Efterårsferie
Fra : Kim Bernhart

Dato : 20-08-06 21:40

Hej,
Hvor "langt" sydpå skal man i efterårsferien (uge 42) for at have en rimelig
varm ferie, ikke +30, men gerne shortsvejr. Har tænkt tyrkiet, men hvad med
Mallorca og andre ?
Hilsen
Kim

Fra : Merete

Dato : 20-08-06 23:15

"Kim Bernhart" <kibxx@xxprivat.dk (fjern xx'er for at sende mig en mail)>
skrev i en meddelelse

> [...]
> Hvor "langt" sydpå skal man i efterårsferien (uge 42) for at have en
> rimelig varm ferie, ikke +30, men gerne shortsvejr. Har tænkt tyrkiet, men
Vi var i Tunesien (Djerba) sidste år i uge 42, og der var der omkring 30
grader, ved ikke om det kunne bruges til noget...

Merete

Fra : Per Thomsen

Dato : 21-08-06 09:31

> Hvor "langt" sydpå skal man i efterårsferien (uge 42) for at have en
> rimelig varm ferie, ikke +30, men gerne shortsvejr. Har tænkt tyrkiet, men
> hvad med Mallorca og andre ?

Var i Tyrkiet sidste år i uge 42. Skønt vejr (mener at det var omkring 30
grader om dagen. Men om aftenen (når solen var gået ned), kunne der godt
være køligt.
Nogle gange var man nødt til at have lange ærmer.

Per

Fra : Pernille og Kennet F~

Dato : 21-08-06 12:40

Athen. Vejret var fremragende sidste år. Lidt køligt om aftenen, men der var
nogen der sad og spiste udenfor.

Hvis du har lidt mod på det, så er Israel fremragende. Libanon er også
dejligt, men det når næppe at blive bygget op igen. Israel er i det store
hele fuldstændigt sikkert, og Eilat er et godt feriemål.

Egypten er også oplagt. Jeg ved ikke, om Cairo og Alexandria er varmt, men
det burde være ganske godt i Hurghada. Vi overvejer selv den Arabiske halvø,
men så er du også ved at være lidt langt væk. Turen til Abu Dhabi fra CPH er
på omkring 8-9 timer. Jeg har ikke undersøgt, om der er direkte fly, men
Swiss kan gøre det for under kr. 4000,-.

Kennet

--
www.pernille-kennet.dk
.... rejsebeskrivelser fra hele verden ....

Fra : Lars Kristian Jensen

Dato : 21-08-06 17:07

> [...]
> Hvor "langt" sydpå skal man i efterårsferien (uge 42) for at have en
> rimelig varm ferie, ikke +30, men gerne shortsvejr. Har tænkt tyrkiet, men

Jeg har før været på Kreta i uge 42, og det var også udemærket vejr omkring
25 grader.

mvh
Lars

Fra : Kim Bernhart

Dato : 21-08-06 21:16

skrev i en meddelelse news:44e8c8b6$0$12675$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
> Hvor "langt" sydpå skal man i efterårsferien (uge 42) for at have en
> rimelig varm ferie, ikke +30, men gerne shortsvejr. Har tænkt tyrkiet, men

Tak for de gode svar, vi er en lille familie med 2 børn på 3 og 6 år. Derfor
går vi nok også efter så kort tur som muligt. Vi har fået lidt at arbejde
med.
Hilsen
Kim