Hvilket cd?
Fra : Ulrik

Dato : 18-08-06 12:13

Hejsa...

Hvilket cd med The Beetles indeholder følgende sang:
Mrs. Robinson

Ved ikke om sange hedder sådan, men håber I ved, hvad for en sang jeg mener,
og kan hjælpe mig frem til en cd med sangen.

På forhånd tak.

--
MvH

Ulrik
nettet@uacxx.dk
Fjern xx efter uac

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-06 12:34

"Ulrik" <nettet@uacxx.dk> wrote in message
> Hejsa...
>
> Hvilket cd med The Beetles indeholder følgende sang:
> Mrs. Robinson

Mener du ikke Simon & Garfunkel, i stedet for Beatles?

Nummeret Mrs. Robinson er fra filmen "The Graduate"
http://www.imdb.com/title/tt0061722/
Det findes på albummet "Bookends" med Simon & Garfunkel fra 1968, + en masse
andre senere albums. http://hem.passagen.se/hakangbg/simgarindex.htm

/Alex

Fra : Holst

Dato : 18-08-06 12:36

Stav det "Beatles" og kig her: http://www.allmusic.com

Fra : Allan Krautwald

Dato : 18-08-06 12:37

"Ulrik" <nettet@uacxx.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
mener,
> og kan hjælpe mig frem til en cd med sangen.

Den findes ivhertfald ikke på nogle officielle CD'er...da de aldrig har
udgivet den.
Mrs. Robinson er med Simon & Garfunkel og indgår i soundtracket til filmen
the Graduate...vist nok Fagre voksne verden på dansk.

Fra : Mads Breddam

Dato : 18-08-06 12:42

> Hvilket cd med The Beetles indeholder følgende sang:
> Mrs. Robinson

Det ved jeg ikke - ved intet om Beatles, men det er da muligt, at de har en
sang ved det navn.

Men jeg ved at Paul Simon (Simon & Garfunkel) har skrevet en meget kendt
sang med den titel - kunne det være en forveksling? Ellers kan man som regel
finde svar på den type spørgsmål her: www.allmusic.com .

--
Mvh.:
Mads Dupont Breddam

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-06 12:52

On Fri, 18 Aug 2006 13:13:07 +0200, Ulrik wrote:

> [...]
>
> Ved ikke om sange hedder sådan, men håber I ved, hvad for en sang jeg mener,
> og kan hjælpe mig frem til en cd med sangen.

Tænk, jeg troede det var Simon og Garfunkel der havde lavet den? Ved
nærmere eftertanke: Det *var* det sgu. Ja, ja, Fyn er fin, pis mig i øret,
mand. Altså: Ud på det brølende Google og find en plade med dem, hvor den
er på. Nummeret blev brugt i filmen "The Graduate" og derfra har vi osse
"Sound of Silence" og "Scarborough Fair" - begge S&G klassikere.

(Jøsses, hvis jeg nu husker forkert. *Så* bliver der jo nok ballade her i
gruppen
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 18-08-06 13:29

Kurt Hansen skrev:

>Ud på det brølende Google

http://www.google.dk/search?hl=da&q=%22beatles+-+mrs+robinson%22&btnG=S%C3%B8g&meta=
utroligt så mange der tager fejl

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-06 13:51

On 18 Aug 2006 12:28:32 GMT, Ivan V. Klattrup wrote:

> http://www.google.dk/search?hl=da&q=%22beatles+-+mrs+robinson%22&btnG=S%C3%B8g&meta=
> utroligt så mange der tager fejl

Nope, for en gangs skyld tager Google fejl. Jeg ved ikke hvor alt det
Beatles-støj kommer fra når man søger - måske har The Beatles indspillet
sangen engang?

Det er Paul Simon der har skrevet nummeret.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-06 14:15

On Fri, 18 Aug 2006 14:50:52 +0200, Kurt Hansen
<kurt-snabela-towle-dk> wrote:

>Nope, for en gangs skyld tager Google fejl. Jeg ved ikke hvor alt det
>Beatles-støj kommer fra når man søger -

Google tager ikke fejl, for Google leverer kun hvad den kan finde.
Dem der tager fejl er de personer der har skrevet Beatles ind i deres
MP3-tags, og dernæst lagt playlisterne online. Når man dernæst
fildeler, kan sådan en fejl sprede sig med lynets hast.

>måske har The Beatles indspillet
>sangen engang?

Nej.
Sangen "You really got at hold on me fra albummet "With The Beatles"
kaldes somme tider "Robinson" som undertitel, men det er det nærmeste
jeg kan finde nogen sammenhæng mellem Beatles og Robinson.

>Det er Paul Simon der har skrevet nummeret.

Ja nemlig ja.

/Alex

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 18-08-06 14:24

Kurt Hansen skrev:

>for en gangs skyld tager Google fejl.

Jeg fik vist ikke præciceret mig, det var ikke gruppens brugere som jeg
mente tog fejl, men i stedet alle dem der har lagt den (tekst,
bemærkninger osv.) op på forskellige sider, hvilket jo ad gode grunde jo
sagtens kan gøre at nogle brugere er overbevist om at så må den findes,
fordi at man så tit læser (rundt omkring på (use)nettet) "Brug Google"

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk