Overnatning i nærheden af motorvejen melle~
Fra : Frodo Nifinger

Dato : 20-08-06 21:50

Vi skal på bilferie , Dvs. vi har lejet et hus i en lille landsby 60 km syd
for Rom. Derned kører vi med biltoget fra Hamburg tilLivorno og kører selv
resten af vejen.

Men hjem skal vi selv køre. Det er en 19 timers tur, og jeg må indrømme, at
jeg ikke har lyst til lege langdistancekører i et hug. Derfor skal vi finde
overnatning med morgenmad for en familie på 5 ca. midtvejs. Altså mellem
Kempten og Kassel.
Det skal gerne ligge tæt på motorvejen, og man må gerne kunne booke på
nettet. Meget gerne et sted med familie rum med 5 sengepladser.

Nogen, der har gode erfaringer?

På forhånd tak!

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Lars Kristian Jensen

Dato : 21-08-06 17:08

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det skal gerne ligge tæt på motorvejen, og man må gerne kunne booke på
> nettet. Meget gerne et sted med familie rum med 5 sengepladser.

Jeg kan ikke rigtigt svare på dit spørgsmål, men jeg har et spørgsmål til
dig. Jeg har hørt om biltoget før, hvordan fungerer det og kan det betale
sig, og hvor kan man bestille plads. Og kan man komme hele europa rundt ?

MVH

Lars

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 21-08-06 23:50

Lars Kristian Jensen wrote:

> [...]
> til dig. Jeg har hørt om biltoget før, hvordan fungerer det og kan
> det betale sig, og hvor kan man bestille plads. Og kan man komme hele

Du kan læse mere om biltoget her på DSB's hjemmeside:
http://www.dsb.dk/cs/Satellite?c=Page&cid=1084399073407&pagename=DSB%2FPage%2FIndholdsside_med_sidemenu_og_introindhold

I perioden april - oktober 2006 kører AutoToget over følgende strækninger;

I Tyskland kører AutoToget mellem følgende byer:
Lörrach - Hamburg - Hannover/Hildesheim - Bremen - Berlin
Lindau - Düsseldorf - Köln
München - Berlin - Hamburg- - Hannover/Hildesheim - Bremen - Dortmund -
Düsseldorf - Köln
Niebüll - Dortmund - Frankfurt - Stuttgart
Rügen (Sassnitz) - Frankfurt - Stuttgart
Sylt (Westerland) - Dortmund - Düsseldorf - Frankfurt - Stuttgart
AutoToget kører mellem følgende byer i Frankrig og Tyskland:
Avignon - Berlin - Dortmund - Düsseldorf - Frankfurt - Stuttgart
Fréjus - Düsseldorf - Hamburg
Narbonne - Berlin - Dortmund - Düsseldorf - Frankfurt - Hamburg -
Hannover/Hildesheim - München - Stuttgart - Salzburg

AutoToget kører mellem følgende byer i Italien og Tyskland:
Ancona - München
Bolzano - Berlin - Düsseldorf - Frankfurt - Hamburg - Hannover/Hildesheim
Napoli - München
Rimini - München
Verona - Berlin - Düsseldorf - Frankfurt - Hamburg

AutoToget kører mellem følgende byer i Østrig og Tyskland:
Innsbruck - Berlin - Düsseldorf - Frankfurt - Hamburg
Salzburg - Berlin - Düsseldorf - Hamburg
Villach - Berlin - Dortmund - Düsseldorf - Frankfurt - Hamburg -
Hannover/Hildesheim
Wien - Dortmund - Frankfurt - Hamburg

AutoToget kører mellem følgende byer i Kroatien og Tyskland:
Rijeka - Dortmund - Frankfurt - Hamburg

Det er ikke gratis at tage autotoget. Og man skal bestille i god tid, især
hvis man skal til Livorno fra Hamborg - Fandt jeg lige ud af

Turen fra Hamborg til Livorno koster ca. 4400 kr for en bil og 5 personer,
hvoraf en er under 11 år.
Det er så med liggepladser i egen 5 pers. kupe. Prisen er incl morgenmad.
Det er så her i mellemsæsonen.

Set i forhold til at køre selv er det temmeligt dyrt. Til gengæld kan man,
hvis man kan tilrettelægge ferien efter deres schnellbucher system få bilen
med for kun 76 kr (Man sparer ca 1800 kr) men det er kun 4 afgange om året.
Fidusen ved at tage toget er, at man kommer til at opleve landskabet
udervejs, og man ankommer frisk og veludhvilet frem, mens man sparer en
overnatning undervejs på en gasthof eller lign.

Det kommer også lidt an på, hvordan du gør din kørsel op. Set alene på
benzinomkostningerne og prisen på overnatning, er autotoget dyrere, men
regner du afskrivningen, dæk osv. med i regnestykket, er toget vist
billigere.

Jeg har så lige lært, at man skal bestille i meget god tid. især på
strækningen Hamborg - Livorno, da toget kun kører en gang om ugen. Med andre
ord - Jeg skal selv køre derned oxo.
Jeg turde nemlig ikke bestille toget, da der ingen afbestillingsgaranti
kunne gives. - Jeg skulle lige være sikker på, at vi fik nøglen til huset,
før jeg ville reservere pladsen på toget.

Så kan fjolset lære det!!! 19 timer i bil med 3 teenagers på bagsædet
nå, men det går jo nok - Det skal det jo

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Ejvind Munk Jensen

Dato : 21-08-06 17:25

> [...]
> Det skal gerne ligge tæt på motorvejen, og man må gerne kunne booke på
> nettet. Meget gerne et sted med familie rum med 5 sengepladser.

Jeg har tidlige benytter http://www.etaphotel.com de har i nærheden af 100
hoteller i Tyskland - et værelse koster omkring 40 Euro - om de har
familieværelser, er jeg lidt usikker på, men det kan du finde ud af på deres
hjemmeside.

God fornøjelse.

mvj
emunk

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : -= JF =- priv

Dato : 21-08-06 20:07

Frodo Nifinger (jni@GIRAFtdcadsl.dk) kradsede følgende besked i
<44e8cadf$0$75030$14726298@news.sunsite.dk>

> Nogen, der har gode erfaringer?

Jeg ved lige præcis hvor du skal bo

Dine krav matcher nemlig præcis det sted vi overnattede da vi kørte hjem fra
Garda for nogle uger siden!

Der ligger en rasteplads som hedder Rasthof Kassel.
Du kører fra motorvejen som på enhver anden rasteplads/benzintank langs de
tyske motorveje.
Motellet ligner et kedeligt provins etagebyggeri, men det har hvad man skal
bruge til en overnatning...
Vi havde et 5-sengs værelse. 2 dobbeltsenge og en enkeltseng.
Bad og toilet ligger på den anden side af gangen og deles med naboen. Der er
håndvask på værelset.
Der er store, fede og nyvaskede håndklæder på værelset, og sengetøjet er
knitrende rent!

På P-pladsen, modsat motellet, ligger der et lille butikscenter med en
burgerking og en restaurant.
Restauranten har nogle hamrende lækre skinkeschnitzler og iskoldt øl,
skænket med højt skum

Vi boede 4 personer på 5-sengs værelset, og prisen på værelset blev
reduceret med prisen for den tomme seng. Vi gav i omegnen af 80 euro for
overnatningen, og inkluderet i prisen er en KÆMPESTOR morgenmadsbuffet med
mange forskellige slags brød. Forskellige slags cornflakes, Pif-paf-puf,
guldkorn o.l. Bacon, æg, forskellige pølser, grøntsager, juice, frugt,
kaffe, cappucino, latte, the, kakao...Jeg ku' blive ved

Jeg kan kun anbefale stedet!!

--
Mvh. John

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 22-08-06 00:44

-= JF =- priv wrote:
> [...]
> cornflakes, Pif-paf-puf, guldkorn o.l. Bacon, æg, forskellige pølser,
> grøntsager, juice, frugt, kaffe, cappucino, latte, the, kakao...Jeg

Det lyder da som en plan.
Foreløbigt havde jeg kun fundet et hotel ved Neu-Ulm: Hotel Sonnenkeller
med 2 og 3 pers. rum til en samlet pris på 178 euro.

Hvis vi kan nøjes med 100 Euro og holde til klods op af motorvejen er det jo
perfekt.

Men jeg kan ikke finde hotellet på nettet!
Jo måske et telefaxnummer, hvis det er det her: Autobahnrasthaus Rasthof
und Hotel
Men har de ikke en hjemmeside, hvor jeg kan booke?
Jeg vil meget gerne vide, at der er senge klar, når vi kommer trætte frem.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Jan Bøgh

Dato : 22-08-06 17:22

Frodo Nifinger skrev i 44ea44f9$0$75029$14726298@news.sunsite.dk dette:

> Men jeg kan ikke finde hotellet på nettet!

prøv evt.:
http://www.linksundrechts.com/docs/GB/gb.htm

Vælg Kassel - så kan du derefter vælge strækningen omkring Kassel-Göttingen
og få en oversigt over hoteller mv.

mvh
jan

http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : -=JF=- arb

Dato : 23-08-06 12:31

> -= JF =- priv wrote:
>
> Hvis vi kan nøjes med 100 Euro og holde til klods op af motorvejen er det
> jo
> perfekt.

Det kan næsten ikke logge tættere på... Man forlader motellets
parkeringsplads ved at køre ud på accelerationsbanen 30 sekunder efter
at du har sat bilen i gear, er du på motorvejen.

Jeg ved dog ikke om de har net-bestilling.
Det vil nu undre mig hvis de ikke har plads... Vi var to familier på hver 4
personer som fulgtes hjem fra Italien... Vi fik plads uden at have
reserveret - og det var endda på den helt store hjemrejselørdag!!

Mvh John

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 23-08-06 12:46

"-=JF=- arb" <oplyses@ikke.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> 4 personer som fulgtes hjem fra Italien... Vi fik plads uden at have
> reserveret - og det var endda på den helt store hjemrejselørdag!!

Ok, tusind tak, så er jeg mere rolig.
Jeg er dog lidt i tvivl, om Kassel er det rigtige sted at overnatte.
Der er omtrent 700 km til Kassel, så der bliver rigtigt langt at køre dagen
efter, når vi skal videre til Giulianello, tæt på 1400 km.
Der findes ikke noget tilsvarende tættere mod Kempten? 300 km mere, så er
vi omtrent halvvejs dernede. eller retur.
Vi skal køre begge veje.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : -= JF =- priv

Dato : 25-08-06 22:57

Frodo Nifinger (jni@GIRAFtdcadsl.dk) kradsede følgende besked i

> Der er omtrent 700 km til Kassel, så der bliver rigtigt langt at køre
> dagen efter, når vi skal videre til Giulianello, tæt på 1400 km.

Jeg havde forstået at overnatningen skulle ske på hjemturen??
Den rasteplads jeg henviser tilligger i hvert fald på turen hjem, og om der
ligger en tilsvarende på udturen, ved jeg ikke.

--
Mvh. John

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 26-08-06 00:56

-= JF =- priv wrote:
> [...]
> Den rasteplads jeg henviser tilligger i hvert fald på turen hjem, og
> om der ligger en tilsvarende på udturen, ved jeg ikke.

Det var også planen, da jeg skrev mit oprindelige indlæg.
Desværre ventede jeg for længe med at bestille plads på autotoget til
Livorno fra Hamborg

Så nu skal vi køre begge veje

Men Rasthof Kassel er gemt i baghovedet til hjemturen.
Det blir nok den på vejen hjem.

På vejen derned blir det nok omkring Würzburg eller Neu-Ulm.
Vi er blevet enige om at køre, til vi ikke gider mere og så finde
overnatning.
Så får vi at se, hvor godt POI virker på min Mio 269+

Men jeg hører stadig gerne om billige hoteller tættere på den østriske
grænse.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : -= JF =- priv

Dato : 26-08-06 13:06

Frodo Nifinger (jni@GIRAFtdcadsl.dk) kradsede følgende besked i
<44ef8d9d$0$75032$14726298@news.sunsite.dk>

> På vejen derned blir det nok omkring Würzburg eller Neu-Ulm.
> Vi er blevet enige om at køre, til vi ikke gider mere og så finde
> overnatning.

På udturen valgte vi at overnatte i Østrig... Vi valgte at køre så langt som
muligt den første dag, og derved have den kortest muligt tur på andendagen -
det er dumt at ankomme til feriemålet og være fuldkommen udbombet

Vi kørte til Pflach i Østrig, og havde reserveret et 4-sengs værelse på
Gasthof zum Schwanen (http://gasthof-schwanen.com/flach/welcome.htm).
Vi ankom ved 19-tden, og fik et tæskelækkert måltid... Så snart vi havde
spist drønede ungerne i seng og lagde sig til at se Cartoon Network
Vi voksne gik i baren og fik en velfortjent mega-øl med tilhørende schnaps

Lækkert værelse med bad, toilet, satellit-tv. Morgenbufetten var ikke
megastor, men der mangleede ikke noget og der blev fyldt op hele tiden!

> Så får vi at se, hvor godt POI virker på min Mio 269+

Min Mio 168 klarede turen som en mis
Der var nogle 'spændende' øjeblikke hvor GPS'en viste vej af noget der
lignede cykestier - men den havde sgu ret hver gang

> Men jeg hører stadig gerne om billige hoteller tættere på den østriske
> grænse.

Gasthof zum Schwanen ligger liiiige på den anden side af grænsen, og er
faktisk et ret fint sted. Næste gang vi skal til Garda vælger vi nok at
overnatte der igen.
Jeg kan ikke huske prisen præcist, men mener at vi gav omkring 110?.

--
Mvh. John

Fra : -= JF =- priv

Dato : 26-08-06 13:11

-= JF =- priv (o@o.o) kradsede følgende besked i
19001$44f03932$3e3d8cc4$4612@news.arrownet.dk

> Jeg kan ikke huske prisen præcist, men mener at vi gav omkring 110?.

Nå, har lige set at de har prislisten liggende på hjemmesiden... 2 voksne og
2 børn i et 4-sengs værelse inkl. morgenmad: 102?...
Kvaliteten er absolut i orden, så prisen er mere end rimelig!

--
Mvh. John