Skærme
Fijala 3554
Sløret skærm
Fra : Kragen

Dato : 13-08-06 10:12

Hej
Har en Sony Trinitron Multiscan 400 PS fra 1998.
Der er fin klar billede på, men når det drejer sig om tekst, er den ligesom
ude af focus eller sløret.
Kan det mon indstilles et eller andet sted eller er skærmen bare slidt.
Bo

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 13-08-06 11:32

"Kragen" <bokrag@removetele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ligesom ude af focus eller sløret.
> Kan det mon indstilles et eller andet sted eller er skærmen bare slidt.

Og du har prøvet med Degauss ?

Fra : Mogens

Dato : 13-08-06 15:56

On Sun, 13 Aug 2006 11:11:31 +0200, "Kragen"
<bokrag@removetele2adsl.dk> wrote:

> [...]
>ude af focus eller sløret.
>Kan det mon indstilles et eller andet sted eller er skærmen bare slidt.

Prøv lige om en anden opdateringshastighed gør en forskel.
Det gjorde det nemlig på min gamle Sony CRT skærm. Tekst, især meget
små bogstaver, var slørede og nærmest uldne ved 85 Hz, mens
de ved 75 Hz stod knivskarpt.

mvh Mogens

Fra : Kragen

Dato : 13-08-06 19:19

"Mogens" <Mogens@nospam.nothanks.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det gjorde det nemlig på min gamle Sony CRT skærm. Tekst, især meget
> små bogstaver, var slørede og nærmest uldne ved 85 Hz, mens

Har prøvet degauss.!!
Hvordan stiller man opdateringshastighed.??
Bo

Fra : Mogens

Dato : 13-08-06 21:44

On Sun, 13 Aug 2006 20:18:53 +0200, "Kragen"
<bokrag@removetele2adsl.dk> wrote:

>Hvordan stiller man opdateringshastighed.??
>Bo

"Egenskaber for skærm" ( der hvor du bla. indstiller opløsningen )
Klik så på "Avanceret" og derpå på fanebladet "Skærm".

mvh Mogens

Fra : Kragen

Dato : 13-08-06 22:19

> "Egenskaber for skærm" ( der hvor du bla. indstiller opløsningen )
> Klik så på "Avanceret" og derpå på fanebladet "Skærm".
>
> mvh Mogens
Det vil jeg lige prøve at lege lidt med.!!
Tak for det.!!
Bo