Breakfast on Pluto /" Bøsse-feelgood-film"
Fra : Peter Heide

Dato : 05-06-06 02:06

Nu skal jeg selvfølgelig passe på hvad jeg skriver ; "feel-good" film,
for jeg fik aldrig slutningen med, da jeg simpelthen blev for tørstig
og filmen var for kedelig, så jeg skred og fik ikke slutningen med.

Sad bag lige 2 hardcore bøsser, som havde gang i et eller andet, dette
var meget distraherende, men gjorde at man kunne sidde og glo
på dem istedet for en dræber af en film. Så lidt underholdning
fik jeg.

Blev allerede pissetræt af den fimsede hovedperson 20 min inde
i filmen. Håbede faktisk at Bryan Ferry ville strangulerer ham, men
han fik en sjat duftevand i ansigtet og så var han færdig.

Nogen hér, der med spoiler advarsel, kan fortælle hvad filmen
sluttede med ?

Enten er det en puttenutte slutning eller også bliver han nakket
af IRA. Har jeg ret ?

Giver den film 1 anusplug ud af 6

Fra : Brian P

Dato : 05-06-06 17:28

Peter Heide wrote:
> Nogen hér, der med spoiler advarsel, kan fortælle hvad filmen
> sluttede med ?
>
> Enten er det en puttenutte slutning eller også bliver han nakket
> af IRA. Har jeg ret ?

Nu ved jeg jo ikke hvor meget du fik med, men altså...

....faderen - den katolske og biologiske - opsøger Patrick i
stripklubben Xanadu og fortæller ham, via højtaler til glaskabinen,
at han elsker ham. Han giver ham moderens adresse.

Patrick møder moderens søn/sin lillebror. Han udgiver sig for at
være en kvinde fra telefonselskabet og interviewer moderen om familens
telefonforbrug.

Han får brev fra Charlie, der fortæller, at Irwin og hun står i lort
til halsen. Hun har dækket over ham og siddet i fængsel. Irwin bliver
nakket af IRA.

Patrick tager tilbage til Irland for at hjælpe Charlie frem til
fødslen. De bor hos hans far, den katolske/biologiske, og faderen
accepterer sin søn. Som Patrick siger ved køkkenbordet tog han ud for
at lede efter sin mor, men endte med at finde sin far i stedet.

Men landsbyboerne ser skævt til Faderen, Transvistitten og Den Gravide
Skøge og sladderen går. De går til biskoppen for at forsøge at få
Faderen afsat og juleaften bliver der stukket ild til præsteboligen.
Det lykkes dog Faderen at redde Charlie og Patrick ud af flammerne og
han sætter dem på bussen til London.

På en fødeklinik i London, hvor Charlie er til undersøgelse efter
fødslen, møder Patrick lillebroderen igen. Broderen genkender
ham/hende som telefondamen og kommer hen for at tale med ham. Han
venter på moderen, der er til undersøgelse, fordi hun har "en kage i
kaminen". Patrick beder ham fortælle moderen, at han håber det bliver
en pige denne gang. Charlie og Patrick og moderen og Lillebror går i
hver sin retning.

De to rødkælke (eller hvad det nu er) flyver rundt omkring
fødeklinikken. Den ene pipper til den anden (om moderen) noget a la
"hun ligner da slet ikke Mitzi Gaynor, du ved da heller ingenting",
hvortil den anden svarer: "det kan da godt være, men som Oscar Wilde
sagde: 'jeg kan godt lige at snakke om ingenting - det er det eneste,
jeg ved noget om'".

SLUT

Udmærket film. Synd den kun går i Empire.

Fra : Peter Heide

Dato : 06-06-06 13:51

"Brian P" <kanal@klog.dk> skrev i en meddelelse

Peter Heide wrote:
> [...]
> af IRA. Har jeg ret ?

Nu ved jeg jo ikke hvor meget du fik med, men altså...

Tak for hjælpen med slutningen. Der burde være (eller måske
er der ) en hjemmeside, med udelukkende spoilers ; hele
handlingen + slutningen, for sådan en som mig : utålmodig,
lidt tung i det og der skal hjælpes lidt.