Cocaine
Fra : Tommy Nielsen

Dato : 19-06-01 18:36

Leder efter en sang/kunstner hvor omkvædet er ca.
sådan her: Riding that train, high on cocaine.

Tommy Nielsen.
skuf@mail.dk

Fra : Lars Rindsig

Dato : 19-06-01 19:56

Tommy Nielsen <skuf@mail.dk> wrote:
>Leder efter en sang/kunstner hvor omkvædet er ca.
>sådan her: Riding that train, high on cocaine.
Det er *Drivin'* that train, high on cocaine.

Det er Grateful Dead, der har lavet den. Sangen hedder "Casey Jones," og er
bl.a. (i studieudgaven) at finde på Workingman's Dead-pladen, men Grateful
Dead var jo aldrig rigtigt noget studieband, så det kan være det er mere
interessant at finde den på en af deres live-plader. På den tribute-CD
(Deadicated), der kom først i 90'erne leverede Warren Zevon en faktisk ganske
udmærket version (og hvis du har hørt en udgave med en sanger med ret dyb
stemme og uden alt for megen guitar-fnaller, er det formentlig den udgave du
har hørt).

--
Venlig hilsen Lars Rindsig

http://larsrindsig.dk

Fra : Gizmoduck

Dato : 19-06-01 20:09

On Tue, 19 Jun 2001 18:56:15 +0000 (UTC), lrin@foo.bar (Lars Rindsig)
wrote:

> [...]
>stemme og uden alt for megen guitar-fnaller, er det formentlig den udgave du

ok, glem bare mit forslag (clapton) det var bare et gæt, jeg gik ikke
ud fra der var ret mange der havde sunget så direkte om kokain ;)

--

Gizmoduck

"I feel like I'm on pins and needles
How many bands can rip-off the Beatles?
And every day there is another
Band that gets big by playing a cover"

Suicidal Tendencies "Pop Songs"

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 20-06-01 08:24

In <no8vitg6abj9fqrpd3tvk4vsvmd4dd3re4@4ax.com> Gizmoduck <gizmoand@nospamworldonline.dk> writes:

>ok, glem bare mit forslag (clapton) det var bare et gæt, jeg gik ikke
>ud fra der var ret mange der havde sunget så direkte om kokain ;)

Det har Bob Dylan ogsaa.

/Martin

Fra : Gizmoduck

Dato : 19-06-01 20:05

On Tue, 19 Jun 2001 19:36:20 +0200, "Tommy Nielsen" <skuf@mail.dk>
wrote:

>Leder efter en sang/kunstner hvor omkvædet er ca.
>sådan her: Riding that train, high on cocaine.

mon ikke det er Eric Clapton - Cocaine?

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 20-06-01 08:22

In <9go2aj$ckj$1@sunsite.dk> "Tommy Nielsen" <skuf@mail.dk> writes:

>Leder efter en sang/kunstner hvor omkvædet er ca.
>sådan her: Riding that train, high on cocaine.

Grateful Dead !

/Martin

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 20-06-01 08:23

In <9go2aj$ckj$1@sunsite.dk> "Tommy Nielsen" <skuf@mail.dk> writes:

>Leder efter en sang/kunstner hvor omkvædet er ca.
>sådan her: Riding that train, high on cocaine.

http://www.gdlive.com/
Kan du finde mp3 og shn af mange, rigtige mange grateful dead koncerter.

Mvh
Martin