Trælse On Air Film
Fra : Just George

Dato : 10-06-06 16:20

Jeg forstår ikke de On Air Film.
Jeg købte i sin tid Tintin Og Hajsøen, hvor jeg så opdagede at
den indeholdt de gamle stemmer med Ove Sprogøe, Karl Stecher osv,
men desværre med en lyd der er meget støjet.
Nu har jeg lige haft rippet audioen ud med ImTOO DVD Audio Ripper
til en 48Khz WAV fil, smidt den en tur igennem Cool Edit Pro 2.1
hvor jeg gav den en omgang Dolby NR og så gav den lidt mere bass
og discant, smed dernæst den WAV fil en tur igennem Sony Vegas 5,
for at få den lavet en DD2.0 AC3 fil, tog så selve filmdelen fra DVD'en
og satte den sammen med den rensede AC3 fil med TMGEnc DVD Author 1.6
og så lige en afsluttende brændning med Nero.

Sidder nu med en Tintin Og Hajsøen der har perfekt billede og audio.
Tidsforbrug: Omkring 1 times tid.

Hvorfor gør On Air dog ikke det samme fra starten og så kan sælge noget
med ordentlig billede og lyd ?
--
Just George.

Fra : Lars Rindsig

Dato : 10-06-06 16:25

Just George wrote:

> Hvorfor gør On Air dog ikke det samme fra starten og så kan sælge noget
> med ordentlig billede og lyd ?

Tja - prøv engang at spørge dem selv http://www.onairvideo.dk/onair/ -
det kunne faktisk være interessant at høre.

Lars

Fra : Just George

Dato : 10-06-06 17:51

Lars Rindsig had these thoughts

> Tja - prøv engang at spørge dem selv http://www.onairvideo.dk/onair/ -
> det kunne faktisk være interessant at høre.
>
> Lars

Ved sgu ikke rigtig om jeg tør, man må jo ikke rippe en købs DVD
Men hvis du har lyst, så kan du prøve at høre den meget store forskel
her, den indeholder både et edited og et un-edited lydklip af den samme
lydsekvens fra DVD'en. Filen er på 2Mb.
http://rapidshare.de/files/22714540/Edit_Unedit.ZIP.html

--
Just George.

Fra : Søren

Dato : 11-06-06 09:15

Just George skrev:
> Lars Rindsig had these thoughts

> Ved sgu ikke rigtig om jeg tør, man må jo ikke rippe en købs DVD

Du må gøre med dine egne DVD´er precis som du vil - sålænge du ikke
distribuerer indholdet.

Det er her snoren knækker.

Fra : Anders Houmark

Dato : 11-06-06 13:43

Søren wrote:

> Det er her snoren knækker.

Hvis vi er herude, så mener jeg faktisk at man gerne må citere korte bider
af film, musikstykker osv.. Eller måske er jeg helt galt på den?

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Doctor Tennant

Dato : 10-06-06 19:35

> Hvorfor gør On Air dog ikke det samme fra starten og så kan sælge noget
> med ordentlig billede og lyd ?

Dovenskab og apati.

Deres covers er også tudegrimme, men klager og tilbud om assistance bliver
ignoreret\taget ilde op, så du kan ligeså godt lade være at kontakte dem -
og købe dine DVD'er fra en anden producent... Jeg er forlængst holdt op med
at købe deres VHS disc's... For det er hvad det er - VHS kopieret over på
DVD, med en menu tilføjet.

Absolut ikke mere end en 20'er værd - hvilket deres film da også sælges for
mange steder...

HC

Fra : Thomas

Dato : 10-06-06 23:48

"Doctor Tennant" <buggeroff@bloodyspammers.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> på DVD, med en menu tilføjet.
>
> Absolut ikke mere end en 20'er værd - hvilket deres film da også sælges

Præcis... Derfor meget misvisende at de som overskrift på deres hjemmeside
skriver "DVD Kvalitetsfilm"...

..Thomas

Fra : Just George

Dato : 11-06-06 08:55

Thomas had these thoughts

> "Doctor Tennant" <buggeroff@bloodyspammers.net> skrev i en meddelelse

> Præcis... Derfor meget misvisende at de som overskrift på deres
> hjemmeside skriver "DVD Kvalitetsfilm"...
>
> .Thomas

Det er også en underlig incoding de gør af audioen.
Hvorfor laver de dog mono film til center speaker only ?
Med den process jeg gjorde der havnede lyden ude på begge
fronterne istedet for, meget bedre lyd.
De glemmer at center kun er til tale og ikke andet.
--
Just George.

Fra : Henrik Madsen

Dato : 12-06-06 08:27

Just George <thereisnone@tadress.com> writes:

> De glemmer at center kun er til tale og ikke andet.

Selvfølgelig er den ikke det. Center er en kanal på lige fod med dine
andre front kanaler. Så det rigtigt sted at presenter et mono spor er
i center kanalen.

--
Højt Skum
Henrik Madsen

Fra : MRN

Dato : 12-06-06 11:45

> Hvorfor gør On Air dog ikke det samme fra starten og så kan sælge noget
> med ordentlig billede og lyd ?

Jeg købte også "1492 - Erobring af Paradis" i den tro at når det stod
på coveret at det var med DTS lyd, så passede det... Hahahahahaha......
:-@

Lyden var allerhøjest i kassettebånds stereo kvalitet, og billedet
lignede noget fra en stumfilm fra tyverne...

Dem køber jeg aldrig film af igen...

Mvh
MRN

Fra : Morten Wartou

Dato : 12-06-06 13:34

MRN wrote:

> [...]
>
> Lyden var allerhøjest i kassettebånds stereo kvalitet, og billedet
> lignede noget fra en stumfilm fra tyverne...

Den sjoveste de har lavet, er nu med Shine. Der står, det er en 16:9 udgave.
Man lægger den i sin spille, og trykker afspil, og fluks sendes et signal
til skærmen om at den skal behandle det som 16:9 - hertil ingen problemer,
skærmen skifter fint. Desværre har de glemt at lave billedet i 16:9, så det
er rent fuldskærms 4:3, der blot strækkes ud til 16:9, med meget flade
personer til følge. :) Jeg gad vide, om de ansatte overhovedet ser på det
færdige resultat, før de begynder at sende skiverne ud til forhandlerne,
eller måske har man taget ligestillingspolitiken lidt for alvorligt hos
On-Air, og ansat en blind som billedkvalitetskontrolchef, og en døv som
lydkvalitetskontrolchef.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Just George

Dato : 12-06-06 14:49

Morten Wartou had these thoughts

> [...]
> ligestillingspolitiken lidt for alvorligt hos On-Air, og ansat en
> blind som billedkvalitetskontrolchef, og en døv som

Jeg tror faktisk bare de er ligeglade med hvad det er at de smider
på markedet, så længe der er folk der godt gidder at købe dem.
Men jeg orker heller ikke at købe flere af dem, skutte når man
er nød til at restaurere filmene selv.
--
Just George.

Fra : Jan Andersen

Dato : 12-06-06 15:39

On Mon, 12 Jun 2006 08:48:53 -0500, Just George
<thereisnone@tadress.com> wrote:

> [...]
>på markedet, så længe der er folk der godt gidder at købe dem.
>Men jeg orker heller ikke at købe flere af dem, skutte når man

Ja, det er så absolut skod*firmaet* her i DK, i samme klasse som
Macady i US og ? Avenue i Australien.

Og Shine eksemplet er simpelthen utroligt (har den selv ).
Utroligt at de ikke retter op på det. Men førsteoplaget er måske endnu
ikke udsolgt?

Men, der findes faktisk eksempler, hvor man ligeså godt kan købe deres
udgivelser, som andres versioner.

Fx. Kilden I Provence & Manon Og Kilden.
De er ganske acceptable, prisen taget i betragtning.
Jeg har haft Pathé udgaverne og de var ihvertfald ikke bedre end
OnAirs.

--
Jan

Remove 'FOS' from emailaddress.

Fra : Doctor Tennant

Dato : 15-06-06 19:06

> [...]
> :-@
>
> Lyden var allerhøjest i kassettebånds stereo kvalitet, og billedet lignede

Man skulle næsten sætte sig til at lave en hjemmeside med sammenligninger af
on-air's lortefilm og rigtige dvd'er....

HC