Brokeback Mountain - Spoiler
Fra : sniper_Nolight

Dato : 11-06-06 13:20

Har netop set filmen.

Da Ennis taler i telefon med Jacks kone og hører om hans død, ser vi Jack
blive banket - er det hans rigtige død, eller Ennis' fantasi?

Hvis det er rigtigt, hvordan har folk fundet ud af det?

Er det manden til hende den snakkende, der inviterede ham med i en hytte,
der var bøsse og har sladret.. eller noget i den stil?

Er det evt. forældrene der har skyld i noget, de lød som om de udmærket
vidste hvad der foregik (og faren virkede ikke specielt stolt) og den nye
mand der skulle forvalte forældrenes gård med Jack kunne så være ham manden
til hende den snakkende.. er I med so far

Jeg er ikke selv lige helt med på de detaljer om hans død.

Hvad siger I andre?

Iøvrigt - God film... Jeg har nu stor respekt for Heath Ledger som
skuespiller.
--
sniper_Nolight

http://www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 11-06-06 16:52

On Sun, 11 Jun 2006 14:20:15 +0200, "sniper_Nolight"
<sniper_nolight@hotmail.com> wrote:

>Jeg er ikke selv lige helt med på de detaljer om hans død.

ok det kan jeg så ikke huske ...

>Hvad siger I andre?
>
>Iøvrigt - God film... Jeg har nu stor respekt for Heath Ledger som
>skuespiller.

jamen det er sgu en go film - tænkte godt nok inden jeg så den en iflm
om 2 bøsser der er cowboys - men når man først kommer i gang med den
så er den sgu rigtig go.

--
MvH Bo M Mogensen
"i min flugt imod jorden flyver jeg dog frit et øjeblik"Camus

Fra : sleepflower

Dato : 11-06-06 22:42

--
det er en af mine yndlingsfilm, og de spørgsmål du stiller er meget
diskuterede, specielt på imdb.com

jeg tror han blev myrdet, men andre´mener det va en ulykke. jeg synes bare
Lureens version lød meget indstuderet og monotom.

jeg ved ikke hvordan folk har fundet ud af det. det kan være tilfældigt,
eller også kunne de bare mærke det på ham. det er jo ofte nemt nok at spotte
en bøsse.

jeg tror ikke forældrene har noget at gøre med det. Faderen havde nok noget
imod bøsser, men tror ikke han ville skade sin søn. Moderen accepterede det
fuldtud, og jeg synes scenerne hjemme hos jacks forældre er nogle af de mest
rørende i hele filmen. jeg var i hvert fald rørt til tårer da Ennis finder
sin gamle skjorte

* if you can't fix it, you gotta stand it*

Fra : sniper_Nolight

Dato : 12-06-06 16:53

> jeg tror han blev myrdet, men andre´mener det va en ulykke. jeg synes bare
> Lureens version lød meget indstuderet og monotom.

jeg synes osse ulykken lyder som en historie.

> jeg ved ikke hvordan folk har fundet ud af det. det kan være tilfældigt,
> eller også kunne de bare mærke det på ham. det er jo ofte nemt nok at
> spotte en bøsse.

ja, jeg frygtede bare jeg havde glippet noget vigtigt i den forbindelse

> [...]
> accepterede det fuldtud, og jeg synes scenerne hjemme hos jacks forældre
> er nogle af de mest rørende i hele filmen. jeg var i hvert fald rørt til

enig.

Fra : /Ole

Dato : 12-06-06 10:58

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Hvad siger I andre?
>
> Iøvrigt - God film... Jeg har nu stor respekt for Heath Ledger som

Vi får på et tidspunkt at vide at hans fornøjer sig med drenge i Mexico, og
det advarer Ennis ham mod, fordi det er farligt. Hertil svarer han at det er
han jo nød til, når Ennis ikke vil mødes oftere... Mon ikke det er denne
fare (?) der i sidste ende har fået ham slået ihjel. Sådan forstod jeg det i
hvert fald... Han familie forsøger nok at skjule sandheden for fremmede der
ringer...

/Ole

Fra : sniper_Nolight

Dato : 12-06-06 16:57

> [...]
> hvert fald... Han familie forsøger nok at skjule sandheden for fremmede

det er osse en mulighed, som sagt, så frygtede jeg at jeg havde glippet
noget vigtigt, men måske man bare selv skal 'regne den ud' - jeg har
indtrykket af at han myrdes, men om det er svigerfar eller hvem der får ham
myrdet må stå hen i det uvisse... i hvert til jeg ser den igen, så kan det
være der er noget der dæmrer

filmen holdt for mit vedkommende, fordi deres forhold er 100% troværdigt -
fantastisk skuespil - jeg ved ikke hvilke oscars den fik, men hvis Heath
Ledger fik var det fuldt fortjent.