søger titel på gyser
Fra : ruwaldo

Dato : 15-06-06 21:14

Hejsa

Håber i kan hjælpe.
For mange år siden (først i 80´erne) så jeg og min familie en gyserfilm på
tysk tv.
Filmen foregik på et slot/herregård, hvor der var den der begik mord på en
masse kvinder.
Morderen brugte et halstørklæde til at kvæle ofrene.

Er der nogen der kan huske hvad den hed? Vil skyde på at filmen er fra
70´erne. Men jeg
har ikke nogen andre oplysninger.

mvh
ruwaldo

Fra : sniper_Nolight

Dato : 15-06-06 21:29

> Er der nogen der kan huske hvad den hed? Vil skyde på at filmen er fra
> 70´erne. Men jeg
> har ikke nogen andre oplysninger.

et skud i tågen:

http://www.imdb.com/title/tt0068611/

Frenzy
--
sniper_Nolight

http://www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Brian P

Dato : 15-06-06 22:09

ruwaldo wrote:
> [...]
> Morderen brugte et halstørklæde til at kvæle ofrene.
>
> Er der nogen der kan huske hvad den hed? Vil skyde på at filmen er fra

Jeg har to bud:

En føljeton i 6 afsnit fra 1962, Das Halstuch:
http://www.imdb.com/title/tt0055677/ med Heinz Drache

Eller.....

En tysk Edgar Wallace-filmatisering fra 1963,
http://www.imdb.com/title/tt0055677/ med... Heinz Drache!

Fra : Brian P

Dato : 15-06-06 22:12

Brian P wrote:

> En tysk Edgar Wallace-filmatisering fra 1963,
> http://www.imdb.com/title/tt0055677/ med... Heinz Drache!

Hov.

Das Indische Tuch, http://www.imdb.com/title/tt0057183/ that is -
med... Heinz Drache

Fra : ruwaldo

Dato : 18-06-06 09:51

"Brian P" <kanal@klog.dk> skrev i en meddelelse

> Das Indische Tuch, http://www.imdb.com/title/tt0057183/ that is -
> med... Heinz Drache

Tak for hjælpen, desværre mener jeg ikke det er den. Jeg mener den foregår
på et skotsk slot.

men tak for al hjælp...

mvh
ruwaldo

Fra : Brian P

Dato : 18-06-06 12:31

ruwaldo wrote:
> "Brian P" <kanal@klog.dk> skrev i en meddelelse

> Tak for hjælpen, desværre mener jeg ikke det er den. Jeg mener den foregår
> på et skotsk slot.
>
> men tak for al hjælp...

Edgar Wallace-filmen foregår på et engelsk slot/herresæde.