Strings
Fra : Lars Hoffmann

Dato : 27-06-06 10:34

Hvorfor har der ikke været snak om denne film her i gruppen? En dansk
dukkefilmseventyr med en halv-episk (omend forudsigelig) historie
syntes jeg bør nævnes for dens originalitet. det var dejligt at se at
filmens dukke- tema også blev brugt i historien, således at dukkerne
var bevidste om at de var dukker og alt det med strengene var
gennemgående og ganske godt bygget ind i historien.

Jeg syntes den er ganske anbefalelsesværdig.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Hans Joergensen

Dato : 27-06-06 14:19

Lars Hoffmann wrote:
> Jeg syntes den er ganske anbefalelsesværdig.

Den er meget pæn, men historien er bare alt for kedelig, og
slåssescenerne er meget forvirrende. jeg er glad for at jeg har set
den, men jeg vil ikke se den igen.

// Hans
--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere, der
har spammet usenet i over 6000 indlæg.

Fra : Tue Sørensen

Dato : 27-06-06 16:07

Hans Joergensen skrev:

> Den er meget pæn, men historien er bare alt for kedelig, og
> slåssescenerne er meget forvirrende. jeg er glad for at jeg har set
> den, men jeg vil ikke se den igen.

Jeg kunne godt finde på at se den igen. Det er rigtigt at historien er
halvkedelig, men filmen er fanme flot og gennemført lavet.

Hvis I ikke har set den med de engelske stemmer, så tag lige og gør
det! Det er meget mere professionelt udført end de danske.

- Tue

Fra : Doctor Tennant

Dato : 27-06-06 16:44

Jeg syntes den er ganske anbefalelsesværdig.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Jeg synes det er tåbeligt at smide så mange penge ud i en produktion, når
manuskriptet er dødssygt.

HC

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 27-06-06 16:51

Hej!

Doctor Tennant wrote:

> Jeg synes det er tåbeligt at smide så mange penge ud i en produktion, når
> manuskriptet er dødssygt.

Velkommen til Hollywood(!)

(Selvom Strings dog er af anden herkomst...)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Brian P

Dato : 27-06-06 20:20

Lars Hoffmann wrote:
> [...]
> gennemgående og ganske godt bygget ind i historien.
>
> Jeg syntes den er ganske anbefalelsesværdig.

Det jeg undrede mig mest over var, hvordan dukkerne kom igennem byporte
og døre, når nu der var gjort så meget ud af at de var sig bevidste
om deres strenge. Husene havde jo fx af den grund ikke tage...

Fra : Holst

Dato : 27-06-06 20:46

Brian P wrote:

> Det jeg undrede mig mest over var, hvordan dukkerne kom igennem byporte
> og døre, når nu der var gjort så meget ud af at de var sig bevidste
> om deres strenge. Husene havde jo fx af den grund ikke tage...

Lagde du slet ikke mærke til det.

Når en byport blev lukket, blev der hejst en bjælke op, som strengene
ikke kunne passere.

Det var ganske tydeligt, så det undrer mig, at du undrer der over,
hvordan de gjorde det. Det var nemlig en fed lille og fiks detalje ved
filmen, syntes jeg, da jeg så den.

Fra : Holst

Dato : 27-06-06 20:44

Lars Hoffmann wrote:

> Jeg syntes den er ganske anbefalelsesværdig.

Jeg synes også, det var en rigtig god film og rigtig flot og anderledes
lavet. Det er helt klart en, jeg skal have anskaffet mig på dvd, så jeg
kan gense den.

Jeg erindrer nu, at Strings har været oppe i gruppen tidligere.

Fra : Brian P

Dato : 27-06-06 21:55

Holst wrote:

> [...]
>
> Det var ganske tydeligt, så det undrer mig, at du undrer der over,
> hvordan de gjorde det. Det var nemlig en fed lille og fiks detalje ved

Måske husker jeg galt. Synes dog at huske en scene, hvor nogle af
figurerne med nød og næppe når igennem en vindelport til slottet, og
at jeg undrede mig over, hvordan det kunne lade sig gøre (og gav
mening) netop pga. strengene.

Det der med byportene, husker jeg vitterlig ikke... var i det hele
taget distraheret af, at figurene selv var opmærksomme på deres
strenge.

Fra : Holst

Dato : 27-06-06 22:06

Brian P wrote:

> Det der med byportene, husker jeg vitterlig ikke... var i det hele
> taget distraheret af, at figurene selv var opmærksomme på deres
> strenge.

Nu er det længe siden jeg så filmen, men så vidt jeg husker var der et
tidspunkt, hvor byen blev "forseglet", og i den forbindelse ser man
netop disse bjælker stige op og lukke byporten (som for os mennesker
uden strenge virker ganske åben).

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 28-06-06 08:19

Brian P wrote:

> [...]
> figurerne med nød og næppe når igennem en vindelport til slottet, og
> at jeg undrede mig over, hvordan det kunne lade sig gøre (og gav

Jeg tror du husker forkert eller har misforstået scenen. Ligsom deres
fængsler blot var en rist der holdt deres strenge indelukkede, var
deres dør blot en bjælke der blev hejst op.

Med venlig hislen
Lars Hoffmann

Fra : Brian P

Dato : 28-06-06 09:23

Lars Hoffmann wrote:

> Jeg tror du husker forkert eller har misforstået scenen. Ligsom deres
> fængsler blot var en rist der holdt deres strenge indelukkede, var
> deres dør blot en bjælke der blev hejst op.

Hejst op af hvem? Hvor højt bliver bjælkene hejst op, og hvordan kan
figurer med strenge, der fortaber sig langt op i himlen "gå under"
noget som helst?

Fra : Holst

Dato : 28-06-06 09:29

Brian P wrote:

> Hejst op af hvem? Hvor højt bliver bjælkene hejst op, og hvordan kan
> figurer med strenge, der fortaber sig langt op i himlen "gå under"
> noget som helst?

Det er vel portvagten, som hejer bjælkerne op.

Og de kan jo netop heller ikke "gå under" noget som helst. Bjælkerne
bliver jo netop hejst op, så figurerne ikke kan komme ud, fordi deres
strenge ikke kan passerer bjælken.

Jeg tror, du skal gense filmen.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 28-06-06 09:24

Brian P wrote:

> var i det hele
> taget distraheret af, at figurene selv var opmærksomme på deres
> strenge.

Det var da lige præcis det der var så positivt ved filmen. Det
virkede som et komplet univers og ikke bare dukker der spillede
mennesker. Alt, lige fra deres arkitektur, deres overtro og deres
samfundsstruktur var jo opbygget som det var baseret på deres
afhlngighed af strengene. Jeg syntes det var forfriskende originalt.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Holst

Dato : 28-06-06 10:11

Lars Hoffmann wrote:

> [...]
> samfundsstruktur var jo opbygget som det var baseret på deres
> afhlngighed af strengene. Jeg syntes det var forfriskende originalt.

Jeg er helt enig. Det eneste kritikpunkt ved filmen var efter min
mening, at historien var lidt for tynd, men sådan er det desværre i
mange film.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 28-06-06 09:35

Brian P wrote:

> Hejst op af hvem?

Hvad har det med noget som helst at gøre?

> Hvor højt bliver bjælkene hejst op,

det ser ud til at være omkringe 5-10 gange en dukkes højde.

> og hvordan kan
> figurer med strenge, der fortaber sig langt op i himlen "gå under"
> noget som helst?

Det kan de heller ikke. Det er det der er pointen. Når de skal igennem
porten bliver den sænket ned i jorden så dukkerne kan gå over den.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Brian P

Dato : 28-06-06 09:38

Holst wrote:

> [...]
>
> Og de kan jo netop heller ikke "gå under" noget som helst. Bjælkerne
> bliver jo netop hejst op, så figurerne ikke kan komme ud, fordi deres

Hvorfor kan de så ikke bare gå uden om?

> Jeg tror, du skal gense filmen.

Måske. Jeg syntes dog ikke den var særlig god, så det kommer næppe
til at ske foreløbig.

Fra : Holst

Dato : 28-06-06 10:08

Brian P wrote:

> Hvorfor kan de så ikke bare gå uden om?

Fordi der jo er en bymur rundt om byen.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 28-06-06 09:44

Brian P wrote:

> Hvorfor kan de så ikke bare gå uden om?

Der var bjervægge udenom.

Fra : Brian P

Dato : 28-06-06 09:52

Lars Hoffmann wrote:

> [...]
> samfundsstruktur var jo opbygget som det var baseret på deres
> afhlngighed af strengene. Jeg syntes det var forfriskende originalt.

Well, jeg syntes nærmere det var lidt fjollet at dukkerne gik rundt og
var dukker. Jeg havde foretrukket en god histoire uden al den
selvbevidsthed og fatalisme. Men flot var den da.

Fra : Lars Jensen

Dato : 04-07-06 22:46

Brian P skrev:

> Well, jeg syntes nærmere det var lidt fjollet at dukkerne gik rundt og
> var dukker. Jeg havde foretrukket en god histoire uden al den
> selvbevidsthed og fatalisme. Men flot var den da.

Mon ikke ud har misforstået filmens budskab?

Lars B

Fra : Brian P

Dato : 28-06-06 09:55

Lars Hoffmann wrote:

> Der var bjervægge udenom.

Uden om slottet? Medmindre bjergene/væggene gik op i himmelen kunne de
vel bare hoppe over?

Fra : Holst

Dato : 28-06-06 10:09

Brian P wrote:

> Uden om slottet? Medmindre bjergene/væggene gik op i himmelen kunne de
> vel bare hoppe over?

Ja. Men det kan jo være, at de ikke kan klare faldet ned derfra ...
Ganske ligesom os.