Ram til iMac
Fra : Christian Flintrup

Dato : 19-06-01 18:03

Hej,

Hvilken type RAM bruger en ny iMac?
Er det SD-RAM?

--
Christian

Fra : Jonas C. Voss

Dato : 19-06-01 18:22

Christian Flintrup <junk@osxhacks.com> wrote:

> Hvilken type RAM bruger en ny iMac?
> Er det SD-RAM?

Ja

--
Jonas 24 hours in a day...
Erase HARDDRIVE to mail me 24 beers in a case...
coincidence?
- - Steven Wright

Fra : Christian Flintrup

Dato : 19-06-01 18:46

Jonas C. Voss <HARDDRIVEjc@voss.tf> wrote:

> Ja

Tak for at spare mig for at kigge på Apples ellers udmærkede TIL :)

--
Christian

Fra : Christian Flintrup

Dato : 19-06-01 18:49

Christian Flintrup <junk@osxhacks.com> wrote:

> Tak for at spare mig for at kigge på Apples ellers udmærkede TIL :)

For nu at svare på eget indlæg: Er følgende rigtigt:

"There are two DIMM slots accessible from the bottom of the computer.
Use a coin, like a quarter, to release the access panel and install the
DIMM or DIMMs. "

At der kun er 2 RAM-slots tilgængelige - også i de helt nye iMac'er med
CD-RW?

--
Christian

Fra : Martin Edlich

Dato : 19-06-01 20:49

In article <1ev9lol.pf9kc66grhdgN%junk@osxhacks.com>,
junk@osxhacks.com (Christian Flintrup) wrote:

> At der kun er 2 RAM-slots tilgængelige - også i de helt nye iMac'er med
> CD-RW?

Der er kun en tilgængelig fra fabrikken, den anden er fyldt ud.

Der er 2 RAM-slotte i alt.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Jens mathiesen

Dato : 19-06-01 20:53

> From: junk@osxhacks.com (Christian Flintrup)
> Newsgroups: dk.edb.mac
> Date: Tue, 19 Jun 2001 19:02:42 +0200
> Subject: Ram til iMac
>
> Hej,
>
> Hvilken type RAM bruger en ny iMac?
> Er det SD-RAM?

Er det IMac 350, IMac DV eller IMac DV SE så er anminlig PC100 eller PC133
RAM.

Jeg har ligge købt en 128 Mb PC133 blok til kun 282 Kr. hos
http://www.prcdata.dk .
Den virker fint i min IMac DV.

--
Hilsen Jens Mathiesen http://www.mobilixnet.dk/~mob17241

Fra : Christian Flintrup

Dato : 21-06-01 20:23

Jens mathiesen <mind@wanadoo.dk> wrote:

> Jeg har ligge købt en 128 Mb PC133 blok til kun 282 Kr. hos
> http://www.prcdata.dk .
> Den virker fint i min IMac DV.

Kan jeg købe deres 512 MB blok til 790,-?

Der står:

"Du skal have Via Apollo Pro133, Via KT133, Via KT133A eller Intel 440GX
Chipset, for at kunne køre med 512MB PC133. For SIS og ALI Chipset, se
producentens hjemmeside. De fleste Intel Chipsets kan IKKE klare 512MB
moduler."

Kan en CD-RW iMac klare det?

--
Christian

Fra : Christian Flintrup

Dato : 21-06-01 20:25

Christian Flintrup <junk@osxhacks.com> wrote:

> 790,-?

Jeg mente selvfølgelig 695,- :)

--
Christian

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 22-06-01 17:12

> [...]

> Chipset, for at kunne køre med 512MB PC133. For SIS og ALI Chipset, se
> producentens hjemmeside. De fleste Intel Chipsets kan IKKE klare 512MB

Jeg tror det ikke, for jeg har tidligere købt deres 512 MB blokke til et
par G4'ere på arbejdet. De virkede ikke, da maskinerne kun så dem som
256 MB moduler. Det har noget at gøre med, hvor mange bits RAM-chip'ene
består af (SVJH) og G4'erne kræver 256 Mbits når det er 512 MB moduler,
så det gælder nok også iMacs. PQI's er 128 Mbit.

--
René

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 22-06-01 17:30

René Frej Nielsen <rfn@altavista.net> wrote:

> [...]
> består af (SVJH) og G4'erne kræver 256 Mbits når det er 512 MB moduler,
> så det gælder nok også iMacs. PQI's er 128 Mbit.

Rettelse... de er tilsyneladende kun 64 Mbit hvis man kigger på
producentens hjemmeside. Kan det passe ?!?

--
René

Fra : Christian Flintrup

Dato : 22-06-01 18:01

René Frej Nielsen <rfn@altavista.net> wrote:

> Rettelse... de er tilsyneladende kun 64 Mbit hvis man kigger på
> producentens hjemmeside. Kan det passe ?!?

Åbenbart.

Men jeg tror alligevel at jeg tager chancen.

Det er jo kun portoen, der kan spildes... :)

--
Christan

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 23-06-01 13:52

Christian Flintrup <junk@osxhacks.com> wrote:

> Åbenbart.
>
> Men jeg tror alligevel at jeg tager chancen.
>
> Det er jo kun portoen, der kan spildes... :)

Det er korrekt, men jeg vil vove den påstand at det er 100% sikkert, at
PQI 512 MB klodser IKKE virker i nogen Mac. Hvis en DP 450 Mhz G4
(Gigabit) ikke understøtter dem, så gør en iMac nok heller ikke.

--
René

Fra : Christian Flintrup

Dato : 23-06-01 15:13

> [...]

> PQI 512 MB klodser IKKE virker i nogen Mac. Hvis en DP 450 Mhz G4
> (Gigabit) ikke understøtter dem, så gør en iMac nok heller ikke.

Øv ... :(

Men i hvert fald - tak for hjælpen.
Så vil jeg undersøge om der er andet billigt RAM i en eller anden anden
butik... :)

--
Christian

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 23-06-01 17:18

> [...]

> Øv ... :(
>
> Men i hvert fald - tak for hjælpen.
> Så vil jeg undersøge om der er andet billigt RAM i en eller anden anden

PRC-Data har jo også billig 256 MB RAM klodser og de virker nok fint i
Mac'en. Jeg har selv en SuperPC 256 MB klods i Cuben og der er ingen
problemer.

Jeg har lige bestilt 256 MB Standard RAM PC133 fra PRC-Data til 389 kr!
Det er så 778 kr. for 512 MB og det er da ikke så tosset.

--
René