Spm: Filmcitat
Fra : Aragorn Elessar

Dato : 03-06-06 22:50

Hej i gruppen.

Jeg sad og snakkede med en kammerat her til aften, og vi fik på et eller
andet tidspunkt lukket følgende ud:
"Does the name "Quasimodo" ring a bell?"
Vi mener at det er fra en film/tegnefilm, men hvilken?
Jeg har prøvet at søge på www.imdb.com, men der dukker kun et søgeresultat
op fra Disneys "Herkules", og det er ikke fra den film.
Kan I hjælpe?

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Peter Heide

Dato : 05-06-06 00:20

"Aragorn Elessar" <AragornDK@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har prøvet at søge på www.imdb.com, men der dukker kun et søgeresultat
> op fra Disneys "Herkules", og det er ikke fra den film.

Det ved jeg heller ikke, men jeg syntes også at kunne huske den
fra en eller anden film :

Hvad med Mel Brooks " Young Frankenstein" ?

http://www.imdb.com/title/tt0072431/

Ikke 100% sikker men jeg kunne godt forstille mig at det er fra den
film.

Fra : Peter Heide

Dato : 06-06-06 14:06

> Jeg sad og snakkede med en kammerat her til aften, og vi fik på et eller
> andet tidspunkt lukket følgende ud:
> "Does the name "Quasimodo" ring a bell?"
> Vi mener at det er fra en film/tegnefilm, men hvilken?

Hvad fandt du af af din sløve banan. Var det fra den film( Mel Brooks) eller
hvad ?

Fra : millman

Dato : 08-06-06 10:40

"Aragorn Elessar" <AragornDK@gmail.com> wrote in message
> [...]
> Jeg har prøvet at søge på www.imdb.com, men der dukker kun et søgeresultat
> op fra Disneys "Herkules", og det er ikke fra den film.

Det kunne godt være fra Van Helsing (2004), da den jo er ret humoristisk
anlagt, og refererer til adskillige klassiske film.
Samtidig er citatet "Does the name "Quasimodo" ring a bell?" ret udbredt i
engelsktalende lande, da dets sproglige finurlighed er morsom i sig selv.

millman