B5 VRÆÆÆÆÆÆÆÆÆLLL!!!
Fra : Mr. D

Dato : 10-06-06 09:14

.... satte sidste afsnit af B5 på i går aftes, og tudede - tudede, så jeg
blev næsten helt følelsesladet - over at skulle sige farvel til universet og
personerne - over skæbnernes endeligt - over ikke at have nogen at snakke
med om B5 - og i dyb, dyb selvmedlidenhed

simon

Fra : John Hinge

Dato : 10-06-06 09:53

On 10 jun 2006 Mr. D was heard to say:

> [...]
> til universet og personerne - over skæbnernes endeligt - over ikke
> at have nogen at snakke med om B5 - og i dyb, dyb selvmedlidenhed

Du kan jo så se alle de 'made for tv' film der er i B5 universet..
Og så er der jo den halve sæson af B5:Crusade
Endelig kan du holde en lilel pause, sen en anden serie, og så se
B5 forfra en gang til og opdage nye ting i det :)

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"You're basing your Pixie Faerie on Vin Diesel ? I'll say it again..

Fra : Jakob

Dato : 10-06-06 21:13

Mr. D wrote:
> [...]
> personerne - over skæbnernes endeligt - over ikke at have nogen at snakke
> med om B5 - og i dyb, dyb selvmedlidenhed

Havde det på præcist samme måde da jeg afsluttede serien Var vældig
bevæget. Og dengang var der også en usenet-skribent der trøstende sagde
at han havde haft det på samme måde. Men det siger vel bare noget om
seriens høje kvalitet at man bliver så revet med af den.

--
Jakob

Fra : Mr. D

Dato : 12-06-06 19:43

"Jakob" <jtonospam@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> han havde haft det på samme måde. Men det siger vel bare noget om seriens
> høje kvalitet at man bliver så revet med af den.

Hi Hans, Jakob og John

Jeg er glad for at have brødre i lidelsen. Men vi synes ikke at være mange.
Ud af en befolkning på mere end 5 mio. i DK, er der kun 4 reaktioner i denne
gruppe på mit klageråb. Findes der andre dansktalende fora, (ud over
usenet), hvor disse ting aktivt diskutteres?

simon

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 12-06-06 19:48

"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> wrote:

> [...]
>gruppe på mit klageråb. Findes der andre dansktalende fora, (ud over
>usenet), hvor disse ting aktivt diskutteres?

Nu er alle 5M jo ikke på usenet. Og i øvrigt så bliver B5 jævnligt
diskuteret (dk.kultur.film, dk.medier.tv, dk.kultur.sciencefiction),
så der er ikke så meget at sige, som ikke er sagt allerede.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Hans Joergensen

Dato : 11-06-06 01:45

Mr. D wrote:
> [...]
> personerne - over skæbnernes endeligt - over ikke at have nogen at snakke
> med om B5 - og i dyb, dyb selvmedlidenhed

Det var det samme her... det er sgu en bevægende slutning, på en
fantastisk serie

// Hans
--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere, der
har spammet usenet i over 6000 indlæg.

Fra : PerX ...

Dato : 11-06-06 21:14

In article <448a7efd$0$27525$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, s-
griis@post5DELETE.tele.dk says...
> [...]
> personerne - over skæbnernes endeligt - over ikke at have nogen at snakke
> med om B5 - og i dyb, dyb selvmedlidenhed

See, told you *g*

Fra : Mr. D

Dato : 12-06-06 19:35

"PerX ..." <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> skrev i en meddelelse
> In article <448a7efd$0$27525$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, s-
> griis@post5DELETE.tele.dk says...
>
> See, told you *g*

Ja, jeg husker at du skrev noget om at ligge og gispe efter vejret efter den
2. sæson. Og det gjorde jeg skam også. jeg har faktisk ikke fået vejret
endnu efter at have afsluttet alle 5 sæsoner.

Jeg tror det var Hinge der skrev noget om, at de første 4 sæsoner var gode,
og så skrev han noget i retning af; "Ja, og så er der jo sæson 5". Det
forstod jeg sådan, at den var dårlig. Derfor kom den stærke slutning helt
bag på mig.

simon

Fra : John Hinge

Dato : 13-06-06 09:47

On 12 jun 2006 Mr. D was heard to say:

> [...]
> var gode, og så skrev han noget i retning af; "Ja, og så er der jo
> sæson 5". Det forstod jeg sådan, at den var dårlig. Derfor kom den

hehe... :)
Hvis jeg endelig skulle vælge en Sæson af serien og kalde knap så god,
så ville det blive Sæson 1..
Sæson 5 har afgjort sine momenter..

Fra : Mogens L

Dato : 15-06-06 10:42

Sandelig sørgeligt at der ikke er flere sæsoner af B5....

Jeg vil dog, som en slags erstatning, anbefale en anden serie af lige så
god kaliber.

Star Trek Deep Space 9 er ganske fantatisk og minder på mange måder om
B5, f.eks. med en historielinie, der strækker gennem alle sæsonerne.

--
Mvh.

Mogens L.

"Live long and prosper"

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 15-06-06 17:36

Mogens L <teater-lyd@_________ofir.dk> wrote:

> [...]
>
>Star Trek Deep Space 9 er ganske fantatisk og minder på mange måder om
>B5, f.eks. med en historielinie, der strækker gennem alle sæsonerne.

De har meget til fælles udover at de har udgangspunkt i en station og
de er fra samme tidsperiode.

Og ja, DS9 ender med at have en vis sammenhængende historie, især i de
senere sæsoner, men slet ikke i nærheden af den grad man ser i B5.

Ikke des mindre er DS9 i mine øjne det bedste Star Trek der er lavet
og overlever man de første par sæsoner eller tre, så bliver det okay
interessant.

Effekterne holder overraskende okay endnu.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Doctor Tennant

Dato : 16-06-06 12:22

> Effekterne holder overraskende okay endnu.

Hvilket er mere end man kan sige om B5's nintendo grafik *G*
Selv dengang det først begyndte at udkomme på video, syntes jeg det lignede
bæ...

Men historien opvejer naturligvis det hele.

HC

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 16-06-06 15:34

"Doctor Tennant" <buggeroff@bloodyspammers.net> wrote:

>Hvilket er mere end man kan sige om B5's nintendo grafik *G*
>Selv dengang det først begyndte at udkomme på video, syntes jeg det lignede
>bæ...

Jeg kan huske jeg så piloten i tidernes morgen på video, og allerede
dengang var det noget øjebæ. Det lignede mest noget en amatør havde
lavet på en Amiga. Men fra sæson to og fremad så er det på et niveau
hvor det ikke ødelægger oplevelsen for mig. Men jeg krummede godt nok
tær nogle gange i sæson 1.

F.eks. Odo's transformationer holder heller ikke helt mere (det gjorde
de ikke engang da de var nye) i DS9, men det ødelægger ikke
oplevelsen. Stilen i rumkampene og i øvrigt er lidt en anden, idet DS9
stadig brugte minuaturer og desuden havde et større budget.

>Men historien opvejer naturligvis det hele.

Bestemt.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Doctor Tennant

Dato : 16-06-06 12:21

> Sandelig sørgeligt at der ikke er flere sæsoner af B5....

Hvorfor det? Serien skulle have varet i fem sæsoner, men blev annulleret pr.
sin fjerde, så forfatteren måtte forkorte hans historie med små 22 afsnit...
Da de så fik en femte sæson alligevel måtte han finde på noget at fylde ud
med... Déri kan man så se, hvordan den ville have været hvis der havde været
flere sæsoner efter historiens afslutning.

Femte sæson er den mindst vellykkede i B5 efter min mening.

> [...]
> Star Trek Deep Space 9 er ganske fantatisk og minder på mange måder om B5,
> f.eks. med en historielinie, der strækker gennem alle sæsonerne.

Ja, DS9 er skidegod - og er hvad B5 startede med at skulle have været: En
Star Trek serie. Heldigvis - for os seere - ville Paramount ikke lave JMS'
trek serie, men lavede en stations-serie selv senere, og så fik vi B5 oveni.

TOS og DS9 er de bedste Trek serier efter min mening... TOS fordi det er
originalen. DS9 pga. det lange historieforløb... Hvis der er noget der keder
mig i dag, så er det enkelt-afsnit med færdige historier, der gendanner
status quo efter de 45 minutter, så cowboys'ene kan ride ud i solnedgangen
til nye eventyr... *GAB*

HC

Fra : PerX ...

Dato : 18-06-06 19:34

In article <44929412$0$158$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
buggeroff@bloodyspammers.net says...

> Hvorfor det?

Fordi han gerne vil se mere af det?

> [...]
> med... Déri kan man så se, hvordan den ville have været hvis der havde været
> flere sæsoner efter historiens afslutning.

Det er ikke rigtig. Nogle afsnit og temaer blev flyttet. Men meget af
sæson 5 forløb som planlagt.

> [...]
> status quo efter de 45 minutter, så cowboys'ene kan ride ud i solnedgangen

Hvilket stort set *er* DS9 - bare fordi de husker nogle ting de har
lavet tidligere er ikke det sammen som en planlagt historie.

Fra : PerX ...

Dato : 18-06-06 19:30

In article <44912b6f$0$187$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, teater-
lyd@_________ofir.dk says...
> [...]
>
> Star Trek Deep Space 9 er ganske fantatisk og minder på mange måder om
> B5, f.eks. med en historielinie, der strækker gennem alle sæsonerne.

Ligesom Mette Fugl og Britney Spears har meget tilfældes (de har begge 2
øjne)

Fra : Mr. D

Dato : 18-06-06 23:23

> In article <44912b6f$0$187$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, teater-
> lyd@_________ofir.dk says...

> Ligesom Mette Fugl og Britney Spears har meget tilfældes (de har begge 2
> øjne)

Hvem er Mette og hvem er britney af de to serier?

Så du mener ikke DS9 er en god serie at gå i gang med, hvis man er helt vil
med B5?

simon

Fra : PerX ...

Dato : 19-06-06 05:15

In article <4495d21d$0$108$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, s-
griis@post5DELETE.tele.dk says...

> "PerX ..." <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> skrev i en meddelelse

> Hvem er Mette og hvem er britney af de to serier?

ja det er jo lige det *g*

> Så du mener ikke DS9 er en god serie at gå i gang med, hvis man er helt vil
> med B5?

Jeg mener ikke man lige kan sammenligne de to serie, ja de foregår begge
på en rumstation det meste af tiden (I DS9 forsøger producenterne hele
tiden af slippe væk fra den fordi de ikke hvad hvad de skal fortælle af
historier åbenbart, hvor man på B5 ikke har det problem) men så er der
heller ikke så meget mere.

Hvis du har mulighed for at se DS9 så giv den da endlige en chance, men
jeg ville anbefale at du nærmere dig med "Dette er ikke B5, dette er
bare en andn serie på en rum station". Der er slet ikke den overordene
planlægning, og når man møder figurer igen er det nok nærmere fordi
producenterne syntes skuespillerne var hyggelige end at man havde
planlagt hvad der skulle ske 22 afsnit længere nede af vejen.

Fra : Mr. D

Dato : 19-06-06 18:25

> [...]
>>
> Hvis du har mulighed for at se DS9 så giv den da endlige en chance, men
> jeg ville anbefale at du nærmere dig med "Dette er ikke B5, dette er

Okay, point taken

simon