Elektronisk tænding
Fra : morten c j

Dato : 13-08-06 15:15

Lige et lille spørgsmål

Når en scooter har elektronisk tænding skal der så være strøm på
batteriet før den kan starte / lave gnist på tændrøret?

MvH Morten

--
Morten C. Johnsen (PostNr: 6660)
Ved direkte e-mail, skift geden ud med .dk

Fra : Hekto

Dato : 13-08-06 18:39

s'føli!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Brian

Dato : 13-08-06 18:48

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> skrev i en meddelelse
> s'føli!

A'hva'?
Hvis elektronisk tænding er det såkaldte CDI-tænding, som fx en Yamaha Jog
har så har jeg da kunne starte min uden batteri monteret. Den bruger vel
bare spændingen fra generatoren til at forsyne CDI'en.

Fra : morten c j

Dato : 14-08-06 17:27

Brian wrote:
> [...]
> har så har jeg da kunne starte min uden batteri monteret. Den bruger vel
> bare spændingen fra generatoren til at forsyne CDI'en.

Det drejer sig om en peugeot vivacity, jeg kender ikke så meget til den
da det er kammerat´s, og han kunne ikke få liv i den, så så jeg på
peugeot hjemmeside at den er med elektronisk tænding og konkluderede så
at der måske skal være strøm på batteriet før end den vil starte.

Fra : Brian

Dato : 14-08-06 19:01

"morten c j" <mocj@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hjemmeside at den er med elektronisk tænding og konkluderede så at der
> måske skal være strøm på batteriet før end den vil starte.

Jeg har dog prøvet at den ikke ville starte med dødt batteri - det blev
afmonteret og den kunne starte uden batteri.

Fra : Hekto

Dato : 14-08-06 23:28

> [...]
> på peugeot hjemmeside at den er med elektronisk tænding og
> konkluderede så at der måske skal være strøm på batteriet før end den

eugeot vil have 10,5 volt min. på batteriet, især hvis der er
startspærre på, så lukker de helt af under denne spænding.

Fra : GK

Dato : 02-10-06 21:06

de fleste kan starte uden noget batteri ,, der er to systemer på knallerten
et tændings system og et strømsystem til lys og blink og instrumenter

mvh gk