Til at stole på??? Dvdsoon
Fra : Frank Press

Dato : 19-06-06 19:57

Hej!

Jeg vil lige høre om Dvdsoon.com levere de film som man bestiller hos dem
eller om jeg skal holde fingerne fra dem?

MVH

Frank

Fra : Just George

Dato : 19-06-06 20:09

Frank Press had these thoughts

> [...]
dem
> eller om jeg skal holde fingerne fra dem?

Kender ikke butikken, men minus ved at bestille DVD i USA er at
chancerne er store for at Toldvæsenet får fingrene i dem og så
får man en ekstra regning (told).
Har prøvet at være så uheldig at en DVD pludselig kostede mig
næsten 100kr mere end jeg havde regnet med.
--
Just George.

Fra : Morbid Angel

Dato : 19-06-06 21:27

On Mon, 19 Jun 2006 20:56:39 +0200, "Frank Press"
<dsl171404@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg vil lige høre om Dvdsoon.com levere de film som man bestiller hos dem
>eller om jeg skal holde fingerne fra dem?

For guds skyld hold fingrene fra DVDSoon og for den sags skyld
DVDimport (Samme Ejere)
DVDSoon har snydt tusinder af mennesker rundt omkring i verden det
sidste års tid, mange havde en del penge i klemme, da de gik konkurs,
jeg havde ca 3000 som jeg heldigvis lykkedes at få ud inden de lukkede
biksen.
Læs evt disse links:
http://www.danskhjemmebioforum.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=15835
http://www.danskhjemmebioforum.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=14227
http://www.danskhjemmebioforum.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=11500
+
En masse her:
http://forums.dvd-swaps.co.uk/forumdisplay.php?f=22

Hvis du er bange for at skulle betale told + postafgift, så er det
bedste sted at købe R1 titler nok hos www.Axelmusic.com (dansk)
Ellers er www.dvdpacific.com det bedste sted i USA efter min menig,
har købt en masse der uden problemer.

Mvh

MA

Mine DVDfilm: http://www.intervocative.com/DVDCollection.aspx/MorbidAngel

Fra : Jesper Lund

Dato : 19-06-06 22:57

Morbid Angel wrote:

> Ellers er www.dvdpacific.com det bedste sted i USA efter min
> menig, har købt en masse der uden problemer.

Da DVD Pacific sender direkte fra USA, er der en toldrisiko. Den er dog
begrænset efter min mening, sålænge man ikke bestiller mere end 1-2 film
per ordre (hvilket ellers kunne være fristende, da forsendelse består af
et fast beløb på 2.5 USD per ordre ved billigste forsendelsesform). Den
præcise grund til den lave toldrisiko er der ingen grund til at skrive i
et offentligt forum

--
Jesper Lund

Fra : Jesper

Dato : 19-06-06 23:23

Jesper Lund <usenet@jesperlund.com> wrote:

> [...]
> et fast beløb på 2.5 USD per ordre ved billigste forsendelsesform). Den
> præcise grund til den lave toldrisiko er der ingen grund til at skrive i

Bestiller du 5 alm. DVD'ere eller derunder i keep cases er
sandsynligheden for at tolderne interessere sig for forsendelsen
relativt beskeden.

Ved billigste forsendelsesform: International Surface Air Lift (ISAL)
koster det $ 2,99 + $ 0,99 i forsendelse. Min erfaring er, at det tager
ca. 2-4 uger for forsendelsen at nå frem. Rekorden, som en af mine
venner har oplevet er 4 dage. Jeg har flere gange set forsendelsestider
på nede omkring 10-12 dage.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Doctor Tennant

Dato : 19-06-06 22:15

Jeg har endnu været heldig nok at kunne bestille fra playusa.com og play.com
uden at skulle betale moms mere end én gang - fra play.com - de sidste
to-tre år jeg har brugt dem...

--
Best regards,
Hans Christian Vang

Vang Creative
hcvang@vangcreative.dk
www.vangcreative.dk
www.coolcomics.dk
CVR: 26543371

Fra : Jesper Lund

Dato : 19-06-06 23:17

Frank Press wrote:

> Jeg vil lige høre om Dvdsoon.com levere de film som man bestiller
> hos dem eller om jeg skal holde fingerne fra dem?

Hold dig langt væk fra dem. Der er en betydelig risiko for at du aldrig
får dine DVD film. Dine muligheder for at gøre indsigelse hos PBS kan
også være begrænsede, fordi der ofte går meget lang tid inden DvdFusk
sender filmene (hvis de overhovedet leverer), og pengene trækkes på
kortet når du afgiver ordren.

Det fungerede ellers rigtigt godt indtil sommeren 2005. Ekstremt lave
priser og gratis levering til Danmark med luftpost på 3 dage (næsten
hurtigere end fra Århus til København med PestDanmark). Den lidt lange
leveringstid var selvfølgelig en ulempe, men da priserne hoppede op og
ned, kunne man benytte ventetiden til løbende at checke om prisen var
faldet, og hvis den var det, annulerede man bare sin ordre, og lagde en
ny til den lave pris. Pudsigt nok kunne det koncept ikke løbe rundt, og
DvdSoon gik konkurs. Det vil sige de gik "konkurs" på den måde, at de
bare annulerede alle udestående ordrer, og beholdt kundernes
forudbetalinger. DvdSoon blev "officielt" overtaget af DvdImport, og
kørte videre med navnet DvdSoon. Faktisk værre end det, for DvdImport
blev lagt om til DvdSoon konceptet (tidligere var DvdImport ellers lidt
mere pålidelige end DvdSoon). Nå jo, jeg glemte lige DvdSoon's
medlemskab, hvor man mod at betale 50 CAD (var det vist?) kunne få 20%
rabat i hele 2005. Selvfølgelig kun indtil de gik ned...

Efter konkursen, og genopstandelsen i de "nye" rammer, forsvandt
kunderne sjovt nok. Så fik DvdSoon den ide, at kunderne kunne få deres
tabte penge tilbage ved at bruge den som "credits" på nye ordrer. Det
vil sige man skulle først betale den fulde pris, og så kunne man opsamle
refundable credits, som efterfølgende kunne udbetales. Jeg mistede vel
75 CAD sidste år, og hvor nødigt jeg end vil indrømme det, hoppede jeg
på vognen igen i år. Jeg venter stadig på 21.47 CAD i refunds, og en
enkelt DVD film, som skulle være "afsendt" i april....

Trods alt skal jeg ikke klage. Jeg har som mange andre spekuleret vildt
og voldsomt i deres prispolitik, og en betydelig del af min DVD samling
er R1 fra Dvd Soon. Gennemsnitsprisen har vel været 50 kr per DVD, og
her taler vi ikke om de sørgelige rester af gamle DVDer ala Føtex's
udsalgskurv. Mit tab på DvdSoon er vel 1-2 kroner per leveret DVD, så
det er til at leve med.

Men nu gider jeg ikke mere. Så hellere betale lidt mere hos Dvd Pacific,
som er pålidelige.

--
Jesper Lund