Julemarked i Lübeck
Fra : Anton

Dato : 22-08-06 10:18

Hej
I år vil vi prøve at tage til julemarked i Lübeck.
Der springer så nogen spørgsmål op:
Er det godt for børn (5-9)?
Nogen der kender et godt sted at overnatte (2-3 nætter i weekenden?
Hvad er det bedste tidspunkt?

mvh
Anton

Fra : Aksel

Dato : 22-08-06 19:35

"Anton" <anton_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Der springer så nogen spørgsmål op:
> Er det godt for børn (5-9)?
> Nogen der kender et godt sted at overnatte (2-3 nætter i weekenden?

Vi har flere gange boet på Hotel Lindenhof http://www.lindenhof-luebeck.de/
det ligger tæt på centrum, max 10 min. gang fra Rådhuset og gågaden.
Der er kun morgenmad på hotellet, men der mange gode restauranter i
nærheden.

Hvis I kommer fra Jylland ligger det lige for enden af landevejen fra A7
fra Neumünster over Bad Segesberg, B205/B206.

Det er en fordel at tage til messen i de første uger af åbningstiden, typisk
er slut november, start december godt, der er et stort kunsthåndværksmarked
i "Heilig Geist Hospital" som oftest lukker omkring 10 december.
Der er heller ikke helt så mange mennesker som senere, selv om der altid er
mange.

Der er absolut ingen tilbudspriser i messetiden.

Hilsen Aksel

Fra : Anton

Dato : 23-08-06 07:47

> Der er absolut ingen tilbudspriser i messetiden.
>
> Hilsen Aksel

Tusind tak.
/Anton

Fra : JAS

Dato : 23-08-06 07:51

Hejsa Anton

Vi var selv til julemarked i Lübeck sidste år.
Vi boede ca. 40 km. fra Lübeck i noget der hedder Weissenheuser Strand.
Det er et vandland i stil med Lalandia hvor man kan leje lejligheder,
bungalows osv... det vil være perfekt hvis der er børn med på turen.
Vi kom til Weissenhaüser fredag ved 18 tiden, lørdag kørte vi så til Lübeck
og gik rundt i nogle timer og da vi kom tilbage til Weissenhaüser fik nogle
timer i vandland osv... var skønt og hyggeligt så kan varmt anbefales.

Mvh

Jan

Fra : Thomas Frandzen

Dato : 25-08-06 09:25

> [...]

> Der springer så nogen spørgsmål op:
> Er det godt for børn (5-9)?
> Nogen der kender et godt sted at overnatte (2-3 nætter i weekenden?

Jeg var i Lübeck her i sommers, og kan absolut anbefale Ringhotel Jensen ned
til floden lige ved den gamle Holstentor byport. Det er ret centralt. Men
jeg tænker om i måske allerede er for sent ude - vi snakkede med receptionen
om julemarkedet, og deres familieværelse(r) var allerede totalt booket for
hele December måned. Jeg kunne forestille mig, at det er det samme i resten
af bymidten, særligt i weekenderne.

Jeg har lavet en lille illustreret beskrivelse af turen her, hvis det har
interesse...
http://www.frandzen.com/artikler/Lubeck2006-1/

Venlig hilsen,

Thomas