masse/serie morder film ?
Fra : Steffen

Dato : 25-06-06 07:38

Jeg er på jagt efter en film om en masse morder der hed "john wayne gasey"
(filmens titel er vist af samme navn) eller noget i den retning, stavemåden
er jeg ikke helt sikker på.

Er også åben over for andre masse/seriemorder film, gerne hvor det er set
fra morderens perspektiv og ikke nødvendigvis efterforskningen.

Steffen

Fra : Michael

Dato : 25-06-06 08:11

Steffen skrev:

>Jeg er på jagt efter en film om en masse morder der hed "john wayne gasey"
>(filmens titel er vist af samme navn) eller noget i den retning, stavemåden
>er jeg ikke helt sikker på.

Film hvor John Wayne Gacy er involveret:
http://imdb.com/name/nm0300475/

--
LMBC
Jeg udtaler mig ikke på vegne af den norske stat

Fra : Jesper

Dato : 25-06-06 09:17

http://imdb.com/title/tt0330181/
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Stenberg

Dato : 25-06-06 11:45

On Sun, 25 Jun 2006 06:38:00 -0000, "Steffen" <lilbrorspam@galnet.dk>
wrote:

> [...]
>
>Er også åben over for andre masse/seriemorder film, gerne hvor det er set
>fra morderens perspektiv og ikke nødvendigvis efterforskningen.

Andre film i genren:

Jeffrey Dahmer
http://imdb.com/title/tt0285728/

Ted Bundy
http://imdb.com/title/tt0284929/

Fra : Stenberg

Dato : 25-06-06 11:53

On Sun, 25 Jun 2006 12:44:40 +0200, Stenberg <Stenberg@xxx.xxx> wrote:

>Andre film i genren:
>
>Jeffrey Dahmer
>http://imdb.com/title/tt0285728/
>
>Ted Bundy
>http://imdb.com/title/tt0284929/

Et par stykker mere, jeg lige glemte i skyndingen:

Henry: Portrait of a Serial Killer
http://imdb.com/title/tt0099763/

C'est arrivé près de chez vous (Man bites Dog)
http://imdb.com/title/tt0103905/

Stenberg

Fra : Per

Dato : 25-06-06 16:40

> C'est arrivé près de chez vous (Man bites Dog)
> http://imdb.com/title/tt0103905/

Den har jeg på original DVD. Den er sku morsom :P

Fra : Peter Heide

Dato : 25-06-06 12:35

Har en kollega der samler på "true crime" flicks og dokumantarfilm
omkring div. serie-og massemordere. Jeg har set begge ( nedenstående )
og må klart fremhæve Dahmer, ikke så grafisk, men ihverttilfælde
meget tæt på virkeligheden. Det er faktisk en pisse god film
inden for genren:

> Jeffrey Dahmer
> http://imdb.com/title/tt0285728/

Ted Bundy er en omgang lort. Hovedpersonen må nærmest betragtes
som et fjols ( i filmen ) hvor i virkelighed,Bundy; en udspekuleret
pervers skiderrik ; tortur, nekrofili ; kort og godt et 1'ste klasses
svin, der fik hvad han fortjentet.Blev gasset, desværre kan man se
en antydning af et smil på et post mortem billede af ham lige efter
henrettelsen. Svinet har kunne li' at blive gasset !

> Ted Bundy
> http://imdb.com/title/tt0284929/

Den til dato mest realistiske film omkring serialkillers er "Henry" nævnt
længere
oppe i tråden. Det er virkelig et manus og instruktør der har sat sig
ind i emnet. Ikke en falsk tone i den film.

Der er ufattelig mange film omkring masse/serie morder film. Hér tænker
jeg ikke på de fiktive men dem der er bygget over rigtige sager.

Senest "The BTK Killer" fra 2005. Bind,Torture;Kill var hans varemærke.
En dvd, der er så elendig, så jeg måtte trampe på den, stikke kniv i den,
og smide den ud fra syvende etage. Hvor efter jeg lod min kat dyrke sex
med den døde mishandlede DVD .

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 25-06-06 17:33

> [...]
> En dvd, der er så elendig, så jeg måtte trampe på den, stikke kniv i den,
> og smide den ud fra syvende etage. Hvor efter jeg lod min kat dyrke sex

Ja og så siger man at vi ikke tager skade af at sé voldelige film

Fra : Morbid Angel

Dato : 26-06-06 12:51

On Sun, 25 Jun 2006 18:33:23 +0200, "Brian, Rikke og Kristian"
<brauner.kjeldsen@mail.dkFJERNVENLIGSTDETTE> wrote:

>Ja og så siger man at vi ikke tager skade af at sé voldelige film

Nej slet ikke, det der er medfødt =)~

Mvh

MA

Mine DVDfilm: http://www.intervocative.com/DVDCollection.aspx/MorbidAngel

Fra : Steffen

Dato : 26-06-06 18:59

Jeg takker. Har allerede ted og henry og et par andre der ikke er blevet
nævnt. Der var da et par nye potientelle muligheder. En der kan anbefales
er Evilenko - en syg russer der voldtager,patere børn og spiser dem for
ikke at efterlade spor - og den er baseret på virkelig historie.
http://www.imdb.com/title/tt0406754/

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 26-06-06 14:29

Steffen wrote:

> Er også åben over for andre masse/seriemorder film, gerne hvor det er set
> fra morderens perspektiv og ikke nødvendigvis efterforskningen.

Klassikeren Maniac er klart min favorit inden for genren (er måske mere
slasher-agtig og er ikke baseret på virkeligheden).

http://imdb.com/title/tt0081114/

Man får helt ondt af det lille seriemorder-pus :)

Filmen er et must for killer-freaks. Man bør ikke lade sig skræmme af
cover-fotoet og af de dårlige anmeldelser.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Jens Jensen

Dato : 28-06-06 19:03

"Steffen" <lilbrorspam@galnet.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er på jagt efter en film om en masse morder der hed "john wayne gasey"
> (filmens titel er vist af samme navn) eller noget i den retning,
> stavemåden er jeg ikke helt sikker på.

Jeg kan huske en ældre film om en morder som blev gasset til sidst.

Den har været vist på TV i starten af firserne, men jeg kan intet huske
bortset fra det grønne gaskammer, og de tabletter som blev vippet ned
i spanden bag stolen.

MVH CP

Fra : T.Liljeberg

Dato : 05-07-06 02:59

On Sun, 25 Jun 2006 06:38:00 -0000, in dk.kultur.film "Steffen"

To Catch a Killer
<http://www.imdb.com/title/tt0105604/>