Starcraft over B.net hakker når vi spiller~
Fra : Devast8or

Dato : 14-08-06 09:46

Hej med jer,

jeg er lige begyndt at spille Starcraft med to venner over B.net, men
det kører ikke særlig godt.

Når det kun er to af os er der ingen problemer, men så snart vi er
tre, hakker det meget.

Vi har prøvet at lukke alt andet ned (MSN, skype, osv.) men uden
forskel. Vi har også prøvet at

sætte game speed til fastest, det hjalp lidt (på den måde at
enhederne bevæger sig hurtigere

mellem hvert "hak"), men det er stadig ikke godt. Vi har også sat
network til "high latency",

også uden forskel.

Er der nogen der ved hvad vi eller kan gøre ved det? Kan det være
båndbredde der er problemet?

Jeg har godt nok kun 512/128, men det kører fint når der kun er to af
os, så det burde vel ikke

være det.

På forhånd tak for hjælp.

Devast8or

Fra : BuFFer

Dato : 14-08-06 13:04

Jeg har godt nok kun 512/128

jeg tror det er pga det ja. Hvor hurtigt er de andres net ?

Fra : Devast8or

Dato : 14-08-06 13:15

BuFFer wrote:
> Jeg har godt nok kun 512/128
>
> jeg tror det er pga det ja. Hvor hurtigt er de andres net ?

Den ene har vist 10Mbit/10Mbit, jeg ved ikke med den anden.

Det undrer mig bare at det så kører helt som det skal, lige så snart
vi kun er to. (Det undrer mig egentlig også lidt at et så gammelt
spil kræver så meget båndbredde. Men det er måske netop derfor :P
).

Jeg må prøve at købe en dags boost en dag og se om det hjælper.

Devast8or

Fra : Peter T.

Dato : 14-08-06 17:20

Devast8or udviste en rettidig omhu og skrev:

> Når det kun er to af os er der ingen problemer, men så snart vi er
> tre, hakker det meget.

Well, du er ikke den eneste. Da jeg havde cybercity, var det noget nær
umuligt for mig at spille starcraft på battlenet. Nu har jeg fullrate og
det har hjulpet noget, men desværre ikke nok. Og latency har helt enormt
meget at skulle have sagt i forbindelse med starcraft og battlenet, hvor
båndbredden til gengæld nærmest kan være forsvindende lille. Og jeg har
bestemt ikke manglet båndbredde begge veje hverken hos cybercity eller
fullrate. Så jeg formoder det har noget at gøre med peeringerne hos den
lokale ISP.

Andet kan jeg ikke hjælpe med.

--
Mvh. Peter T.

FreeCell-statistik pr. 5. august 2006 (opdateres vilkårligt):
Total: won/lost 165/50 (77%). Streaks: wins/losses/current 18/4/1 win