Gode danske film klassikere?
Fra : YJ

Dato : 06-06-06 22:54

Jeg har lige set Den Kroniske Uskyld og Det forsæmte Forår.
Fantastiske film!

Hvilke andre klassikere er der i den genre uden at vi rammer Matador, Dirch
Passer og Olsen Banden?

YJ

Fra : Doctor Tennant

Dato : 07-06-06 01:10

> [...]
> Fantastiske film!

> Hvilke andre klassikere er der i den genre uden at vi rammer Matador,

Mig og Charlie, Kongekabale, Kun en pige, Mig og (Tarzan) Mama Mia, Mord i
Mørket, Zappa, Du er ikke alene, og så kan jeg ikke lige huske flere...

Kongekabale er måske en ny-klassiker, men en klassiker er den ikke desto
mindre... Efter min mening, hvilket naturligvis gælder alle de film jeg har
opremset. Men det kan være der er en anden en, der har endnu flere at
tilføje?

Og iøvrigt så kan jeg ingenting galt se i de gamle eventyrfilm med Passer og
kompagni. Baronessen fra Benzintanken er en fænomenal film, f.eks...

HC

Fra : Jesper

Dato : 07-06-06 03:08

Doctor Tennant <buggeroff@bloodyspammers.net> wrote:

> Kongekabale er måske en ny-klassiker, men en klassiker er den ikke desto
> mindre...

Nyklassicisme?!
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Lars Rindsig

Dato : 07-06-06 01:56

YJ wrote:

> Jeg har lige set Den Kroniske Uskyld og Det forsæmte Forår.
> Fantastiske film!
>
> Hvilke andre klassikere er der i den genre uden at vi rammer Matador, Dirch
> Passer og Olsen Banden?

Min første indskydelse var alle Malmros' film der må siges at være i
samme genre som de to du nævner, og de er i hvert fald fantastiske.

Men jævnfør evt listen over Bodil-vindere for bedste danske film
http://da.wikipedia.org/wiki/Bodilprisen_for_bedste_danske_film - der er
næppe én på den liste der ikke er værd at se. Min favorit (ud over
Malmros' oeuvre) er Den forsvundne fuldmægtig.

Ditte Menneskebarn er også god.

Lars

Fra : Jesper

Dato : 07-06-06 03:26

YJ <sdf@dsf.sdf> wrote:

> [...]
> Fantastiske film!
>
> Hvilke andre klassikere er der i den genre uden at vi rammer Matador, Dirch

Café Paradis
Bundfald
Selvmordsskolen
Mød mig paa Cassiopeja
Ta' hvad du vil ha'
Stine og drengene
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 07-06-06 09:56

"Jesper" skrev i en meddelelse

Matador, Dirch

> Café Paradis
> Bundfald
> Selvmordsskolen
> Mød mig paa Cassiopeja
> Ta' hvad du vil ha'
> Stine og drengene

En film som "Tjærehandleren" er også noget helt for sig.

Ruth

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 07-06-06 20:40

"YJ" skrev i en meddelelse

> Hvilke andre klassikere er der i den genre uden at vi >rammer Matador,
Dirch
> Passer og Olsen Banden?

der naturligvis mange klassikere her er bare 2
http://www.filmidanmark.dk/spillefilm/naboerne.htm
http://www.filmidanmark.dk/spillefilm/den_usynlige_haer.htm

--
Med særlig Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Anders

Dato : 09-06-06 01:27

"Kaj´s fødselsdag" er en perle!

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 09-06-06 02:19

"YJ" <sdf@dsf.sdf> wrote in message
> [...]
> Fantastiske film!
>
> Hvilke andre klassikere er der i den genre uden at vi rammer Matador,

I kan da ikke i ramme alvor undlade at nævne "Harry og Kammertjeneren"?

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
www.welles.dk