Brokkehovederne er kommet frem...
Fra : DJ Supreme / Peter P~

Dato : 12-01-01 12:08

Jeg sidder lige og læser i MacNN's diskussionsfora, hvor der
tilsyneladende er nogen der brokker sig over de ting, der er ændrede i
Apple's nye produkter. PowerBook G4, nye PowerMacs... etc.

Og brokkehovederne er skam også til stede her i forumet.

Jeg må ærlig talt sige, at jeg mangler ord for at beskrive mine følelser
omkring det her; langt om længe er Apple kommet ud med fornyelser, og
GODE fornyelser er de! Mac'en sidder ikke længere fast i
MHz-hængedyndet, og de nye bærbare er lækre og geniale, og de nye
PowerMacs leverer et frisk pust til Mac'en på mange områder.

Ikke desto mindre hører jeg brok og utilfredse røster om bl.a de nye
PowerBooks over for lidt VRAM, kun en firewire port, ingen
udvidelsesplads, for lave Mhz, for lav ppi (pixels per inch) på skærmen
(HVAD?!), for høje priser (generelt)...

....og jeg synes det er til at brække sig over! Hvad fand** forventer i?
Apple er et lille firma, men ikke desto mindre formår de at holde ej
blot røven i vandskorpen (på trods af sådan cirke 120.000 dødsprofetier
på årlig basis), men også produktmæssigt langt over konkurrencterne, og
så mener nogen at de kun fortjener brok og spot?

Yderligere viser Apple langt om længe, at de faktisk LYTTER TIL KUNDER
OG BRUGERE, og tilføjer muligheder, som folk efterspørger, men det er
bare ikke godt nok?!

Kan i ikke bare være glade for at der er nogle geniale computere med et
genialt styresystem og genial software fra et ret så genialt firma
tilgængelige for jer, og så droppe den PC-bruger'iske utilfredshed?

--
- Peter
root (at) titancity (dot) com

titancity.com - the Mac portal

Fra : Carsten Matzon

Dato : 12-01-01 12:15

On Fri, 12 Jan 2001 12:08:23 +0100, DJ_Supreme_/_Peter_Perlsø wrote
(in message <1en4dp5.1pax2rz1bexllqN@116.ppp1-3.worldonline.dk>):

> Kan i ikke bare være glade for at der er nogle geniale computere med et
> genialt styresystem og genial software fra et ret så genialt firma
> tilgængelige for jer, og så droppe den PC-bruger'iske utilfredshed?

Hmmm jeg er fuldstændig enig i at man skal lade være med at brokke sig og at
Apple faktisk gør det godt...Men ligefrem at kalde det genialt alt hvad Apple
gør og laver er nok at overdrive men vil omformulere og sige at de laver et
skide godt alternativ til Windåse verdenen.. ;)

Mvh

Carsten

Fra : DJ Supreme / Peter P~

Dato : 12-01-01 18:08

Carsten Matzon <carsten@matzon.dk> wrote:

> [...]
> gør og laver er nok at overdrive men vil omformulere og sige at de laver et
> skide godt alternativ til Windåse verdenen.. ;)

Tja, uanset hvad du vil kalde det er vi nok enige.

Jeg siger iøvrigt ikke at Apple er perfekte, for de har sku' deres fejl.

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 12-01-01 23:50

DJ Supreme / Peter Perlsø <root@NOSPAM.com> wrote:

> [...]
> Apple's nye produkter. PowerBook G4, nye PowerMacs... etc.
>
> Og brokkehovederne er skam også til stede her i forumet.

HELT enig, hvis nogen brokker sig over en manglende FireWire port i den
nye PowerBook Sexy så op i røven med dem.

Apple har leveret denne gang, og det har de gjort godt. Hvis nogen vil
brokke sig kan de gøre det, men jeg vil nu vove det ene øje og påstå at
om 3 måneder er vi på vej tilbage til "januar"*

Mojn, Thomas

* M.h.t. det eneste der åbenbart interesserer folk, nemlig aktiekurser.

--
"Republicans understand the importance of bondage
between a mother and child."

...Governor George W. Bush, Jr.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 13-01-01 02:31

Hej Peter

Jeg sad faktisk i går aftes og nat og forsøgte at sætte noget sammen, -
noget i retning af det, du her har skrevet, så jeg vil ikke kommentere det,
- kun med det gamle mau-mau ordsprog... Godt brølt løve! - Eller som
romerne: - Vel talt, min søn!.

Blot 2 tinge mere... De supportgrupper, jeg er med i, har kun haft roser
til overs for både de nye Mac'er og OS 9.1, - dog med den tilføjelse, at
der er nogle sprogfolk, der er lidt bekymrede over, om de nu skal købe det
fulde produkt eller de kan opg. tl den billige pris, - men for mig er det
faktisk småting.

Det andet er, at jeg efterhånden tror, at mange af os danskere er blevet så
kræsne og ikke mindst kritiske over for alt og alle, der ikke opfylder bare
det mindste af vore ønsker. For et par år siden blev udtrykket
'Krævegenerationen' lanceret, - om de mennesker, der bare kræver og kræver.
- De vil have det lige nøjagtig, som _de_ ønsker det, - og så pokker stå i
alt andet.

Og jo, der er lige en lille ting mere, - og den har jeg sagt før... Det er
da for pokker ikke et megahøjt mhz-tal, det kommer an på, men den mængde,
der kan udføres på et givet antal millisekunder - eller er det
nannosekunder? - Og ja, - når den nye 733mhz - single processor - kan
udføre mere end dobbelt så meget på den samme tid som den for øvrigt
tilbagekaldte P4 1500mhz, - jeg synes det taler for sig selv.

- Og et meget lille PPS... PowerBook TI's farve? - Apple er jo blot vendt
tilbage til farven på deres første transportable modeller, - at så Sony
stjal den farve med Vaio'en, er en helt anden snak....

mvh. Erik Richard

> [...]

> genialt styresystem og genial software fra et ret så genialt firma
> tilgængelige for jer, og så droppe den PC-bruger'iske utilfredshed?

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962

Fra : Martin Edlich

Dato : 13-01-01 02:44

In article <3A5FAFC2.117F77CF@mail1.stofanet.dk>,
kml.ers@mail1.stofanet.dk wrote:

> - De vil have det lige nøjagtig, som de ønsker det, - og så pokker stå i
> alt andet.

Og det er forkert?

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 13-01-01 04:32

Hej Martin

- Ja for pokker! - Der er lige så mange ønsker, som der er mennesker! - Du har
ikke de samme ønsker, - krav og behov, som jeg fx. har, - og jeg har ikke de
samme krav, som fx. Morten R, Peter G, Peter B eller for den sags skyld et par
millioner andre.

Det, det kommer an på, er, at så mange 'main features' kommer med i et 'main
product', og så må der jo komme større modeller med flere
udvidelsesmuligheder/-faciliteter til dem, der vil have det. - Og så må de også
betale for det!

Jeg kunne godt i det andet indlæg have tilføjet, - at mange herhjemme
efterhånden ikke vil betale for det, de køber. - Med andre ord, - de vil have
alting for (næsten) ingenting! - Jeg kan ikke lide den mentalitet. Den har
været rådende i PC-verdenen i mange år, og nu er den tilsyneladende også kommet
til Mac-verdenen. - Og hvor det dog ligner HIFI-ræset fra 70'erne - større og
bedre, men f..... om man vil betale for det!

Jeg tro jeg også vil til at kræve noget... Jeg vil da også gerne hae en http
eller ftp server, - jeg vil også have en emionent udført hjemmeside, - men det
hele skal være GRATIS!

- Og for at være bare en smule grotesk. - Jeg vil også have et par nye øjne, så
jeg kan komme til at se normalt igen! - Men det kan jo ikke lade sig gøre, så
derfor må jeg "nøjes" med at bruge de hjælpemidler, der nu engang er til
rådighed, så jeg kan bruge det smule syn, jeg har tilbage! - Og de hjælpemidler
må jeg så betale for. !!!

mvh. Erik Richard

Fra : claus

Dato : 13-01-01 19:47

DJ Supreme / Peter Perlsø <root@NOSPAM.com> wrote:

> Og brokkehovederne er skam også til stede her i forumet.

Hvad med lidt selvkritik? Objektivt set er du jo selv et af de største
og mest aktive brokkehoveder i dk.edb.mac!

--
hilsen claus