privat køb gennem finansierings institut
Fra : Thomas

Dato : 19-06-01 14:47

Da jeg ikke ligger inde med ALLE pengene til en anden mc, så fandt jeg en
bank som kørte med mc lån til rimelig rente.
Jeg søgte og blev godkendt. SÅ viste det sig at for at få pengene udbetalt
skulle man sende dem
1: en slutseddel på købet af cyklen
2: en midlertidig omregistrering i ens eget navn af cyklen...

Nu tænker jeg så.. hvem vil sælge sin mc på den måde?

Jeg kommer og vil gerne købe cyklen, og siger så
mig:"ok, hør nu her.. vi skal lige have lavet en slutseddel på det her salg"
sælger:" ja ok.. når jeg har fået mine penge"
mig "joo.. ser du.. jeg har ikke dine penge før efter sedlen er skrevet"
sælger "hmm hmm.. ok så lad gå da.. " rækker mig en seddel
sælger "giv mig så mine penge"
mig "nææ, du.. nu skal jeg også lige omregistrere maskinen før jeg har penge
til dig"
sælger "HVAD???"
mig "jaa.. og for at omregistrere den i mig navn skal jeg jo lige tegne en
forsikring på den i mit navn også"
sælger ".....sig mig en gang.. tror du jeg er sindsyg? Skrid! forsvind! Du
prøver at svindle mig, din #&%¤" fusker!"

Det næste man ser er mig i vildt løb væk fra en mand der kommer råbende
efter mig, vildt svingende med det vejtræ han rykkede op og prøver at slå
mig i hovedet med.

Hrmf.. pointen er.. hvad pokker kan man bruge SÅDAN et lån til? Er der nogen
her der ville handle med mig under de forhold? Jeg tror sgutte jeg selv
ville.

Fra : HCW

Dato : 19-06-01 15:15

> Jeg søgte og blev godkendt. SÅ viste det sig at for at få pengene udbetalt
> skulle man sende dem
> 1: en slutseddel på købet af cyklen

En slutseddel er ikke andet end en skriftelig aftale om at du skal have en
MC mod at betale nogen penge. Du får ikke retten til MC'en før du har
betalt. Derfor er der ingen problemer med det.

> 2: en midlertidig omregistrering i ens eget navn af cyklen...

Da omregistreringen skal være midlertidig er det umiddelbart heller ikke
noget problem.
For det andet har en registring på motorkontoret (så vidt jeg husker) ikke
samme virkning som en registrering på tingkontoret, nemlig at den registrede
person også er ejer.

> Nu tænker jeg så.. hvem vil sælge sin mc på den måde?

Der er derfor vist ikke nogen juridiske problemer med bankens krav, men det
lyder godt nok besværligt (særligt nr. 2).

Hans Chr.

Fra : Jon Nielsen

Dato : 19-06-01 15:56

Man kunne jo låne pengene kortvarigt i banken ( i få dage til høj rente +
gebyr), og så betale dette lån ud med financieringsselskabets penge...?
'skulle højest koste dig et par hundrede.

Jonz - XJ600S - indtil for 1 time siden....

Fra : Frederik

Dato : 20-06-01 09:55

"Jon Nielsen" <mail@jonnielsen.dk> wrote in message
> [...]
> 'skulle højest koste dig et par hundrede.
>
> Jonz - XJ600S - indtil for 1 time siden....

En del banker vil dog lave pantebreve, samt opkræve gebyr for at oprette et
lån, det kostede da mig ca. 4200 ialt. Det var i Unibank, måske der er
andre banker der er mere fleksible, det ved jeg ikke.

Frederik