StofaNet FlexRate
Fra : Martin Bech

Dato : 12-01-01 11:58

Jeg har lige fået en FlexRate konto (dejlig billig :)

Men man skal benytte en web-baseret login (familylogon) for at komme ud
af huset, og den timer selv ud efter nogle minutter uden aktivitet. Det
synes overflødigt, når man ikke betaler minutpris.

Er der nogen af jer der har fundet noget smart, så man ikke skal logge
på igen med lange koder bare fordi man henter en kop kaffe eller skriver
et brev?

Hilsen Martin Bech

Fra : Morten Nielsen

Dato : 12-01-01 16:42

Ja, en hvis Christian Ginnerup har lavet en smart lille program. Det hedder
Stofanet Signon

Jeg ved ikke lige hvad hans hjemmeside er, men prøv på mail til :
ginnerup@mail1.stofanet.dk

Morten

Fra : Ditte & Nicolai

Dato : 12-01-01 17:05

Kommer her: http://home1.stofanet.dk/ginnerup/

--
MVH Nicolai Brandt

Fra : Martin Bech

Dato : 12-01-01 18:35

Ditte & Nicolai wrote:

> Morten Nielsen <morten@pathfinder.dk> wrote:
> Kommer her: http://home1.stofanet.dk/ginnerup/

Tak for svarene. Men med FlexRate har man ikke fast IP-nummer som
Ginnerups program forudsætter. Man får IP vha. dhcp.

I øjeblikket åbner man en browser, fylder koderne ind, og trykker på
"Log på".

Hilsen Martin Bech

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-01-01 22:23

Martin Bech <mbech@usa.net> wrote:

> Tak for svarene. Men med FlexRate har man ikke fast IP-nummer som
> Ginnerups program forudsætter. Man får IP vha. dhcp.

DHCP betyder ikke nødvendigvis at man ikke har fast IP#

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Det var bare min mening, og hvis nogen skulle finde på at sige noget
grimt om Marianne Jelved kan de få med mig at bestille... #¤#&*

Fra : Ditte & Nicolai

Dato : 13-01-01 00:48

Hej Martin

> [...]

> Ginnerups program forudsætter. Man får IP vha. dhcp.
>
> I øjeblikket åbner man en browser, fylder koderne ind, og trykker på

Jeg ved ikke lige hvor henne i landet du logger på, men Stofanettet
mener jeg helt bestemt er med fast IP adresse (min har ikke ændret sig
siden jeg selv kom på for over 1 år siden).

Det er rigtigt at Stofa har 2 slags IP'er. Den ene er tildelt til at
logge på Stofa med og den anden bruges fra stofa's server og videre ud i
verden. Man kan på Stofas side finde IP adressen der bruges videre fra
deres servere. Det hedder i øvrigt Lokal og Global IP adresse. Du finder
det her:

http://www.stofanet.dk/cgi-bin/ip

Det er også den Globale IP adresse man skal bruge hvis din egen maskine
skal bruges som web-server. Det fungere faktisk ganske udemærket.

--
MVH Nicolai Brandt

Fra : thorkild

Dato : 13-01-01 15:28

--
- jamen jeg har da så vidt jeg ved et fast IP-nummer og det fik jeg
samtidigt med at jeg før jul blev oprettet på StofaNet med FlexRate med

--
Venlige hilsner

Thorkild Johs. Nielsen

Fra : Jon Dough

Dato : 13-01-01 23:40

Det er kun til at identificere din computer over for dit kabelmodem!

Fra : Martin Bech

Dato : 13-01-01 23:59

thorkild wrote:
> samtidigt med at jeg før jul blev oprettet på StofaNet med FlexRate med
> det samme.

Jeg må medgive at mit IP-nummer virker nogenlunde fast. Jeg fik i hvert
fald det samme efter næsten et døgn uden login.

Men hvilket portnummer skal man skrive i Ginnerups Sofanet Sign On?

Venlig hilsen Martin Bech

Fra : Glenn Pedersen

Dato : 14-01-01 01:50

> [...]

> fald det samme efter næsten et døgn uden login.
>
> Men hvilket portnummer skal man skrive i Ginnerups Sofanet Sign On?

Du skal bruge portnr. 259

Fra : Martin Bech

Dato : 14-01-01 13:23

Glenn Pedersen wrote:

> Du skal bruge portnr. 259

Tak, men det virker desværre ikke. Den svarer med fejl 101 ?!?

Hilsen Martin Bech

Fra : Ditte & Nicolai

Dato : 14-01-01 17:26

Martin Bech <mbech@usa.net> wrote:

> Tak, men det virker desværre ikke. Den svarer med fejl 101 ?!?

Har du husket at bruge den rigtige IP adresse: 192.168.30.2 ?

--
MVH Nicolai Brandt

Fra : thorkild

Dato : 14-01-01 20:23

Ditte & Nicolai wrote:

> [...]

-------------------------------

Det er vist den fejl jeg fik da StofaNet ikke fungerede (ude på nettet altså).

--
Venlige hilsner

Thorkild Johs. Nielsen

Fra : Morten Nielsen

Dato : 15-01-01 13:08

Hej alle

Jeg kan kun tilslutte mig Ditte og Nicolai: IP-ADRESSEN i C. Ginnerups Signon
skal være 192.168.30.2 , port 259 - og nej det har ikke noget med dit eget
ip-nummer at gøre.
Du har sådan set to ip-numre, som i virkeligheden er det samme. Du har et
nummer, som bruges i det store stofanet lokaltnetværk (sikkert
192.168.xxx.xxx.) og så har du et "udenfor stofanet"-ip-nummer, som du f.eks.
skal bruge hvis du eller andre skal "connecte" til din mac via en anden mac
via vælger (TCP/IP-adresse) (i mit tilfælde er det 212.10.xxx.xxx).

I mine øjne er Stofanet et godt produkt, men deres support sucks! Jeg kan
f.eks. ikke forstå hvorfor Ginnerups Signon program stadig skal være så
ukendt, at det kun kan oplyses her af erfarne brugere, og hvorfor
standardinstallationen fra Stofas side er nogle beværlige applescripts?

Morten
Århus

Fra : Søren Straszek

Dato : 15-01-01 14:45

> [...]

> ukendt, at det kun kan oplyses her af erfarne brugere, og hvorfor
> standardinstallationen fra Stofas side er nogle beværlige applescripts?

Hvis man som jeg bruger Flexrate, så er applescripts'ene ret smarte: Put
"åben Internet" i startemner i systemmappen - og du er på internettet
når du startet op.

Søren

Fra : Martin Bech

Dato : 15-01-01 17:26

Tak for indlæggene.

Jeg kan forstå at den type opkobling jeg (os i Hjørring) har fået er
anderledes end de tidligere/øvrige. Jeg har ikke et ip-nr. på
192.168-netværket som bliver oversat til ekstern adresse. Jeg får et
'rigtigt' ip-nr. tildelt med dhcp (212.10.xxx.xxx).

Jeg har ingen stofa-cd med scripts og StofaSignOn har ingen effekt. Når
jeg starter mac'en virker dns og ikke ret meget mere. Ikke fx ping. Jeg
skal i en browser udfylde en web-form med mine koder, hvorefter der
bliver lukket op for de øvrige protokoller:

<form action="/cgi-bin/login" method=post>
</form>

Jeg kan selvfølgelig sætte timeout-værdien til 2 timer og lade fx et
postprogram tjekke post med kortere interval for at holde forbindelsen
åben, men jeg må nok lære at leve med :) at skulle logge på hver gang
jeg starter compureren.

Venlig hilsen

Martin Bech
http://come.to/bech

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 18-01-01 23:05

> [...]

> skal bruge hvis du eller andre skal "connecte" til din mac via en anden mac
> via vælger (TCP/IP-adresse) (i mit tilfælde er det 212.10.xxx.xxx).

DHCP bliver en mulighed for alle inden for et par måneder. Så vidt jeg
har fået oplyst, bliver det også muligt uden det besværlige "Family
Login".

Så kan man pludselig køre VPN til sin arbejdsplads, så øhhh ... håber
ikke DHCP kommer alligevel )

> I mine øjne er Stofanet et godt produkt, men deres support sucks!

Ikke generelt, men m.h.t. Mac vil jeg give dig ret. Men ringer man, står
de på hovedet for at hjælpe en.

Enig.

Mojn, Thomas

--
"We have a firm commitment to NATO, we are a part of NATO.
We have a firm commitment to Europe. We are a part of Europe."

...Governor George W. Bush, Jr.

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 14-01-01 22:57

Martin Bech <mbech@usa.net> wrote:

> Tak, men det virker desværre ikke. Den svarer med fejl 101 ?!?

Det er ved at være uddateret, men kig evt. min side på:

http://www.boelskifte.dk/stofanet/

Mojn, Thomas

Fra : Jon Dough

Dato : 13-01-01 23:41

Jeg mener bestemt at du på www.stofanet.dk selv kan bestemme din timeout!!!

Jeg er ikke sikker da jeg ikke har stofa - men jeg har da sat det op for en
"homie" - og mener bestemt at der var mulighed for dette!!!

Du kan også bare lave et applescript som du kan placere på dit
skrivebord.... Ved at dobbeltklikke på dette logger du på....

mvh

René VEndelbo

Fra : Carsten Ortmann

Dato : 14-01-01 11:21

> [...]

> Er der nogen af jer der har fundet noget smart, så man ikke skal logge
> på igen med lange koder bare fordi man henter en kop kaffe eller skriver

Du kan gå til www.stofanet.dk, vælge Brugeropsætning eller sådan noget
og derved få lov til at ændre din idle-time. Ret nemt. Højeste sats er
7200 sekunder (to timer) men det er jo også rimeligt lang tid at bruge
på at hente kaffe.

Carsten

Fra : Martin Bech

Dato : 14-01-01 13:26

Carsten Ortmann wrote:
> [...]
> og derved få lov til at ændre din idle-time. Ret nemt. Højeste sats er
> 7200 sekunder (to timer) men det er jo også rimeligt lang tid at bruge

Fint nok, det hjælper allerede meget, men man skal stadigvæk taste lange
koder ved login. Ret træls!

Hilsen Martin Bech

Fra : Jon Dough

Dato : 14-01-01 14:29

På din StofaNet CD ligger der 2 apple scripts du kan redigere med brugernavn
og adgangskode.

Ved at dobbeltklikke på en af dem, logger du på/af uden at skulle indtaste
noget som helst.

/René

Fra : Carsten Ortmann

Dato : 17-01-01 19:58

Jon Dough <vendelbo@t-online.de> wrote:

> [...]
> og adgangskode.
>
> Ved at dobbeltklikke på en af dem, logger du på/af uden at skulle indtaste

Hvis du henter Ginnerups Stofanet Sign-On program kan du lægge alle de
informationer i det, og så skal du sådan set bare klikke på én knap
eller slå hårdt ned på din return-knap for at komme af og på. Det er
meget nemt og meget stort.

Jeg har en henvisning til Stofanet Sign-On liggende i mine startemner,
så programmet loader altid når jeg booter og er klar til brug. Nu
mangler vi kun at det kan scriptes, så kan man åbne sin forbindelse i
sammebevægelse.

HDH
Carsten