The Deliverance / Bøsse Hillbilly film ?
Fra : Peter Heide

Dato : 28-06-06 01:39

http://www.amazon.com/gp/product/6305558159/qid=1151454289/sr=1-1/ref=sr_1_1/103-9175560-6703854?s=dvd&v=glance&n=130

Fandes til langt link. Ved ikke hvordan man gør det mindre.

Har set filmen 3- 4 gange og den holder 100%. Sidste gang jeg så
var hos en tidligere "kollega" som jeg (heldigvis) ikke har kontakt med
mere.

Nuvel. Jeg kan huske i mørke scener var der en del misfarvninger
især af nattehimlen, de scener hvor Voigt kravler op af en bjergside
for at gøre det af med en numse-elskende hillbilly, var ret mærkelige
at se på.

Er der nogen hér der ved om den linkede ( den nyeste; 2004) udgave er
perfekt ?

Som skrevet en fantastisk film som man virkelig skal være en idiot
for ikke at kunne lide .

Træd frem idiot og få en pil igennem solar plexus.

Fra : Davidsen

Dato : 28-06-06 15:29
Fra : ML-78

Dato : 28-06-06 19:35

Peter Heide skrev:

> Er der nogen hér der ved om den linkede ( den nyeste; 2004) udgave er
> perfekt ?

Jeg ved ikke hvorfor der står 2004. Den ligner præcis den jeg har, som
blev udgivet i 2001, men måske er den bare blevet genoptrykt.

Billedet er i hvert fald rigtig flot og er desuden anamorfisk. Den er
også udgivet i PAL-format i forskellige regioner (sandsynligvis er disse
versioners overførsel nærmest identiske med den amerikanske), men med
denne film er NTSC-udgaven nok det bedste valg. Det ville være en skam
at ødelægge banjoscenen med PAL speed-up.

ML-78

Fra : Jesper Lund

Dato : 28-06-06 19:54

ML-78 wrote:

> Jeg ved ikke hvorfor der står 2004. Den ligner præcis den jeg
> har, som blev udgivet i 2001, men måske er den bare blevet
> genoptrykt.

Sandsynligvis. NTSC udgaven er fra 1999.

--
Jesper Lund

Fra : ML-78

Dato : 28-06-06 20:10

Jesper Lund skrev:

> Sandsynligvis. NTSC udgaven er fra 1999.

Ja, det står der faktisk også på bagsiden af min. Jeg troede den var fra
2001, da næsten alle anmeldelser på DVD-Basen er fra det år.

ML-78

Fra : Jesper Lund

Dato : 28-06-06 19:51

Peter Heide wrote:

> Er der nogen hér der ved om den linkede ( den nyeste; 2004)
> udgave er perfekt ?

Mig bekendt findes der kun een R1 udgave, og den er ikke udgivet i 2004,
men i 1999. Amazon angiver et forkert udgivelsesår (muligvis fordi det
er et genoptryk). Du kan se produktdetaljerne for R1 udgaven i dette
link:
http://www.imdb.com/title/tt0068473/dvd
ASIN matcher oplysningerne på amazon.com.

Jeg har selv R1 udgaven (med det UPC som fremgår af linket ovenfor, og
som med 99.99999% sikkerhed er den udgave du kan købe hos amazon.com).
Det er en af de "gamle" dobbeltsidede R1 DVDer, hvor man på den ene side
har en pan&scan udgave, og på den anden side en anamorphic udgave i OAR.
Så skal man bare huske at vende skiven rigtigt

Her er en anmeldelse med nogle screen shots
http://www.dvdbeaver.com/film/DVDReviews8/deliverance.htm

Du kan sikkert finde flere anmeldelser på www.dvd-basen.dk.
Dvdcompare.net har den sædvanlige oversigt over Rx udgivelserne:
http://www.dvdcompare.net/comparisons/film.php?fid=687

Billedkvaliteten på R1 er næppe "perfekt", da DVD mastering er foregået
i 1999, og producenterne er blevet bedre til det siden. Men det er den
eneste R1 udgave som findes. Jeg tvivler på at R2 er nyere.

Who knows, måske kommer der en 35 year anniversary edition næste år

--
Jesper Lund

Fra : Jan Andersen

Dato : 28-06-06 21:52

On Wed, 28 Jun 2006 20:51:01 +0200, "Jesper Lund"
<usenet@jesperlund.com> wrote:

>Billedkvaliteten på R1 er næppe "perfekt", da DVD mastering er foregået
>i 1999, og producenterne er blevet bedre til det siden. Men det er den
>eneste R1 udgave som findes. Jeg tvivler på at R2 er nyere.

R2 er også fra 1999, den 15/11-99 for at være helt præcis

--
Jan

Remove 'FOS' from emailaddress.

Fra : Peter Heide

Dato : 29-06-06 21:20

Tak for hjælpen alle sammen. Har bestilt den dd. Når den kommer
og jeg har fået taget mig sammen til at se den ; får i min mening om
kvaliteten.