/title/tt0361127/

Får premiere i morgen. Har været ude på DVD i snart
1½ år. Så det er sgu en halvgammel sag der får DK-premiere.

Anyway. Man må tage hatten af for Kevin Bacon, som hér spiller
en pædofil-light,at tage sådan en tabubelagt rolle.

Handlingen ( mild spoiler ) :

Han er just kommet ud af fængsel, efter at have været alt for
interesseret i pre-teens, og skal have sin hverdag til at fungere igen.
Får et job hvor det hurtigt rygtes hvad han har siddet inden
for. Dette giver tilsyneladende ikke overvældende problemer
i det et par kvinder hurtigt finder interesse for ham. Den ene
bliver dog pisse sur og laver ballade.

For at bevise at hans interesse for lolitaer er væk gennem-
banker han en pædofil og den æder politiet kontaktperson
tilsyneladende.

hmmmm. Fandme en dårlig anmeldelse. Nå men det er
ern OK film, der især har en scene; en ung pige på en bænk
i en park som vistnok har et alvorligt problem med sin far,
Bacon vælger ikke at blande sig, selvom han ved den er helt
gal. Den holdning fatter jeg ikke rigtig. Men han er vel skide
bange for blande sig i sådan et betændt emne igen.

Synd for pigen, som spiller rollen fantastisk godt.

Filmen for 4 lolitaer 6

Fra : Brian P

Dato : 29-06-06 19:12

Peter Heide wrote:
> http://www.imdb.com/title/tt0361127/
>
> Får premiere i morgen. Har været ude på DVD i snart
> 1½ år. Så det er sgu en halvgammel sag der får DK-premiere.

Ja, hvorfor den overhovedet får dansk premiere, fatter jeg ikke. Den
er for-fær-de-lig.

> Filmen for 4 lolitaer 6

0 ud af 6 *stjerner*

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 30-06-06 22:30

Den 29-06-06 18.52 skrev Peter Heide følgende:

> Anyway. Man må tage hatten af for Kevin Bacon, som hér spiller
> en pædofil-light,at tage sådan en tabubelagt rolle.

Ja, det kræver mod. Det er en meget foruroligende film, fordi den ikke
stikker noget under stolen. Der er ingen formildende omstændigheder for
hovedpersonen, og der er ingen bortforklaringer på hans lyst til børn.
Og han er vist ramt meget præcist med hensyn til en pædofils egen
opfattelse af sine lyster.

Spoiler
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..

> [...]
> gal. Den holdning fatter jeg ikke rigtig. Men han er vel skide
> bange for blande sig i sådan et betændt emne igen.

Den scene er filmens vigtigste, og den er utrolig stærk! Det lyder ikke
helt som om, du har forstået, hvad der sker.

Op til da har Walter ikke selv ment, hans forhold til børn er forkert.
Han er klar over, at samfundet ser det som et problem, og derfor "retter
han ind". Men i den scene går det op for ham, at han har et problem,
fordi han pludselig ser det fra barnets synspunkt, da pigen fortæller om
sin far.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Ryd op i dine højrekliksmenuer med Mmm Free.

Fra : Poul Møller

Dato : 01-07-06 08:02

> Anyway. Man må tage hatten af for Kevin Bacon, som hér spiller
> en pædofil-light,at tage sådan en tabubelagt rolle.

Hejsa

Det er jo ikke første gang han spiller sådan en rolle så han kender vel
folks reaktioner.
http://www.imdb.com/title/tt0117665/

Hilsen Poul E M