Exotisk Ferieparadis om sommeren?
Fra : Mette

Dato : 15-08-06 17:53

Min forlovede og jeg vil meget gerne på bryllupsrejse et meget lækkert
sted - det skal være Bounty-agtigt og formålet er udelukkende sol, strand,
turquis-blåt vand og afslapning - ro og fred.
Vi har haft mange steder i tankerne: Filippinerne, Caribien, Maldiverne
osv.... Der er bare et stort problem: Når det er sommer i Danmark, er det
regntid de steder vi har overvejet. Vi kan ikke rigtigt tage afsted udenfor
skolernes sommerferie, da jeg har en datter, der skal passes hos mormor og
morfar og vi kan ikke bare hive hende ud af skolen i 2 uger om vinteren -
for hvor skal hun så lige være?

Mit spørgsmål er derfor: Findes der Bounty-agtige steder på kloden, hvor
solen altid skinner - også i Juli måned?

På forhånd tak.

Fra : Marianne Kristiansen

Dato : 15-08-06 17:59

On Tue, 15 Aug 2006 18:53:22 +0200, Mette wrote:

> Mit spørgsmål er derfor: Findes der Bounty-agtige steder på kloden, hvor
> solen altid skinner - også i Juli måned?

Bountyaktig... Da er vel Hellas utelukket kanskje. Det ligger en øy ved
Madeira som i motsetning til Madeira har laaange, hvite strender. Uten at
jeg kommer på navnet nå.

--
Marianne Kristiansen
Chios - Vindenes og duftenes øy

Fra : Marianne Kristiansen

Dato : 15-08-06 18:02

On Tue, 15 Aug 2006 18:58:32 +0200, Marianne Kristiansen wrote:

> Det ligger en øy ved
> Madeira som i motsetning til Madeira har laaange, hvite strender. Uten at
> jeg kommer på navnet nå.

Porto Santo!

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 15-08-06 18:54

Marianne Kristiansen <mixelite@hotmail.com> writes:

> Bountyaktig... Da er vel Hellas utelukket kanskje.

Bare sådan lige for folk der ikke er til norsk: Hellas er Grækenland.

/Trine

--
Hyggelig butik med spændende ting, kurve, julesager og meget mere
Kom og besøg os, tag madpakken med og gå en tur i skoven

Fra : Marianne Kristiansen

Dato : 15-08-06 19:10

On 15 Aug 2006 19:54:01 +0200, Trine Kornum Christiansen wrote:

> Bare sådan lige for folk der ikke er til norsk: Hellas er Grækenland.

Hellas er da ikke bare brukt på norsk? -men takk. Jeg glemte at jeg postet
på en dansk gruppe og at språket ikke alltid er likt

Fra : Jan Bøgh

Dato : 16-08-06 08:21

Trine Kornum Christiansen skrev i ufyfxc2bq.fsf@trinekc.dk dette:

> Bare sådan lige for folk der ikke er til norsk: Hellas er Grækenland.

Også på dansk.

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Anette

Dato : 15-08-06 18:20

"Mette" <mette@.dk>
> [...]
>
> Mit spørgsmål er derfor: Findes der Bounty-agtige steder på kloden, hvor
> solen altid skinner - også i Juli måned?

Der er ikke umiddelbart grund til at afskrive Caribien. Jeg har i hvert fald
tilbragt to uger på den Dominikanske Republik i juli uden en dråbe regn.
Der er selvfølgelig atid en risiko for en hurricane...... men jeg ville tage
chancen. Det er måske ikke så eksotisk som østen, men vandet og strandene
fejler ikke noget.

Anette

Fra : Pernille og Kennet F~

Dato : 15-08-06 21:49

> Mit spørgsmål er derfor: Findes der Bounty-agtige steder på kloden, hvor
> solen altid skinner - også i Juli måned?

Ja da... Et par forslag:

- Samoa, Cook eller andre øer i Stillehavet.
- Zanzibar
- Rio (evt. lidt længere nord på, men vejret var fint i juli).

Kennet
--
www.pernille-kennet.dk
.... rejsebeskrivelser fra hele verden ....