Powervaio II
Fra : Bjarke Vejby

Dato : 12-01-01 22:34

Udtrykket "Powervaio" dækker det ikke blot over, at Apple har kopieret Sony
Vario og dennes pris. Job har jo altid haft mindreværdskomplekser overfor
Sony. Hvad nu hvis Sony putter lidt mere speed i sin laptop og inviterer
Adobe til en speed-contest vedr. et til lejligheden særligt udvalgt filter I
Photoshop, som banker PB G4'en. Er det så ikke Job som er
markedsføringsmæssig underbalance.

Efter nærmere gennemgang af specifikationerne er den nye PB et
tilbageskridt. Den mangler et ægte Apple-look. Intet ekstra-batteri kan
puttes i, ingen ekstra DV-harddisk kan benyttes, eller andet i bay'en, som
f.eks. Superdrive eller Zip. Og den vil aldrig kunne køre med en Combo-disk,
så den kan brænde DVD, hvad Pismoen kommer til om ca. 6 mdr. når VST eller
La Cie får fingrene ud. Om det er G3 eller G4 er h..... Ligegyldigt,
medmindre man renderer DV-film on location.

Fra : Thomas Bjørn Anderse~

Dato : 12-01-01 23:47

Bjarke Vejby <vejby@vejby.dk> writes:

> [...]
> Adobe til en speed-contest vedr. et til lejligheden særligt udvalgt filter I
> Photoshop, som banker PB G4'en. Er det så ikke Job som er

Jo, og sådan har det altid været, og vil altid være. Hvis du havde
været gammel dk.edb.mac læser, ville du sikkert kunne huske, da Zitech
satte en Pentium III 600MHz til at slå en PowerMac. Det gav genlyd i
de lange haller her

> [...]
> puttes i, ingen ekstra DV-harddisk kan benyttes, eller andet i bay'en, som

Den har både USB og FireWire såvel som IrDA, 56k modem, 10/100 Mbit
ethernet og mulighed for AirPort. Jeg har set et par produkter til
expansion-bay'en, men jeg har endnu aldrig hørt om nogle der har købt
et af dem. Hvorvidt den har et "ægte" Apple-look kan vi altid
diskuterre. PowerMac 4400, anyone?

> Og den vil aldrig kunne køre med en Combo-disk, så den kan brænde
> DVD, hvad Pismoen kommer til om ca. 6 mdr. når VST eller La Cie får
> fingrene ud.

Jeg tror, at markedet vil være temmeligt begrænset, men det kan da
godt være at du har ret. Jeg tror dog, at batterilivetiden vil blive
temmelig kort når man brænder en disk.

> Om det er G3 eller G4 er h..... Ligegyldigt, medmindre
> man renderer DV-film on location.

Hmm, alt hvad der har med grafik/lyd/video/multimedie kommer
forhåbenlig i en Altivec-accelereret udgave, og så betyder en G4
noget. Prøv bare at kode noget MP3 med altivec slået til.

Thomas
--
Thomas Bjorn Andersen, bjorn@daimi.au.dk
+++ATH

Fra : Bjarke Vejby

Dato : 13-01-01 17:01

On 12/01/01 23:47, in article yehy9wg5qx8.fsf@vertigo.daimi.au.dk, "Thomas
Bjørn Andersen" <bjorn@daimi.au.dk> wrote:

> [...]
> forhåbenlig i en Altivec-accelereret udgave, og så betyder en G4
> noget. Prøv bare at kode noget MP3 med altivec slået til.

Det har Pismoen også.

> Jeg har set et par produkter til

Jeg kender flere som har ekstra harddiske, brænder og ekstra batteri.

Hvad angår Combo-DVD-brænderen, som er et Pioner-produkt - må det forventes,
at dette produkt såvel bliver solgt til PC-markedet som til Mac, både som
ekstern og intern unit. Alt andet lige må DVD-brænding blive et hit,
navnligt til brænding af hjemmevideo og QT-film.

Jeg er enig I at G4 har betydning for professionelle, men hvorfor laver
Apple så en G4 Powerbook 500 mhz til ca. Kr. 38.000, som ikke rummer de
faciliteter, som Apple G3 500 til ca. kr. 24.000 har I dag.

Fra : DJ Supreme / Peter P~

Dato : 16-01-01 14:50

Bjarke Vejby <vejby@vejby.dk> wrote:

> Det har Pismoen også.

hvorfor skulle det være et minus til PowerBook G4'eren?

--
- Peter
root (at) titancity (dot) com

titancity.com - the Mac portal

Fra : DJ Supreme / Peter P~

Dato : 16-01-01 14:50

> [...]

> Vario og dennes pris. Job har jo altid haft mindreværdskomplekser overfor

Nåda. Hvornår har han fortalt dig det?

> [...]
> Adobe til en speed-contest vedr. et til lejligheden særligt udvalgt filter I
> Photoshop, som banker PB G4'en. Er det så ikke Job som er

Irreleavnt da grafikere ikke ville vælge PC'er med små skærme og
langsomme processorer! :)

> Efter nærmere gennemgang af specifikationerne er den nye PB et
> tilbageskridt. Den mangler et ægte Apple-look.

Den var ny. Alle jeg har snakket med om "dyret" synes da ikke den kunen
være mere lækker. Og nu hedder det sig at det kun er Appel der kan få
rette linier til at være sexede?

>Intet ekstra-batteri kan
> puttes i,

Til gengæld får Apple klap på ryggen for at folk ikke længere komemr til
at ejecte deres batteri.

> ingen ekstra DV-harddisk kan benyttes,

DV_harddisk? Mener du harddisk via FireWire? Hvis ja, så tager du fejlæ,
da alle FireWire enheder kan daisychaines (dvs. sættes i forlængelse af
hinanden)

>eller andet i bay'en, som
> f.eks. Superdrive eller Zip.

Tja, der har du ret. Det kan dog sættes på via USB.

> Og den vil aldrig kunne køre med en Combo-disk,
> så den kan brænde DVD, hvad Pismoen kommer til om ca. 6 mdr.

Nåja, men hvad ville det koste, og hvor mange ville være villige til at
betale den pris (hint: jeg tror det ville være en "løsning" til over
1000 $)

når VST eller
> La Cie får fingrene ud. Om det er G3 eller G4 er h..... Ligegyldigt,

Nej. G4 er meget hurtigere en G3'eren på de områder der betyder noget
for grafikere og mediefolk.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 16-01-01 21:46

DJ Supreme / Peter Perlsø <root@NOSPAM.com> wrote:

> DV_harddisk? Mener du harddisk via FireWire? Hvis ja, så tager du fejlæ,
> da alle FireWire enheder kan daisychaines (dvs. sættes i forlængelse af
> hinanden)

Ikke de små pokcket drive fra VST - de kræver en FireWire-repeter, jeg
tror heller ikke det gælder de nadre kompkte udgaver.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Det var bare min mening, og hvis nogen skulle finde på at sige noget
grimt om Marianne Jelved kan de få med mig at bestille... #¤#&*

Fra : N/A

Dato : 16-01-01 21:55

Fra : Peter Kiil

Dato : 16-01-01 21:55

> Ikke de små pokcket drive fra VST - de kræver en FireWire-repeter, jeg
> tror heller ikke det gælder de nadre kompkte udgaver.

Nu har jeg tilfældigvis et VST pocketdrive liggende ved siden af mig, og det
kan godt daisy chaines!

/peter
--
Vikings? There ain't no vikings here. Just us honest farmers. The
town was burning, the villagers were dead. They didn't need those