IMDb'ske bedømmelser
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 09-06-06 22:52

Når man ser vurderingerne af denne film:
http://excite.imdb.com/title/tt0053311/ratings som jeg ved et tilfælde
landede på, så bestyrker det min opfattelse af at ikke alle tager
pointgivningen lige alvorligt.

--
Jørgen Grandt
www.hamigen.dk - www.stornotime.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-06-06 23:00

Den 09-06-06 23.51 skrev Jørgen Grandt følgende:
> Når man ser vurderingerne af denne film:
> http://excite.imdb.com/title/tt0053311/ratings som jeg ved et tilfælde
> landede på, så bestyrker det min opfattelse af at ikke alle tager
> pointgivningen lige alvorligt.

Har du set filmen?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Net Snippets kan gemme hele hjemmesider eller udklip fra dem i et

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 09-06-06 23:05

Kim Ludvigsen spurgte:

> Har du set filmen?

Nej.

--
Jørgen Grandt
www.hamigen.dk - www.ingerslevsgaard.dk

Fra : Jesper

Dato : 10-06-06 01:23

Jørgen Grandt <UnstableOn@Cable.dk> wrote:

> Når man ser vurderingerne af denne film:
> http://excite.imdb.com/title/tt0053311/ratings som jeg ved et tilfælde
> landede på, så bestyrker det min opfattelse af at ikke alle tager
> pointgivningen lige alvorligt.

Der er kun 11 der har stemt, hvoraf 10 finder at filmen er noget
bundskrab og 1 synes det er et mesterværk.

Alt for få til at det er statistisk signifikant.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 10-06-06 10:05

Jesper skrev:

> Der er kun 11 der har stemt, hvoraf 10 finder at filmen er noget
> bundskrab og 1 synes det er et mesterværk.
>
> Alt for få til at det er statistisk signifikant.

Du finder ikke forskellen mellem 1'erens og 10'ernes opfattelse
påfaldende? Prøv at se på spredningen i bedømmelser på bunkevis af
bundskrab hhv. mesterværker. Vel er det en smagssag, men alligevel.

Selv tror jeg - naturligvis uden at vide det med sikkerhed - at der
mange steder 'out there' sidder karaktersabotører som tænker: "Nå, den
film scorer højt, så giver jeg den sgu et nul!" Eller omvendt, som jeg
gætter på er tilfældet med Street-Fighter.

--
Jørgen Grandt
www.hamigen.dk - www.hf-mosevang.dk

Fra : Holst

Dato : 10-06-06 10:27

Jørgen Grandt wrote:

> Du finder ikke forskellen mellem 1'erens og 10'ernes opfattelse
> påfaldende?

Selvfølgelig er det påfaldende, men med kun 11 afgivne stemmer, så er
der ikke meget grundlag af vurdere noget som helst på.

Små smalle ting, hvad enten det er film eller musik, kan indimellem have
nogle ganske få, som synes, det er helt vildt godt, og resten synes, det
er det argeste lort.

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 10-06-06 23:00

Jørgen Grandt skrev:
> [...]
> film scorer højt, så giver jeg den sgu et nul!" Eller omvendt, som jeg
> gætter på er tilfældet med Street-Fighter.

Netop, og derfor har IMDb sin egen "hemmelige kalkyle" til beregning af
den officielle gennemsnitskarakter, som er forskellige fra den
aritmetiske gennemsnit, som også oplyses på siden.

Mikkel

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 11-06-06 00:31

Jørgen Grandt skrev:
> Når man ser vurderingerne af denne film:
> http://excite.imdb.com/title/tt0053311/ratings som jeg ved et
> tilfælde landede på, så bestyrker det min opfattelse af at ikke
> alle tager pointgivningen lige alvorligt.

Man kan bestemt finde mærkelige eksempler. Jeg har vist tidligere
nævnt den danske tv-reportage "Trier, Kidman og Cannes", som kun har
været sendt på TV 2, men som alligevel har fået en ringe karakter på
baggrund blandt andet af stemmer fra 47 brugere registreret som
amerikanere. Det kan være en teknisk fejl eller en joke fra folk, der
bruger enhver lejlighed til at disse enten Trier, Kidman eller Cannes.
Det er nok umuligt at undgå misbrug.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk