Skærme
Fijala 3554
Ny LCD Skærm, er denne ok?
Fra : Christian Møller Nie~

Dato : 14-08-06 16:12

Hej NG.

Jeg er ved at se efter en ny skærm til mine forældre. Deres gamle
(snart 10 år) 17" er ikke ret god længere.

Jeg har fundet disse, men vil lige høre om der er nogle som kender
dem? Er de gode eller ekal jeg holde mig væk?

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=138718 LG Electronics - 19"
Flatron L1980Q

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=150807 LG Electronics - 19"
Flatron L1940PQ

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=177779 LG Electronics - 19"
Flatron L1932P-SN

Chr.

Fra : Nicolai

Dato : 14-08-06 18:53

>Hej NG.

>Jeg er ved at se efter en ny skærm til mine forældre. Deres gamle
>(snart 10 år) 17" er ikke ret god længere.

Hvorfor ikke en af de nye fra LG, for eks den her:

Med en kontrast på 1400:1

Nicolai

Fra : Nikolas

Dato : 14-08-06 22:53

Jeg vil ikke vælge en skærm med TN panel, så hellere et PVA

-Nikolas

Fra : Mendoza

Dato : 15-08-06 03:37

Nikolas wrote:
> Jeg vil ikke vælge en skærm med TN panel, så hellere et PVA

Hvad er forskellen?

Fra : JK

Dato : 15-08-06 07:47

On Tue, 15 Aug 2006 04:36:31 +0200, "Mendoza" <doza@nospam.dk> wrote:

>Hvad er forskellen?

Forskellen: bedre farver på en PVA, og synsfeltet er langt større på
PVA.

Læs specifikationerne her:

http://www.prad.de/guide/hersteller132.html

mvh

John

Fra : Ukendt

Dato : 15-08-06 09:23

On Tue, 15 Aug 2006 08:47:04 +0200, JK <johnknuhtsenSP@Mail.dk> wrote:

> [...]

Her er mere god info:
http://www.eaid.dk/eaid.php?action=vis&id=339

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 15-08-06 10:02

JK <johnknuhtsenSP@Mail.dk> skrev:

> Forskellen: bedre farver på en PVA, og synsfeltet er langt større på
> PVA.

I princippet ja hvad angår farverne men nyere PVA-paneler er til tider
kun 6 bit (<=19 tommer med overdrive) og så er farverne ikke bedre end
på TN-paneler.

Hvad angår de horisontale synsvinklerne er der oftest ingen problemer
på nyere TN-paneler i forhold til PVA. Nedefra er TN-paneler dog helt
umulige, men det er rimeligt ligegyldigt for en computerskærm.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Nikolas

Dato : 15-08-06 14:11

Samsung har PVA paneler og pixel garanti

eller læs lidt mere på www.flatpanels.dk de beskriver og anmelder skærme

-Nikolas

Fra : Mikael Ejberg Peders~

Dato : 15-08-06 17:07

On Tue, 15 Aug 2006 15:11:14 +0200, "Nikolas" <nikolas@ruc.dk> wrote:

>Samsung har PVA paneler og pixel garanti
>http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=208875

Og kun 6 bit, med alt det der følger deraf.
Jeg var tæt på at købe en selv, men fik lidt kolde fødder af denne
side: http://www.geocities.com/icecow88/970p-index.html

Så tog jeg ud for at kigge på et eksemplar in-real-life, og fik set
dens dithering med egne øjne. Og så skulle jeg ikke have den skærm
alligevel.

M.v.h. Mikael
--
Mikael Ejberg Pedersen
http://www.ejberg.dk

Fra : Nikolas

Dato : 15-08-06 18:20

Jeg har selv 193+
Det er modellen før, og der er ingen problemmer mht dithering. Jeg ved ikke
om der problemer med 970p, men der er en afløser på vej.

Nikolas

Fra : Mikael Ejberg Peders~

Dato : 15-08-06 18:55

On Tue, 15 Aug 2006 19:19:31 +0200, "Nikolas" <nikolas@ruc.dk> wrote:

>Jeg har selv 193+
>Det er modellen før, og der er ingen problemmer mht dithering.

Den model har muligvis også dithering. Der er lidt delte meninger om
det ude på nettet. Se bare her:
http://forum.ncix.com/forums/index.php?mode=showthread&forum=102&threadid=1056414&pagenumber=1&product_id=15306&subpage=1

Men nogle har ikke problemer med at se på en dithered skærm, mens
andre bliver drevet til vanvid. Jeg hører mest til den sidste gruppe.

M.v.h. Mikael
--
Mikael Ejberg Pedersen
http://www.ejberg.dk

Fra : Christian Møller Nie~

Dato : 15-08-06 09:28

JK skrev:

> Forskellen: bedre farver på en PVA, og synsfeltet er langt større på
> PVA.

Jeg har set på de modeller jeg havde valgt ud samt den der var
foreslået. Dem jeg havde valgt har garanti mod pixelfejl "Zero Bright
Pixel fault warranty" se mere her:
http://lgenordic.athega.se/appl/exec/NetPublisher/browse/7

Der er dog ikke nogen af dem som har PVA.

Nogle har "TFT aktiv matriks" men jeg ved ikke havd det dækker over?
Har det noget med hinanden at gøre?

Mit ønske er umiddelbart en god skærm med den udvidede garanti mod
pixelfejl og gerne med PVA hvis det kan kombineres?

Tak for de besvarelser der allerede er kommet.

Fra : Ukendt

Dato : 15-08-06 11:33

On 15 Aug 2006 01:28:13 -0700, "Christian Møller Nielsen"
<cmnielsen05@gmail.com> wrote:

> Nogle har "TFT aktiv matriks" men jeg ved ikke havd det dækker over?
> Har det noget med hinanden at gøre?

Det er desværre RET svært at finde ud af hvad der er hvad
når man læser specifikationerne (

Fra : Christian Møller Nie~

Dato : 15-08-06 09:38

Johnsson skrev:

> Her er mere god info:
> http://www.eaid.dk/eaid.php?action=vis&id=339

Hej Johnsson.

Mange tak for et super link.

Jeg tror jeg vil se efter en model med S-IPS paneler. Det ser ud til at
være vejen frem.

Fra : John

Dato : 25-08-06 17:37

> [...]

Hej Johnsson.

Mange tak for et super link.

Jeg tror jeg vil se efter en model med S-IPS paneler. Det ser ud til at

Jeg ville nu ikke hæfte mig SÅ meget ved den artikel, den er fra 2003,
der er jo "løbet meget vand i åen" siden da.
Han skriver jo også, Citat: en relativ høj reponstid på 25ms.
I dag taler vi om 8/5 ms.
Hilsen John

Fra : Christian Møller Nie~

Dato : 16-08-06 14:41

Tak for de mange indlæg.

Jeg er meget i tvivl, specielt når der er så mange modeller at vælge
imellem.

Jeg vil derfor spørge jer om I kan anbefale en god skærm til max 3000
med garanti mod pixelfejl. Den skal ikke nødvendigvis kunne bruges til
de vilde spil, men det gør ikke noget hvis den kan. Kvalitet og
betragtningsvinkel kommer i første række.

Er det realistisk indenfor mit budget?

På forhånd tak.