Skærme
Fijala 3554
Problemer med Asus Geforce fx5700 og samsu~
Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 17-08-06 13:42

Hej Ng

Jeg har netop købt denne dejlige nye fladskærm...

Men lykken varede ikke længe... Jeg ville jo selvfølgelig bruge DVI portene,
nu da de både er på mit grafikkort: Asus V9570/TD 256MB DDR, GeforceFX 5700,
TV-OUT/DVI og på min skærm: Samsung SyncMaster 204B.

Men selvom jeg installere den rigtige digitale driver til skærmen, og den
nyeste detonator driver, kan jeg max komme op i 1280*1024 når jeg bruger
DVI, men hvis jeg bruger det gamle stik, kan jeg fint kører 1600*1200.

Er der nogen der har prøvet dette og måske har en løsning

Mvh Jacob.

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 17-08-06 18:11

"Jacob d'Andrade" <jacob@removethezub.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> DVI, men hvis jeg bruger det gamle stik, kan jeg fint kører 1600*1200.
>
> Er der nogen der har prøvet dette og måske har en løsning

Nu ikke lige det problem du har med at du ikke kan få opløsningen højt nok
op, burde ikke være noget problem, men da jeg fik en fladskærm skulle mit
fx5200 skiftet til et fx5900 for at kunne se film og 3D uden udrivninger
eller manglende linier. Dengang søgte jeg nettet igennem og fandt ud af at
et fx5900 var det absolut mindste gfx kort der kunne trække 1600*1200 på DVI
uden problemer, men som sagt selv et fx5200 kunne levere 1600*1200 på DVI.
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as