Babylon 5 film
Fra : Mr. D

Dato : 10-06-06 13:46

Hvor mange film findes der?

Kan man få dem i en pakke til en rimelig pris med danske tekster?

Kan man få dem i en pakke til endnu rimeligere pris uden danske tekster?

Hvor, hvordan og hvormeget?

Har fundet en 3-pack til kr. 399,00
http://www.dvdoo.com/dvdoo/film.asp?Command=15201&partnerid=37

men en 5-pack til kr. 379,95
http://www.axelmusic.dk/productDetails/085393343729
(Der dog ser ud til at være reg.1 hvilket jeg ikke kan bruge)

men det er stadigvæk mange penge. Kan det ikke gøres billigere end det?

P.S.: Har set eller hørt noget om en film ud over de 5 her, som hedder
Babylon 5 - The Legend Of The Ranger, men som nogen mener, er dårlig. Er det
rigtigt, og er der flere film end de 5 ud over den?

simon

Fra : Doctor Tennant

Dato : 10-06-06 15:00

> P.S.: Har set eller hørt noget om en film ud over de 5 her, som hedder
> Babylon 5 - The Legend Of The Ranger, men som nogen mener, er dårlig. Er
> det rigtigt, og er der flere film end de 5 ud over den?

Der findes disse film:

http://www.ambitweb.com/episodes/b5/b5-tf.html

beware of spoilers på den side...

mht. priser, så kan samlingen fås på play.com til £29.99 (cirka 300)

HC

Fra : Mr. D

Dato : 12-06-06 13:59

"Doctor Tennant" <buggeroff@bloodyspammers.net> skrev i en meddelelse

> Der findes disse film:
>
> http://www.ambitweb.com/episodes/b5/b5-tf.html
> beware of spoilers på den side...
> mht. priser, så kan samlingen fås på play.com til £29.99 (cirka 300)

Så vidt jeg kan se, listes der 5 film på ambitweb, men den serie, du snakker
om på play.com er kun på 3 film

simon

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 10-06-06 15:48

"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> wrote:

>Hvor mange film findes der?

Prøv at se tråden der starter her:

http://groups.google.com/group/dk.kultur.sciencefiction/msg/3905e595f3c9f947

>Kan man få dem i en pakke til en rimelig pris med danske tekster?
>Kan man få dem i en pakke til endnu rimeligere pris uden danske tekster?

Amazon.de er et godt bud. Ellers er der play og choicesdirect, men pas
på med told/moms og gebyrer til post.dk.

>P.S.: Har set eller hørt noget om en film ud over de 5 her, som hedder
>Babylon 5 - The Legend Of The Ranger, men som nogen mener, er dårlig. Er det
>rigtigt, og er der flere film end de 5 ud over den?

Den er lidt anderledes, idet den foregår i samme univers, men der er
andre personer. Og stilen er også lidt anderledes. Det var vist
meningen den skulle have været pilot for en ny serie, der dog aldrig
blev til noget.

Filmene er i det hele taget ikke på helt samme niveau som serien
bortset fra "In the beginning".

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Mr. D

Dato : 12-06-06 18:01

"Lars Kim Lund" <lkl@fabel.dk> skrev i en meddelelse
> "Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> wrote:
>
> Amazon.de er et godt bud. Ellers er der play og choicesdirect, men pas
> på med told/moms og gebyrer til post.dk.

Okay, tak for kommentarerne til jer alle.

Er der nu mulighed for at jeg kan få lidt råd og vejledning til køb af
filmene?
Her er mine problemer og spørgsmål punkt for punkt:

1. Jeg vil helst ikke ha' Region 1 film, men hvis det ikke kan være
anderledes, så kan jeg vel afspille dem på min computer, kan jeg ikke?

2. Amazon.de og choicesdirect kan der være told og sager på. Gælder det også
f.eks. amazon.com og play.com?

3. Jeg har fundet denne, faktisk med alle 6 film i til 35 EURO, så den ville
jo være go' at få hjem:
http://www.amazon.de/exec/obidos/ASIN/B000F0USR0/qid=1150042157/sr=8-1/ref=pd_ka_1/302-5066544-5755209
.... men:
a. Jeg kan forstå der måske kommer ekstra told og gebyrer på?
b. Der står "Kostenlos". Betyder det er der er gratis forsendelse?
c. Jeg kan ikke se, at der står om det er region 1 eller 2 nogen steder. Er
der nogen, der kan få øje på det?
d. Er der noget, jeg skal være opmærksom på, når jeg handler på amazon.de,
eller er det hele ligetil og uden risiko?

4. Jeg fandt også Crusader her:
http://www.amazon.de/exec/obidos/ASIN/B0009WOYYC/ref=pd_ecc_rvi_1/302-5066544-5755209
.... men kan heller ikke se, om det er region 1 eller 2.

5. Eller er det ligesålet og -billigt at tage den på lazerdisken til 499,00
inkl. fragt
http://www.laserdisken.dk/html/visvare.dna?vare=556636770277205
.... næh, Axel Music til 379,95
http://www.axelmusic.dk/productDetails/085393343729

.... eller hva' synes I?

Hjælp

Hilsen simon

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 12-06-06 18:33

"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> wrote:

>2. Amazon.de og choicesdirect kan der være told og sager på. Gælder det også
>f.eks. amazon.com og play.com?

Amazon.de sender fra tyskland. De lægger formentlig 25% moms på, men
ellers er de jo i EU, så ingen risiko for gebyrer der.

Play og Choicesdirect er billigere, men de sender fra Jersey - hvor du
riskerer 25% told + 75 kr. gebyr til post.dk, hvis de tager den.

> [...]
>b. Der står "Kostenlos". Betyder det er der er gratis forsendelse?
>c. Jeg kan ikke se, at der står om det er region 1 eller 2 nogen steder. Er

Amazon.de leverer formentlig R2 med mindre andet er skrevet. Største
problem med Amazon.de er at du får kasserne på tysk. Indholdet er med
original-tale.

>5. Eller er det ligesålet og -billigt at tage den på lazerdisken til 499,00
> [...]

Begge arbejder efter samme princip. Det er dog min oplevelse at Axel
er lidt billigere .- især på R1. I øvrigt har det fungeret rigtig godt
de gange jeg har handlet der.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Mr. D

Dato : 12-06-06 19:29

> Amazon.de leverer formentlig R2 med mindre andet er skrevet. Største
> problem med Amazon.de er at du får kasserne på tysk. Indholdet er med
> original-tale.

Ja, men spørgsmålet er om lige præcis denne er i R2, for der står så vidt
jeg kan se ikke noget om det.

Ellers er det nok den, der tiltaler mig mest. Alle 6 film for 35 EUR. Jeg
har ikke fundet noget bedre tilbud andre steder.

simon

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 12-06-06 19:34

"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> wrote:

>>> Om

>Ja, men spørgsmålet er om lige præcis denne er i R2, for der står så vidt
>jeg kan se ikke noget om det.

Det er en tysk forretning så du kan godt gå ud fra det er er R2.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Maria de Francis

Dato : 13-06-06 06:46

:
> [...]
: Begge arbejder efter samme princip. Det er dog min oplevelse at Axel
: er lidt billigere .- især på R1. I øvrigt har det fungeret rigtig godt
: --
: Lars Kim Lund
: http://www.net-faq.dk/

Jeg køber en hel del fra Choicesdirect.com og har aldrig været ude for at
skulle betale told af køb. Heller ikke gebyr til postdk, da pakker sendes
med GLS og bliver leveret til døren, også efterfølgende, hvis man ikke har
været hjemme da de kom forbi. De holder til i Cambridgeshireområdet, som er
Østengland.
Til gengæld betaler man forsendelsesgebyr, der er steget fra 2 til 3 pund,
men deres priser holder sig langt nede, så den omkostning æder jeg gerne.
Axel's Racoon er iøvrigt et godt alternativ, de kan sagtens have gode
tilbud.

Mvh Maria

--
I am kind of paranoiac in reverse. I suspect people of plotting to make me
happy.

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 13-06-06 15:48

"Maria de Francis" <maria-de-francisslet@sletwhite-magic.dk> wrote:

> [...]
>været hjemme da de kom forbi. De holder til i Cambridgeshireområdet, som er

Kigger man på deres betingelser, så skriver at de "kan" sende fra
Jersey, så derfor min advarsel. Det er også langt fra alt der bliver
taget fra play.

> [...]
>men deres priser holder sig langt nede, så den omkostning æder jeg gerne.
>Axel's Racoon er iøvrigt et godt alternativ, de kan sagtens have gode

Axel er rigtig godt - især for R1, hvor jeg har oplevet at de er
billigere end f.eks. cdwow, playusa eller lign. Og så har de lager i
europa - så ingen told og hurtig levering.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Maria de Francis

Dato : 14-06-06 07:48

"Lars Kim Lund" <lkl@fabel.dk> skrev i en meddelelse

Snip

: Kigger man på deres betingelser, så skriver at de "kan" sende fra
: Jersey, så derfor min advarsel. Det er også langt fra alt der bliver
: taget fra play.

Det har jeg helt overset, og jeg har været heldig kun at modtage fra England
så. Jeg har efterhånden købt en hel del der. Især box-udgivelser. X-files,
Millenium ect....

[...]

Ja, det kan altid godt betale sig at checke prisen hos Axel Racoon, inden
man handler andre steder. Eneste indvending er, at jeg synes deres
leveringstid har været længere end andre steder. Fra England plejer jeg at
få leveret efter ca. ½ uges tid , hvor der godt kan gå et par uger hos
Racoon. Men det er selvfølgelig en detalje, der er til at leve med, eftersom
R1 filmene ofte er frigivet god tid før R2.

Mvh Maria

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 14-06-06 16:07

> [...]

>så. Jeg har efterhånden købt en hel del der. Især box-udgivelser. X-files,

Jeg vil give det et forsøg på et tidspunkt - de er generelt ret
billige. Jeg har også været heldig med Play en del gange - men det er
godt nok surt når de bliver nakket af tolden. Især gebyrerne er svære
at sluge.

> [...]
>Racoon. Men det er selvfølgelig en detalje, der er til at leve med, eftersom
>R1 filmene ofte er frigivet god tid før R2.

Jeg har kun handlet et par gange hos Axel Racoon. Og der blev det
leveret i løbet af 2-3 dage fra lager i tyskland. Så det kommer nok
lidt an på om de har det på lager eller om det skal sendes fra USA via
et lager i EU-land.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : PerX ...

Dato : 14-06-06 18:15

In article <448d9da2$0$47014$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, s-
griis@post5DELETE.tele.dk says...

> [...]
>
> 1. Jeg vil helst ikke ha' Region 1 film, men hvis det ikke kan være
> anderledes, så kan jeg vel afspille dem på min computer, kan jeg ikke?

Du er sikker på din DVD afspiller ikke kan stilles om til at vise R1?
Nogen kan godt, men det er "hemmeligt" - dvs står ikke i manualen man
skal finde info om det på nettet. Ellers kan man som regl få diverse
firmaer til lige at lave en lille operation på DVD afspilleren så den
kan vise R1.

Hvis du har et DVD drev i computeren kan du naturligvis spille det der
hvis du har et program til at afspille på DVD'en - forudsat regionen er
rigtig. Fordi DVD drev har også en regions kode.

Hvis du har en DVD brænder kan du alternativt 'rippe' DVD'en med en
program som DvdShrink, fjerne regionskodning og brænde den tilbage på en
anden disk.

Fra : Mr. D

Dato : 18-06-06 23:24

"PerX ..." <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>>
> Hvis du har en DVD brænder kan du alternativt 'rippe' DVD'en med en
> program som DvdShrink, fjerne regionskodning og brænde den tilbage på en

Tak til alle for input. Må se hvad jeg gør ved sagen

simon

Fra : John Hinge

Dato : 11-06-06 09:20

On 10 jun 2006 Mr. D was heard to say:

> [...]
> hedder Babylon 5 - The Legend Of The Ranger, men som nogen mener,
> er dårlig. Er det rigtigt, og er der flere film end de 5 ud over

Som Lars Kim Lund også angiver så var det en pilot episode som var
tiltænkt en ny B5 serie.
Den led den skæbne at blive vist en aften der var en stor fodbolds
kamp på en anden kanal. Det betød at den overordnede seer rating i
målgruppen var middemådig, og derfor valgte pengefolkene at råbe
røv og lukke kassen. Interessant nok havde den kanonhøj rating
blandt dem som faktisk så på den kanal den blev sendt...
Der var også et projekt igang som sku ha været en biograf film,
B5 : The memory of Shadows. Men det strandede i planlægningsfasen.
Vi skal nok ikke satse på nye B5 projekter foreløbig.
På det seneste er 2 af skuespillerne også døde, så det..

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"You're basing your Pixie Faerie on Vin Diesel ? I'll say it again..

Fra : PerX ...

Dato : 11-06-06 21:16

In article <448abebc$0$27582$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, s-
> [...]
> http://www.axelmusic.dk/productDetails/085393343729
> (Der dog ser ud til at være reg.1 hvilket jeg ikke kan bruge)

Ja de hunde - da man havde sendt 2 af filmene ude seperat i europa
lavede man kun en 3 pak. Hvilket er noget pjank fordi alle 5 film nu har
fået kommentar spor, dvs, der går man glip af 2 af dem på den EU
versionen.

> [...]
> Babylon 5 - The Legend Of The Ranger, men som nogen mener, er dårlig. Er det
> rigtigt, og er der flere film end de 5 ud over den?

Det var piloten til en ny serie som aldrig blev til noget - den eneste
af de gamle som var med var vist kun G'kar for en kort bemærkning.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 12-06-06 14:39

Mr. D wrote:

> Så vidt jeg kan se, listes der 5 film på ambitweb, men den serie, du snakker
> om på play.com er kun på 3 film

Har du haft kig paa denne?
http://www.play.com/play247.asp?pa=pfa&page=title&r=R2&title=719237

Fra : Mr. D

Dato : 12-06-06 18:50

Mr. D wrote:

> Har du haft kig paa denne?
> http://www.play.com/play247.asp?pa=pfa&page=title&r=R2&title=719237

Hi Lars

Ja, det har jeg, men selv om det er billigt, så er det dog også en slags
penge, hvis man ikke har dem. Desuden har jeg jo de 5 sæsoner, og mangler
blot de 6 film og Crusader, så jeg må prøve om ikke jeg kan finde dem
billigt et eller andet sted.

simon

Fra : Maria de Francis

Dato : 13-06-06 06:25

Mr. D wrote:

> Så vidt jeg kan se, listes der 5 film på ambitweb, men den serie, du
> [...]

Man kan endda købe den endnu billigere, men også for både serien + filmene:

http://www.choicesdirect.com/templates/product.asp?ProductGuid=675616

Mvh Maria