spiseoplevelse i KBH
Fra : Betona

Dato : 22-08-06 12:31

Jeg har inviteret min mand på en hemmelig happening-weekend i KBH til
foråret, hvor vi bl.a. skal i operaen, til fodboldkamp og spise
champagnebrunch på D´angle terre. Men jeg mangler noget til fredag aften og
lørdag for og eftermiddag. Nogle forslag til begivenhedsrige, specielle
oplevelser - kulinariske som ikke-kulinariske - romantiske, specielle - kort
sagt: Hele pakken.

Fra : anders

Dato : 22-08-06 14:09

"Betona" skrev:

> [...]
> oplevelser - kulinariske som ikke-kulinariske - romantiske, specielle -

Hvad rækker pengepungen til?

På toppen SAS Radisson ligger: http://www.thediningroom.dk/ . Jeg har spist
deroppe en enkelt gang og det var en STOR oplevelse. Det var den store menu
med den tilhørende store vin-menu. Dyrt, men godt! Og så er der en rigtig
god udsigt!

Sushi! DET er genialt.... Sticks and Suhsi ( http://www.sushi.dk/ i
Istedgade er ok hyggelig, men man sidder tæt på andre gæster. Sushitarian
( http://www.sushitarian.dk/ ) i Gothersgade er også RIGTIG godt!

Mvh
Anders

Fra : Niau

Dato : 23-08-06 06:21

> Sushi! DET er genialt.... Sticks and Suhsi ( http://www.sushi.dk/ i
> Istedgade er ok hyggelig, men man sidder tæt på andre gæster. Sushitarian
> [...]

Hej.
Hvis I vil et bedre sted hen. hvor de har de lækreste sushier, så vælg
Hatoba ( http://www.hatoba.dk ) på Bryggen. Suverænt sted, men husk at
bestille bord. Hvis det blev godt vejr, kunne I jo også tage takeaway og så
nyde den i Havneparken.

mvh Nhi

Fra : anders

Dato : 23-08-06 07:49

"Niau" skrev:

> [...]
> Hatoba ( http://www.hatoba.dk ) på Bryggen. Suverænt sted, men husk at
> bestille bord. Hvis det blev godt vejr, kunne I jo også tage takeaway og

Var lige inde og kigge på deres hjemmeside. Det må fa'me være godt, for det
er i hvert fald dyrt!!!

Mvh
Anders

Fra : Niau

Dato : 23-08-06 10:10

"anders" <junk@xotminusdette.dk> wrote in message

> Var lige inde og kigge på deres hjemmeside. Det må fa'me være godt, for
> det er i hvert fald dyrt!!!
>
> Mvh
> Anders

Hahaha... Ja det er lidt dyrere, men kvaliteten, synes jeg, er langt bedre
end de andre nævnte steder. ;)
I dette tilfælde hænger pris og kvalitet sammen ;)

Fra : anders

Dato : 23-08-06 15:46

"Niau" skrev:

> Hahaha... Ja det er lidt dyrere, men kvaliteten, synes jeg, er langt bedre
> end de andre nævnte steder. ;)
> I dette tilfælde hænger pris og kvalitet sammen ;)

Lidt dyrere? Hmmm.. jeg synes det er meget dyrere. Jeg skal nok prøve det en
gang, for det ser godt ud! Men er man Sushi-jomfru, så synes jeg lige så
godt man kan bestille et bord på Sticks n' Sushi i Nansensgade og prøve om
det overhovedet er noget for en. Det er god Sushi til fair priser

Mvh
Anders

Fra : Niau

Dato : 23-08-06 22:16

> [...]
> så godt man kan bestille et bord på Sticks n' Sushi i Nansensgade og prøve
> om det overhovedet er noget for en. Det er god Sushi til fair priser

Ja helt klart. Er man ikke sushi-kender, så kan skal man ikke kaste sig ud i
det helt vildt store. Men tro mig. Hatoba er et RIGTIG lækkert sted ;)
Vi skal lige spare op til en tur derned snart :D

Fra : Dorthe

Dato : 22-08-06 16:08

Betona skrev:
> [...]
> oplevelser - kulinariske som ikke-kulinariske - romantiske, specielle - kort

Kanalrundfart - det er hyggeligt!!

/Dorthe

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 22-08-06 17:42

Betona skrev:

> Nogle forslag til begivenhedsrige, specielle oplevelser -
> kulinariske som ikke-kulinariske - romantiske, specielle -
> kort sagt: Hele pakken.

Hvad det kulinariske angår jeg jeg anbefale en af Cofocos¹
restauranter - gourmetmad til relativt små penge.

Mvh,
Klaus.

¹) http://cofoco.dk/
--
Klaus Alexander Seistrup
Copenhagen, Denmark

Fra : anders

Dato : 22-08-06 18:43

"Klaus Alexander Seistrup" skrev:

> Hvad det kulinariske angår jeg jeg anbefale en af Cofocos¹
> restauranter - gourmetmad til relativt små penge.

Ja sgu.... hvordan kunnejg glemme Cofoco?

Mvh
Anders

Fra : Gainsbourg

Dato : 23-08-06 02:37

> Hvad det kulinariske angår jeg jeg anbefale en af Cofocos¹
> restauranter - gourmetmad til relativt små penge.
>
> Mvh,
> Klaus.
>
> ¹) http://cofoco.dk/

Ja, der er jeg helt enig!

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Jakob

Dato : 24-08-06 09:16

> Ja, der er jeg helt enig!

Er det pengene værd? Der er ikke noget bedre end at finde spisesteder i det
prisleje, så man har råd til at tage kæresten med ud at spise, uden at man
skal spare op i flere måneder for at være sikker på at det er godt.

Brasseriet i Odense kører i samme prisleje, og giver god value for money til
lidt hverdagsluksus :)

Jakob

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 24-08-06 10:12

Jakob wrote:

> Er det pengene værd?

Cofoco har absolut været pengene værd, hver gang jeg har været der. Også
søster på Værnedamsvej (Les trois cochons).

Nænsomt tilberedt slow food i (næsten alt for) rigelige mængder.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : LarsJ

Dato : 22-08-06 19:31

Betona skrev:
> [...]
> oplevelser - kulinariske som ikke-kulinariske - romantiske, specielle - kort

Selv om området ikke ligefrem er superromantisk (undtagen hvis man er
til udstillingsvinduer med kæmpe dildoer), så er et besøg på Fu Hao en
kulinarisk oplevelse af de sjældne - især hvis man ikke er bange for at
gå planken ud og indtage kolde hønsefødder, dampede risboller, grøn te
og deslige til frokost eller aften.

http://www.aok.dk/profile/6432

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 22-08-06 21:36

LarsJ wrote:

> Selv om området ikke ligefrem er superromantisk (undtagen hvis man er
> til udstillingsvinduer med kæmpe dildoer), så er et besøg på Fu Hao en
> kulinarisk oplevelse af de sjældne

Medmindre det lige er genåbnet, findes den desværre ikke mere/for tiden,
i det hele bygningen er under byfornyelse. Det er vist over et år siden,
den lukkede.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Niau

Dato : 23-08-06 06:13

"Kevin Edelvang" <virker@ikke.invalid> wrote in message

> [...]
> det hele bygningen er under byfornyelse. Det er vist over et år siden, den

Det er rigtigt, men den er åbnet igen ;)
Ligner egentlig sig selv, bare uden det sjove stof på væggene.

I kunne måske også tage en tur i Tivoli, hvis I ikke har været der så ofte.
Der er der en del restauranter og der plejer også at være nogle gode shows
derinde.

mvh Nhi

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 23-08-06 13:42

Niau wrote:

> Det er rigtigt, men den er åbnet igen ;)

Lækkert! Var selv stamkunde derinde før i tiden. Nu må jeg tilbage!

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Niau

Dato : 23-08-06 15:02

> Lækkert! Var selv stamkunde derinde før i tiden. Nu må jeg tilbage!
>
> Mvh
> Kevin Edelvang

Jamen så kan det jo være, at vi mødes en gang :D

Har egentlig lyst til Dim Sum nu, vi taler om det...

mvh Nhi

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 23-08-06 23:03

Niau wrote:

> Jamen så kan det jo være, at vi mødes en gang :D

Ok, så tager jeg Karnov med under armen ;p

> Har egentlig lyst til Dim Sum nu, vi taler om det...

Det har jeg også ofte. Godt, der også findes Pak Ka lige om hjørnet.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Niau

Dato : 24-08-06 07:37

> Ok, så tager jeg Karnov med under armen ;p

> Det har jeg også ofte. Godt, der også findes Pak Ka lige om hjørnet.
>
> Mvh
> Kevin Edelvang

Ja det er rigtigt. Det fandt jeg efter Fu Hao lukkede :D
Nu du nævner det, så kan man vel også lige nævne Roayl Garden på hjørnet af
Borgergade og Dronningens Tværgade ;)

Ja, når jeg har råd til at spise på Fu Hao, så har jeg også råd til Karnovs
:D

Fra : Padre

Dato : 23-08-06 08:34

"Betona" <bettinabjergiversenno@spammail.dk> skrev i en meddelelse

> lørdag for og eftermiddag.

Hvis man vil have en god, dansk frokost, kan slotskælderen anbefales. Deres
smørrebrød overgås så vidt jeg forstår kun af Schønemanns, som jeg aldrig
har prøvet

http://www.aok.dk/profile/14

http://www.aok.dk/profile/157

--

Padre
Inventor of the Plonkificator 3600 wih twin, strontium-enforced,

Fra : Jakob

Dato : 24-08-06 09:18

> [...]
> oplevelser - kulinariske som ikke-kulinariske - romantiske, specielle -

Soul's Kitchen laver udmærket cajun-mad til nogenlunde overkommelige priser.
Og hvis de stadigvæk har den samme husets hvidvin som sidst jeg var der, får
man en sublim oplevelse prisen taget i betragtning :)

Fra : Betona

Dato : 28-08-06 08:21

Tak for alle forslagene - jeg har noget at gå videre med