Syng lille hjerte...
Fra : Martin Christiansen

Dato : 13-08-06 15:32

Hejsa - så skete det igen.

I kender det jo nok, når man kommer til at høre et unkendt stykke musik og
de små nakkehår rejser sig!

Det sker af og til for mig, men denne gang kom det fra en helt uventet kant!
Jeg var ude og køre og tændte radioen og hørte den dejligste sang - det var
en dansk vise med smuk poesi og en dejlig, dejlig melodi. Fremragende
fremført af en kvindelig sanger. Herlig rytme med simple, akustiske og
elektriske instrumenter (Klaver, elbas, congas, fløjte, klarinet, lidt
trommer og senere en dejlig Hammond). Jeg tænkte, at "Dén kunne jeg vel nok
godt tænke mig at høre igen!". Jeg blev således helt paf - ja nærmest
chokeret - da sangen var slut, for da erfarede jeg, at var landet på 13.
pladsen midt i mit hadeprogram - Dansktoppen!

Jeg *hader* dansktopmusik - den ene fantasiløse, skamrosende, lovprisende
kærlighedssang efter den anden om dem, som er trofaste, hengivne, altid
tænker på andre før sig selv, altid er der som ven, når der er brug for dem
osv osv, og altid på de mest forudsigelige slagermelodier, som er sovset ind
i en suppe af synthesizere ... de er simpelthen ikke til at holde ud!

Men denne ene sang var altså meget, meget anderledes. Det viste sig at dreje
sig om "Ninas Hjerte" med Pia Charling. Jeg har aldrig hørt om hende før,
men er der nogen, som ved, om denne sang er en del af en CD? Jeg må lige
google lidt efter den...

-Martin.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 13-08-06 15:41

Martin Christiansen skrev:

>om denne sang er en del af en CD?

http://www.imusic.dk/item/5707471005866/pia-scharling-2006-nina-s-sange-cd

utroligt at man kan lave en cd hvor alle sangene starter med Nina

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-08-06 19:37

"Martin Christiansen" <marcFJERNhr@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
dreje
> sig om "Ninas Hjerte" med Pia Charling. Jeg har aldrig hørt om hende før,
_____

Hehe. Jeg kan ikke lade være med at sige, at grunden til at du kan lide den,
nok er at det intet som helst har med dansktopmusik at gøre. Hun er komplet
ukendt indenfor slagermusik. Jeg hørte den godt lidt over elleve i lørdags.
Den var skrækkelig syntes jeg.
Så bare rolig. Du er ikke begyndt at kunne lide slagermusik. Du har bare
hørt en sang på Dansktoppen, en sang
som var helt udenfor genren. Jeg ved ikke havd genren hedder. Mon ikke det
var noget pop eller sån.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 14-08-06 08:45

"Martin Christiansen" <marcFJERNhr@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> [...]
> elektriske instrumenter (Klaver, elbas, congas, fløjte, klarinet, lidt
> trommer og senere en dejlig Hammond). Jeg tænkte, at "Dén kunne jeg vel

Det er faktisk en ret god sang, med elementer af både Benny Andersen, Anne
Linnet, og en Søs Fenger'sk jazzet måde at synge på.

> Jeg blev således helt paf - ja nærmest chokeret - da sangen var slut, for
> da erfarede jeg, at var landet på 13. pladsen midt i mit hadeprogram -
> Dansktoppen!

Jeg "kom til" at sende beskeden "dktop 13" til 1212

/Alex

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-06 16:15

On Mon, 14 Aug 2006 09:44:57 +0200, "Alex Linaa" <www.linaa.com>
wrote:

>Jeg "kom til" at sende beskeden "dktop 13" til 1212

Den røg faktisk ind på en 7.-plads, så en eller anden form for smag og
kvalitetsbevidsthed må der altså være i gruppen af dansktoplyttere.
Det var også på høje tid at den genre pågegyndte en fornyelse, hvilket
ikke er sket siden 70'erne, hvis den skal overleve.
Der er ikke meget der tyder på at traditionel dansktopmusik kan
bibeholde nogen form for fodfæste blandt almindelige mennesker.

/Alex

Fra : pernille@ninassange.~

Dato : 27-08-06 10:12