trådløst netværk?
Fra : Brian K

Dato : 13-08-06 01:43

Hejsa

Kan det passe at man oplever lag i netværksspil - når man har et trådløst
netværk?

Der bliver spillet BF2

mvh
brian

Fra : Hagar

Dato : 13-08-06 02:29

"Brian K" <spam@noway.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Kan det passe at man oplever lag i netværksspil - når man har et trådløst
> [...]

Nu må du ikke hænge mig hvis jeg tager fejl, men jeg mener at trådløst er
noget langsommere end andet, så det er muligt det er der problemet ligger.

Hagar

Fra : Brian Lund

Dato : 13-08-06 19:44

> Nu må du ikke hænge mig hvis jeg tager fejl, men jeg mener at trådløst er
> noget langsommere end andet, så det er muligt det er der problemet ligger.

Det er ikke hastigheden men teknikken der bærer skylden!
Selv det langsomste trådløse idag er 11Mbit, dvs. formentlig noget hurtigere
end din internetforbindelse.

Hvad der præcist går galt siden det lagger ved jeg ikke, så meget er jeg
ikke inde i det...
Jeg ved bare at stort set alle jeg kender som har trådløst har på et eller
andet tidspunkt brokker sig over det i sammenhæng med spil ;)

Brian

Fra : Bruno

Dato : 13-08-06 23:50

Brian Lund wrote:

> Det er ikke hastigheden men teknikken der bærer skylden!
> Selv det langsomste trådløse idag er 11Mbit, dvs. formentlig noget hurtigere
> end din internetforbindelse.

Hastighed handler ikke kun om hvor meget der kan komme igennem, men osse
hvor hurtigt. Især i spil sammenhænge betyder det noget hvor hurtigt det
kommer igennem, mens båndbreden sjældent er et problem.

Der hvor problemet opstår er når data skal laves om fra strøm til
radiosignaler og tilbage igen, det tager tid og ved spil er det et
problem og bruger man en krypteret forbindelse tager det let endnu mere
tid. Noget udstyr er bedre end andet, men en ledning er altså bedst til
spil og selv der er noget udstyr være bedre end andet.

Skal man absolut bruge en trådløs forbindelse, så bør man i det mindste
undgå at gøre det via en USB adapter for det medføre bare endnu en
forsinkelse.

Mvh

Bruno

Fra : Bjarne K.

Dato : 13-08-06 07:34

> [...]
> Hejsa
>
> Kan det passe at man oplever lag i netværksspil - når man har et trådløst

Jeg har trådløst, og jeg oplever også en del lag. Måske jeg skulle prøve at
trække et kabel ud til min wrt54g, og se om det afhjælper problemet. Vil
prøve snarest, med mindre en anden med almindeligt net kommer med flere
oplysninger.

p.s. Der var et eller andet med at 1.3 patchen ændrede en opsætning i BF2.
Check lige din opsætning. Der skal stå noget med dsl og ikke T1 lan. Kan
være at det bidrager til problemet. (hvis du da sidder på adsl)

Bjarne K.

Fra : Lars Jensen

Dato : 15-08-06 18:43

Brian K skrev:
> Hejsa
>
> Kan det passe at man oplever lag i netværksspil - når man har et trådløst
> netværk?
>
> Der bliver spillet BF2

Det trådløse vil helt klart give yderligere latency, det kan ikke undgåes.

> mvh
> brian

Lars B

Fra : 3140 Bjørgheim

Dato : 16-08-06 15:59

Brian K wrote:

> Kan det passe at man oplever lag i netværksspil - når man har et
> trådløst netværk?

Købte DGL-4300 D-Link Systems Gamer Lounge, der skulle være ideel til
trådløse netspil. Det lagger for meget, så nu er der kablet igen, når det
går løs på tråden. Som bonus har jeg opnået ustabile VPN-forbindelser ;-(

--
¸.·´¯)