frank zappa- guitar solo
Fra : Lampen

Dato : 19-08-06 16:06

Hvem er det der laver den sindsyge guitar solo på det her nummer?:

album: Sheik Yerbouti
nummer: Yo Mama - Frank Zappa

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 19-08-06 17:00

Lampen skrev:

> Hvem er det der laver den sindsyge guitar solo på
> det her nummer?:

> album: Sheik Yerbouti
> nummer: Yo Mama - Frank Zappa

FZ himself (samt lead vocal).

Men som der står: "The basic track for vocal sections
and middle of guitar solo recorded live at the Odeon
Hammersmith, London; guitar solo is from a four
track recording made in som little town outside of
Nurnberg that I can't remember the name of.
Over-dubs: lots.

--
Herluf :·)

Fra : Lampen

Dato : 19-08-06 17:13

Herluf Holdt, 3140 wrote:

> [...]
> Hammersmith, London; guitar solo is from a four
> track recording made in som little town outside of
> Nurnberg that I can't remember the name of.

hvad er over-dubs ?

Fra : Lampen

Dato : 19-08-06 17:25

Lampen wrote:

> hvad er over-dubs ?

går ud fra at det er optaget i små bidder. Men gør ikke noget i mine
ører, bare det lyder fedt :D

Overgangen fra vocal starten til selve soloen lyder også fuldstændigt
vildt i mine ører. Ville meget gerne have nået at have hørt den mand live.

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 19-08-06 17:29

Lampen skrev:

> hvad er over-dubs ?

Det er når man lægger flere optagelser oven i
hinanden, altså mixer "det bedste" fra flere
optagelser sammen i pladestudiet. (Track on tracks).

--
Herluf :·)