Gamle danske film - altid de samme
Fra : andersh1234@hotmail.~

Dato : 06-06-06 08:45

Hej med jer,

Har netop siddet og set "Baronessen fra benzintanken", som jeg synes er
fremragende. Men det slog mig, at de gamle danske film
(60'erne-80'erne) som DR/TV 2 sender, er blevet sendt rigtig mange
gange før.

Selvfølgelig er det i orden, at de gode film sendes et par gange, men
det undrer mig, at mange danske film fra 60'erne, 70'erne og 80'erne
ikke er blevet sendt på andet end betalingskanaler. Film jeg gerne
ville se på DR/TV 2 er:

Skibet er ladet med... (med bl.a. Kjeld Petersen og Frits Helmuth.
FIlmen er lavet over piratradioen Radio Mercur 1958-62)

Sømænd og svigermødre (med bl.a. Dirch Passer. Har måske været
sendt)

Julefrokosten (med bl.a. Preben Kaas og Lisbet Dahl)

Tre engle og fem løver (med bl.a. Otto Brandenburg. Lavet over Bjarne
Reuters utrolig sjove børnebøger med Bertram).

Kidnapning (i samme serie som "tre engle..")

Walter & Carlo i Amerika

Savner I også nogle danske film fra denne periode eller er jeg den
eneste? Skyldes det problemer med rettigheder, at f.eks. "Tre engle og
fem løver" ikke er blevet genudsendt på DR/TV2?

Mvh.
Anders H

Fra : Robert Eriksen

Dato : 06-06-06 10:15

andersh1234@hotmail.com wrote:
> [...]
> eneste? Skyldes det problemer med rettigheder, at f.eks. "Tre engle og
> fem løver" ikke er blevet genudsendt på DR/TV2?

Nu kender jeg ikke rigtig så mange af de film du nævner, men
Julefrokosten er da en tilbagevendende begivenhed hvert år. Lige omkring
december, sjovt nok ;)

Walter & Carlo i Amerika så jeg i sin tid i biografen. Og selvom jeg på
daværende tidspunkt ikke har været mere end 10-11 år husker jeg det
stadig som en ganske forfærdelig oplevelse. Så hellere de to første en
gang mere... og måske genudsende Øb & Bøv :)

Fra : Per Vadmand

Dato : 06-06-06 12:09

> [...]

> eneste? Skyldes det problemer med rettigheder, at f.eks. "Tre engle og
> fem løver" ikke er blevet genudsendt på DR/TV2?

Tja - samtlige film du nævner, er noteret som absolutte bundskfrabere i
Morten Piils store danske filmleksikon. Det kunne være forklaringen (TV3
etc. viser jo stort et aldrig danske film).

Per V

--
Det gode ved åndsfællerne Laban og Krarup er, at de giver os ateister
så mange gode argumenter