Drejeskive tlf.
Fra : Tina

Dato : 19-08-06 12:31

Hej alle...

Jeg vil gerne have en gammel drejeskive tlf. til at virke. Jeg får godt nok
klartone, men når jeg ringer op siger den "dytelyt" i stedet for ringetone.
Det er når jeg ringer til 6531XXXX numre. Når jeg derimod ringer til et
6530XXXX nummer ringer den tilsyneladene rigtigt. Kan det ikke mere lade sig
gøre at bruge drejeskivetelefoner i DK?

Mr. X

Fra : KsNa

Dato : 19-08-06 15:23

"Tina" <tina@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ringer til et 6530XXXX nummer ringer den tilsyneladene rigtigt. Kan det
> ikke mere lade sig gøre at bruge drejeskivetelefoner i DK?

Ja, de kan bruges i Danmark.
Hvis den virker til 6530xxxx så er det ikke telefonen der fejler noget, hvis
du høre "dytelyt" også kaldet 3klangstone så findes det nummer du ringet til
ikke.

mvh
kim

Fra : Tina

Dato : 19-08-06 16:05

"KsNa" <KsNa@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hvis den virker til 6530xxxx så er det ikke telefonen der fejler noget,
> hvis du høre "dytelyt" også kaldet 3klangstone så findes det nummer du

Jo, nummeret findes, det er til min gamle mor . Heller ikke min mobiltlf.
kan jeg ringe til......

Fra : KsNa

Dato : 19-08-06 19:55

> "KsNa" <KsNa@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> Jo, nummeret findes, det er til min gamle mor . Heller ikke min
> mobiltlf. kan jeg ringe til......

Den eneste forskel jeg kan se på de numre er, at i det der ikke virker er et
"1"tal, er der også det i dit mobilnr? Da 1tallet er det der skal drejes
mindst, kommer du måske ikke langt nok ned mod stoppet (der kommer jo ikke
så meget fart på fingeren).

Mvh
Kim

Fra : Mendoza

Dato : 19-08-06 19:58

KsNa wrote:
> [...]
> der skal drejes mindst, kommer du måske ikke langt nok ned mod
> stoppet (der kommer jo ikke så meget fart på fingeren).

Kan det have noget at gøre med hvilken central man ringer til?

Fra : KsNa

Dato : 19-08-06 20:03

"Mendoza" <doza@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Kan det have noget at gøre med hvilken central man ringer til?

Næppe.

Fra : Carl

Dato : 20-08-06 15:45

Jep, ikke alle moderne centraler understøtter den
signalleringsform(=pulskode) som en drejeskive telefon anvender. Så vidt jeg
husker så holdt TDC op med at garantere understøttelse af pulskode i
forbindlese med årtusindeskiftet.

Selv hvis du er så heldig at komme igennem så kan du ikke styre en evt.
talerobot(f.eks. aflytte telefonsvarer) da det kræver DTMF-signallering.

mvh
Carl

Fra : KsNa

Dato : 20-08-06 18:42

"Carl" <ccbj@ccbj.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> signalleringsform(=pulskode) som en drejeskive telefon anvender. Så vidt
> jeg husker så holdt TDC op med at garantere understøttelse af pulskode i

Den central man er tilsluttet skal kunne modtage pulser (det kan alle TDCs
vist), men når centralen ringer videre er det ligegyldigt hvordan du skabte
kaldet.

> Selv hvis du er så heldig at komme igennem så kan du ikke styre en evt.
> talerobot(f.eks. aflytte telefonsvarer) da det kræver DTMF-signallering.

Det har jo ikke noget med centralen at gøre.

Mvh
Kim